Dělali to pro ekologii a po pár letech změnili pití kávy ve městech. Dnes je KeepCup stylovým doplňkem pro každého

Filip HouskaFilip Houska

keepcup-1Story

Foto: KeepCup

Rodina stylových kelímků a termosek značky KeepCup

0Zobrazit komentáře

Šance, že jste ještě nikoho neviděli chodit po venku s barevným plastovým kelímkem s výrazným víčkem, je poměrně malá. Ze značky KeepCup se totiž za posledních pár let stal celosvětový fenomén, jehož produkty mění to, jak se dnes pije káva za chůze. Stejně pestrobarevný jako jejich nabídka modelů je i příběh, kterým si australská spoluzakladatelka Abigail Forsythová prošla. A přitom měla jeden cíl: chránit planetu.

O tom, že jsou jednorázové plastovo-papírové kelímky out, už dnes snad nikdo nepochybuje. (Byť se nadále v obřím množství produkují a využívají.) Proč by někdo chtěl dennodenně nosit svou oblíbenou kávu z oblíbené kavárny v něčem, co se po pár desítkách minut vyhodí a přispívá to k nečišťování životního prostředí? O to víc, když je na trhu celá řada alternativních kelímků, které jsou určeny pro opakované používání.

Na počátku devadesátých let však byla situace diametrálně odlišná. Právě kelímky na jedno použití minimálně v anglicky mluvících zemích vyjadřovaly status člověka a zajišťovaly mu auru zaneprázdněného jedince, který má tolik práce, že si své kafe musí vychutnávat za běhu, ideálně s telefonem na uchu. Nikdo tehdy moc neřešil, jaký mají dopad na planetu.

keepcup_historie

Foto: KeepCup

Abigail Forsythová a její bratr Jamie v raných letech vývoje prvního KeepCupu

Přesto ale existovalo několik výjimek z řad běžné veřejnosti, jež se udržitelností a životním prostředí zabývaly, ještě než byla trendy. Mezi nimi je dnes jednačtyřicetiletá Abigail Forsythová, která se na na jednorázové papírové kelímky s plastovým lemováním dívala skrze prsty. Proto pár let před novým tisíciletím začala přemýšlet nad tím, jak pomalu započít jejich masovou eliminaci.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Začala si číst o tom, jaké jsou reálné dopady vysokého vyhazování obyčejných kelímků. Zkoumala nejrůznější vědecké studie, v nichž se často zmiňovalo, že kompletní rozložení takového kelímku může trvat až padesát let. Paradoxně ale dlouhé roky byla tou, která kávu v jednorázových kelímcích prodávala v kavárenském stánku Bluebag provozovaném společně s bratrem Jamiem. Psal se rok 1998. Místo: Melbourne, Austrálie.

Už to chtělo změnu

Zatímco drtivá většina kavárenských řetězců stále nabízela kávu a další nápoje v hrnečcích nebo právě jednorázových papírových kelímcích, Forsythová se rozhodla, že z tohoto davu vystoupí. Zašla proto do nejbližší obchodu a snažila se najít takový kelímek, který by se nemusel po použití ihned vyhazovat, namísto toho by se vypláchl a zákazníci by ho mohli naplnit znovu.

Problém však nastal v momentě, kdy nic takového nemohla najít. Alespoň ne tak, jak si představovala. V té době byly totiž dostupné pouze nevzhledné termosky, které se sotva vešly do dlaně, byly obtížné na vyplachování, jelikož se skládaly z několika částí, a to nejdůležitější – nevešly se pod kávovar, odkud by do nich natékalo espresso, potažmo jakákoliv jiná kávová variace.

Tři základní velikosti KeepCupů

Forsythová se svým bratrem tak narazili na problém, který jim ovšem ihned vnukl novou myšlenku. Tehdy však netušili, jaký dopad bude jejich nápad vůbec mít. Zkrátka chtěli udělat takový kelímek, jenž by se dal opětovně používat, čímž by reflektoval životní prostředí a udržitelnost, a zároveň by skvěle vypadal. S prvním prototypem přišli v roce 2007, a to pod názvem KeepCup, který je dnes synonymem pro stylové kelímky na nápoje.

Polévkový test

Ještě předtím, než na trh KeepCup poslal první produkt, si tvůrci potřebovali ověřit, zda něco takového může fungovat. Museli zjistit, jestli lidé vůbec chtějí nosit kelímky s sebou při každé příležitosti, během které jdou na kávu do stánku. Pro běžnou veřejnost totiž bylo jednoduší si zkrátka vzít ten jednorázový, který nemusí tahat v batohu, následně ho umývat a pak myslet na to, aby si ho znovu vzali. Což ostatně u většiny populace stále platí.

