Dacia přichází s očekávanou novinkou Bigster. Větší brácha Dusteru je důstojnou konkurencí i pro Kodiaq
Dacia přichází s novinkou, která by mohla bodovat i u českých řidičů. Bigster přiváží zajímavý design i atraktivní nabídku pohonů.
Když před třemi roky Dacia oznámila přípravu zcela nového SUV, které se v modelové hierarchii značky postaví nad Duster, vyvolala velká očekávání i u českých zákazníků. Duster se jim trefil do noty, a většímu SUV, které může být levnější alternativou ke Kodiaqu od Škodovky, se to může podařit zopakovat. Nyní je Bigster tady a velká očekávání naplňuje.
Jak bude Bigster vypadat, se vědělo již nějakou dobu. Když Dacia odhalila jeho koncepční studii, tvrdila, že by se sériová verze neměla příliš lišit. Taková vyjádření je samozřejmě vždy nutné brát s rezervou, v tomto případě však Dacia nelhala. 4,57 metru dlouhé, 1,81 metru široké a 1,71 metru vysoké SUV stavěné do nepříznivého terénu je studii velice podobné, což je jedině dobře.
Dacia s posledními modely promlouvá k zákazníkům moderním designovým jazykem, který dává zapomenout na nálepku „laciné“ automobilky. Na novinky se dívá s chutí, ostré linie dohromady vytváří geometrickou mozaiku, která si s charakterem Dusteru, a nyní i Bigsteru, velmi dobře rozumí.
Novinka Duster v mnohém připomíná, což se týká zejména přídě s charakteristickým světelným podpisem předních diodových světlometů tvarovaných do písmene Y i tvaru masky chladiče. Oba příbuzní jsou si podobní i v zadní části, přesto novinka nepůsobí jen jako zvětšenina Dusteru.
Zejména z boku působí svébytně a dospěle. Dacia s novinkou zavítala do zcela nového segmentu C, ve kterém se chce postavit proti SUV od Škodovky, ale například i modelům Tucson od Hyundaie či Tiguan od Volkswagenu. Stojí přitom na platformě CMF-B, kterou využívá i Duster či Sandero.
Kabina vozu byla celá navržena s ohledem na co největší vnitřní prostor. Podobně jako v Dusteru je i zde vertikální palubová deska vybavená obrazovkou infotainmentu o rozměru 10 palců, kterou doplňuje digitální přístrojový štít o velikosti 7 či příplatkových 10 palců.
Na palubovou desku navazuje vysoká středová konzole, do které byla umístěna loketní opěrka, a pod ni chlazená přihrádka. Na konzoli najdeme i další úložné prostory a bezdrátovou nabíječku. Motiv písmene Y se promítá i do některých detailů v interiéru. Inženýři věnovali velkou pozornost i odhlučnění vozu a také zpracování sedadel, jejichž jednotlivé části mají takovou úpravu, aby byly buď pohodlnější, či odolnější.