IKEA bude mít v Česku nového šéfa. Zaměří se na online prodej i boj proti klimatickým změnám

IKEA Černý Most

Foto: Arch.Design

Švédský nábytkářský gigant IKEA hlásí velkou personální změnu, která se dotýká zastoupení pro český, slovenský a maďarský trh. Dosavadní generální ředitelku Mouniu El Hilali po třech letech, co seděla v nejvyšším křesle, střídá ostřílený manažer David McCabe. Vedle klasického řízení firmy se ještě více zaměří i na boj s klimatickými změnami. Nastoupí příští měsíc.

David McCabe není v řadách IKEA, která loni jen v Česku utržila přes deset miliard korun, žádným nováčkem. Svou kariéru rozjel před více než pětadvaceti lety ve Velké Británii, následně pracoval na několika pozicích nejen v obchodních domech, ale také na celostátní úrovni, zejména v logistice a komerčních funkcích.

V minulosti působil také na pobočkách v Irsku, Spojených státech i Kanadě, kde si vyzkoušel mimo jiné roli dočasného generálního ředitele. Díky svým zkušenostem v logistice, rozvoji a inovacích se nyní vedoucí role zhostí naplno, a to rovnou po trh Česka, Slovenska a Maďarska.

„Mám velkou radost z toho, že se mohu přidat k týmu v Česku, Maďarsku a na Slovensku. Sledoval jsem s obdivem úspěchy tohoto regionu a těším se, jak budeme společně pomáhat co nejvíce lidem k lepšímu životu v jejich domovech,“ říká ke své štaci novopečený šéf David McCabe.

david-mccabe

David McCabe, nový šéf IKEA pro Česko, Maďarsko a Slovensko

Foto: IKEA

Jako takzvaný country retail manager bude ve všech třech zemích zodpovídat za rozvoj a další růst podnikání. Působit bude zároveň také jako Chief Sustainability Officer a bude dohlížet na to, aby IKEA dosáhla svých cílů v boji proti klimatickým změnám, které si stanovila do roku 2030.

IKEA už teď poměrně aktivně zbrojí proti odpadům a znečišťování životního prostředí. Ať už jde o nahrazování jednorázových plastů za udržitelnější alternativy, přípravu rostlinné varianty k tradičním masovým koulím, nebo experimenty s kávovou sedlinou. V tom všem by měl McCabe, mimo jiné milovník sportu a dobrého jídla, pomáhat.

Změny v nepříjemném období

Dosavadní generální ředitelku Mouniu El Hilali, která nastupuje na pozici Market Operation Leader ve skupině Ingka Group, ovšem nenahrazuje ve zrovna nejšťastnějším období. Pandemie spojená se šířením koronaviru totiž znatelně poznamenala i výrobu nábytku, což se projevuje tím, že zboží není na skladech, potažmo na něj zákazníci čekají příliš dlouho.

„Pandemie ovlivňuje náš dodavatelský řetězec po celém světě, zároveň se dotýká i mnoha jiných odvětví. Jde o globální problém. Produkční a dopravní oblasti jsou významně zasaženy covidem, některá odbytiště se zavírala (například USA a některé země v Asii) a restart trvá déle. Proto jsou některé výrobky nedostupné,“ objasňuje pro CzechCrunch Marek Vomočil z česko-slovensko-maďarského zastoupení IKEA.

V souvislosti s tím zmiňuje, že IKEA se snaží zvyšovat přesnost informací o zásobách, přičemž údaje nyní bývají aktualizovány každých deset minut. „Zákazníci si zároveň mohou nastavit notifikaci, která je bude informovat, jakmile bude výrobek skladem,“ doplňuje Vomočil. Pandemická situace ovšem nepřinesla jen vyloženě nepříjemné situace, naopak dala podněty k přemýšlení.

Řeč je hlavně o posílení online prodeje. Švédská společnost během letošního roku zahájila proces masivního investování do rozšiřování kapacit a infrastruktury pro internetový prodej, přičemž do konce roku 2023 plánuje investovat až jednu miliardu korun, aby byla dostupnější pro zákazníky. Mimo jiné otevřela i samoobslužné výdejní boxy pro vyzvedávání online objednávek a brzy chystá novou mobilní aplikaci s funkcemi jako „scan-and-go“ a podobně.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.