David Pavlík nečekaně posiluje ShipMonk. Americký startup Jana Bednáře letos utrží přes tři miliardy korun
David Pavlík (vlevo) posílí vedení amerického ShipMonku, za kterým stojí Jan Bednář
Začátkem měsíce po dvou letech odešel z vedení a pozice šéfa informatiky Kiwi.com David Pavlík, který byl pro brněnský vyhledávač letenek výraznou posilou hlavně díky svým dlouholetým zkušenostem ze SpaceX, Amazonu či ze začátků Netflixu. Podle svých slov si chtěl pár měsíců užívat volna, jenže už po pár týdnech je všechno jinak.
Již v pondělí se bude devětatřicetiletý Pavlík hlásit na pozici technologického šéfa (CTO) v logistickém startupu ShipMonk, který před šesti lety ve Spojených státech založil jeden z nejúspěšnějších českých startupistů v zahraničí, Jan Bednář. „Známe se pár měsíců, a když David skončil v Kiwi.com, bavili jsme se o tom, co hledá a co plánujeme my,“ prozrazuje pro CzechCrunch během telefonického rozhovoru přes Atlantik Bednář.
„Shodli jsme se, že by do našeho produktového týmu a developmentu mohl přinést novou perspektivu. Tak jsme si plácli a od pondělí začíná,“ doplňuje s úsměvem osmadvacetiletý Bednář, který se do Ameriky za svým podnikatelským snem přesunul už v 16 letech.
Během let pak na Floridě vybudoval startup ShipMonk, který se zaměřuje na takzvaný fulfillment. Ten využívají zejména e-shopy pro odesílání a skladování balíčků místo svých vlastních skladů a s globálním růstem e-commerce jde o stále lukrativnější byznys. Přestože je hlavní ústředí ShipMonku ve Spojených státech, David Pavlík nastoupí do pražského vývojového týmu, který aktuálně čítá kolem 35 lidí.
S nástupem nového CTO pak rychle rostoucí firma v Česku plánuje nabrat dalších alespoň dvacet lidí. ShipMonk, do kterého před dvěma lety první investoři vložili přes 220 milionů korun, s tímto krokem zároveň plánuje zněkolikanásobit investice do technologií a výzkumu a vývoje, například také v oblastech robotiky či strojového učení.
„Algoritmy, které nám řídí sklad, nás oproti konkurenci posouvají na úplně jinou úroveň. Jsme schopni objednávky vyřizovat rychleji, s méně lidmi a menší chybovostí. Našim hlavním cílem je pořád snižovat náklady na objednávku a s tím je samozřejmě spojených spousta projektů,“ popisuje Bednář.