Crowdfundingová knižní platforma Pointa pomohla vydat už 55 knih, teď z Creative Docku přechází pod Albatros Media
Veronika Mahdalová, CEO platformy Pointa
Česká republika patří v Evropě mezi nejaktivnější knižní trhy, zejména pro neznámé autory je však náročné vlastní knihu vydat. Aby proces probíhal jednodušeji a demokratičtěji, pod křídly Creative Docku před dvěma lety vznikla online nakladatelská platforma Pointa, která formou předprodejních kampaní shromažďuje prostředky na vydání knih. Službu teď plně přebírá skupina Albatros Media.
Pointa se na vydavatelském trhu snaží kombinovat výhody tradičního profesionálního nakladatelského procesu s výhodami tzv. samonákladu, kdy propojuje autory s čtenáři a knižními profesionály, kteří nadějným i zkušeným spisovatelům pomáhají například s editacemi textů či ilustracemi.
„Podstatou Pointy je dát autorům možnost, aby vydání své knihy vzali do vlastních rukou, od financování a vizuální stránky po výběr kolegů, kteří na knize pracují a tvoří její finální podobu. Po celou dobu jsme autorům k dispozici, pomáháme jim a radíme, kde je třeba,“ přibližuje Veronika Mahdalová, která tým Pointy vede.
Služba funguje na principu crowdfundingu, do kterého se zapojuje komunita a veřejnost. Konkrétní kniha vyjde jen v případě, když kampaň pokryje všechny nezbytné náklady. Podle Pointy tak odpadá riziko, které běžně nesou tradiční nakladatelské domy v případě komerčně neúspěšných titulů.
„Pointa posouvá vztah ke knihám na další úroveň a ukazuje, že i v tomto segmentu má komunitní přístup smysl. Crowdfunding otevírá zcela nové možnosti autorům, čtenářům i knižním profesionálům společnými silami vydat knihu, která má již své publikum,“ popisuje Václav Kadlec, předseda představenstva a generální ředitel Albatros Media.