Další velká spolupráce české e-commerce. Po Alze umožní Shoptet svým 21 tisícům e-shopů prodej i na Mallu

Peter BrejčákPeter Brejčák

mall-cz-pobocka3-min

Foto: Mall.cz

Pobočka Mall.cz

0Zobrazit komentáře

Tuzemská e-commerce tržiště zažívají v poslední době boom. Otevřít své platformy pro obchodníky či výrobce třetích stran se už dříve rozhodli největší hráči jako Alza či Mall, z oborových e-shopů například nedávno Zoot či Pilulka. Menší prodejci díky tomu získávají možnost prodávat své zboží mnohem většímu okruhu zákazníků.

Nově bude moci tyto výhody čerpat 21 tisíc e-shopů běžících na platformě Shoptetu, který spojil síly právě s Mallem. Pomocí nového doplňku Mall Expando mohou obchodníci spravovat objednávky z Mallu přímo ve svém shoptetovém rozhraní a získají tak přístup k jeho milionům zákazníkům či e-commerce infrastruktuře včetně dopravy a sítě výdejních míst.

„Zhruba 21 tisícům e-shopů, které využívají naše řešení, přinášíme další způsob, jak zvýšit své prodeje. Doplněk je vhodný pro všechny uživatele Shoptetu, kteří chtějí kromě prodeje přes vlastní kanály oslovit také nové okruhy zákazníků, a to třeba i v zahraničí. Ti nyní s Mallem mohou snadno synchronizovat objednávky a do budoucna i třeba přidávat či editovat produkty,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

jakub_kovac_1

Foto: Mall Group

Jakub Kováč, ředitel programu Mall Partner

Zboží z tržiště už nyní na Mallu tvoří více než čtyři pětiny celé nabídky. E-shop si od nové spolupráce slibuje zejména zvýšení komfortu pro své prodejní partnery, už dnes totiž čtyřicet procent z jeho více než tisícovky partnerských obchodníků využívá právě řešení od Shoptetu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Spolupráce se Shoptetem nás velmi těší, protože velké části našich partnerů usnadní proces odbavování objednávek. Ti, kdo chtějí prodávat své zboží přes Mall, mohou své objednávky snadno spravovat přes naše administrační rozhraní, ale nový doplněk je pro ně možností, jak vše snadno řešit na jednom místě,“ popisuje Jakub Kováč, ředitel programu Mall Partner, s tím, že by rád pro své partnery dál integroval i další e-shopová rozhraní.

Obchodníci by se na Mallu měli brzy dočkat také dalších vylepšení, které jim v shoptetovém rozhraní umožní vytvářet produkty či mapovat kategorie zboží. Zatím je možné produkty na Mallu přidávat pouze přímo skrze administrační rozhraní Mall Partner, XML feedy či API.

mall-expando

Foto: Mall Group

Rozšíření Mall Expando

Oznámení o napojení platformy Shoptetu na Mall přichází pár měsíců poté, co stejnou spolupráci představila tuzemská e-commerce jednička Alza, kdy se mohou e-shopy běžící na Shoptetu napojovat do jejího systému pomocí doplňku Alza Expando.

V obou případech tak za vývojem doplňku pro napojování na e-commerce platformy stojí čtyřletý český startup Expando zaměřující se na pomoc e-shopům s expanzí na zahraniční trhy a tržiště, jako jsou ty od Mallu či Alzy, ale také například Amazonu. Letos firma cílí na obraty na úrovni 50 milionů korun a ze zahraničí přes české e-shopy plánuje přinést přes jednu miliardu korun.

Google ani Apple nechtějí platit digitální daň. Břemeno tak přenáší na inzerenty a vývojáře, možná zdraží i v Česku

Jiří SvobodaJiří Svoboda

pichai-gtax

Foto: Google/CzechCrunch

Sundar Pichai, CEO Googlu

0Zobrazit komentáře

Vlády po celém světě postupně intenzivně řeší zdanění digitálních gigantů, kteří často unikají platbám díky sídlům ve státech s daňovými výhodami. Takzvaná legislativní daň už má v několika zemích reálnou podobu, ovšem třeba Google nebo Apple se rozhodl, že nic platit nechce a břemeno de facto přenáší na své klienty.

Znamená to, že inzerentům, kteří využívají reklamy na platformě Google Ads v Rakousku, Velké Británii a Turecku, připíše vyhledávací gigant ke každé faktuře několikaprocentní přirážku. Ta se odvádí právě od toho, jak procentuálně vysokou digitální daň tamní vláda schválila. V případě Turecka a Rakouska je to pět procent, v případě Velké Británie dvě procenta.

Informace vyšly najevo díky e-mailům, které Google odeslal klientům. Obdobně se ve zmíněných zemích zachoval i Apple vůči firmám, který dodávají obsah na App Store, nebo Amazon vůči obchodníkům, kteří prodávají přes jeho e-shop. Google bude zdražovat od října.

Sundar Pichai, šéf Googlu a jeho mateřské firmy Alphabet

Mluvčí českého Googlu Alžběta Houzarová pro server Lupa.cz odůvodnila kroky tím, že digitální daně zvyšují náklady na digitální reklamu a takto zvýšené náklady se převádí na zákazníky běžně i v jiných odvětvích. Google ostatně tvrdí, že podporuje spíše mezinárodní daňové iniciativy než poplatky u jednotlivých států.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

O zavedení jednotlivé legislativy se už ostatně pokoušela Evropská unie. Poprvé svůj plán představila Rada Evropské unie už před dvěma lety, ale jednotlivé státy EU se na něm doteď neshodly. Stojí za tím třeba Lucembursko nebo Irsko, které jsou velkými mezinárodními korporacemi považovány za evropské daňové ráje.

Legislativu si proto každý stát Evropské unie alespoň zatím řeší sám. Silně protestují také původní sídla velkých technologických gigantů, třeba Spojené státy, které by na digitální dani logicky tratily.

Česká legislativa zatím v přípravách

Rakousko, Velkou Británii a Turecko by mohla následovat také Česká republika. V Poslanecké sněmovně leží vládní návrh zákona z pera ministryně financí, která navrhuje digitální daň ve výši pěti procent. Právě o tuto částku by tak mohl například Google ve finále zvýšit faktury i českým klientům. Zda se tak skutečně stane, zatím mluvčí Googlu nepotvrdila.

facebook-zuckerberg

Přečtěte si takéDo kritiky App Storu se pouští i Facebook. Apple mu zakázal, aby u plateb v aplikaci upozorňoval na jeho poplatkyDo kritiky App Storu se pouští i Facebook. Apple mu zakázal, aby u plateb v aplikaci upozorňoval na jeho poplatky

V této fázi ještě navíc zákon projednávají sněmovní výbory, dále ho čekají čtení ve Sněmovně i Senátu, což znamená, že se může v detailech proměnit. Stále také počítá s účinností od ledna 2021. Ministerstvo spočítalo, že do státního rozpočtu by mohl zákon přinést až 3,8 miliardy korun.

Současný návrh mimo jiné počítá s tím, že digitální daň budou v Česku platit firmy, které globálně mají obrat vyšší než 750 milionů eur (necelých 20 miliard korun) a nabízí digitální služby, za které v Česku inkasovaly víc než 100 milionů korun a mají v zemi přes 200 tisíc uživatelských účtů. Reálně by se tak zákon v tuzemsku dotkl Facebooku, Googlu a Applu.