Protože ve svém podniku Abigail s Jamiem nabízeli i denní polévky, rozhodli se to vyzkoušet na nich. Na pulty vystavili speciální polévkové misky a zákazníky vyzvali, že pokud si svou polévku nechají dát do znovupoužitelné misky a následně ji vrátí, dostanou na další porci slevu zhruba 50 centů. A jak Forsythová vzpomněla pro Insane Growth, až 15 procent lidí tak učinilo. Pro Forsythovi to byl dostatečný impuls k tomu, aby se pustili do něčeho většího.

forsyth-keepcup

Foto: KeepCup

Abigail Forsyth

Polévky totiž ani zdaleka nebyly jejich bodem zájmu. Chtěli cílit na milovníky kávy s sebou a byli odhodlaní obětovat spoustu času, aby své kelímky budoucnosti vypilovali do sebemenších detailů. To ovšem neznamenalo usednout za kreslící prkno nebo 3D tiskárnu, kde by tiskli první prototypy. Dvojice se střetávala s baristy ve městě a řešila s nimi, zda to může fungovat i pro ně.

Alfou a omegou bylo espresso

Ačkoliv na té „důležitější“ straně stojí zpravidla zákazník, KeepCup potřeboval zajistit, aby si jejich nové produkty oblíbili i lidé, kteří nápoje připravují. Z drtivé většiny šlo tedy o baristy. Chtěli, aby i pro ně byla příprava kávy do moderního, znovupoužitelného kelímku pohodlná. Potřebovali je připravit na nové chování zákazníků a současně je motivovat, aby v nich zájem o přenosné nádoby aktivně vyvolávali.

Vytvořili proto ideální kompromis. Aby ušetřili starosti zákazníkům s přenášením kelímků, jako první si nechali vyrobit malou verzi, která pojme espresso (zhruba 25 až 30 mililitrů) a nechá trochu místa nad „hladinou“, aby se tekutina při rychlejší chůzi nevylévala. Malý kelímek byl z polypropylenu a disponoval i zavíratelným víčkem. Díky velikosti kelímku zároveň zajistili snadnou manipulaci i pro baristy, kterým se vlezla pod kávovar a nebylo třeba s ní za pultem nijak obtížně čarovat.

oldrich-bajer

Přečtěte si takéPřed dvěma týdny hovořil o velkých plánech. Teď ale Oldřich Bajer v čele Mall Group nečekaně končíPřed dvěma týdny hovořil o velkých plánech. Teď ale Oldřich Bajer v čele Mall Group nečekaně končí

Fungovalo to. KeepCup si ověřil, že dokáže vytvořit líbivý produkt, který bude bavit zákazníky i baristy a podprahově chránit životní prostředí, protože lidé z podstaty nechtějí vyhazovat něco, co je designově povedené a zaplatili za to peníze navíc. Okolo roku 2010 se tento model začal minimálně v Austrálii osvědčovat a postupně se začal dostávat i dál. KeepCup naskočil do ideální fáze.

Na kole za prvním velkým klientem

To, že se první prototyp KeepCupu osvědčil v úvodní vlně, pochopitelně nezaručovalo automatický úspěch. Tehdy malý startup o zaměstnancích, které by šlo spočítat na prstech jedné ruky, potřeboval tvrdě makat, aby na cíl v podobě dodání znovupoužitelných kelímků co největšímu počtu lidí dosáhl. Šli na to poněkud oldschoolově – po telefonu vytáčeli potenciální klienty, kteří by s nimi chtěli spolupracovat a odebrat větší množství produktů naráz.

takeaway-latte-in-keep-cup

Foto: KeepCup

Pestrobarevné KeepCupy

„Přes Bluebag (kavárenský řetězec Forsythové a jejího bratra, pozn. red.) jsme spolupracovali s celou řadu cateringových byznysů, a tak jsme je všechny obvolali. Byly jich stovky. Nejprve jsme se dostali k jejich cateringovým manažerům, pak manažerům zajišťující udržitelnost ve firmě. Ti ale neměli žádné peníze, proto jsme pak byli vždy přepojeni na jejich marketingové manažery, kterým jsme náš projekt konečně vysvětlili,“ vzpomíná Forsythová.

Byl by neuvěřitelný pech, kdyby se alespoň jeden korporátní klient ze stovek obvolaných nechytil. Štěstí měl KeepCup s australskou národní bankou, za jejíž zástupcem jela Forsythová na kole, aby mu odprezentovala jeden z prvních prototypů vyrobených na 3D tiskárně. Šlo o velmi punkový způsob – kelímek byl v krabici od bot, neměl nijak zvlášť vyladěný design, a dokonce mu ani nedrželo víčko. Byl však ztělesněním revolučního nápadu.

„Víme, proč si říkáte KeepCup. Protože zadržujete naše peníze (keep) a také kelímky (cup).“

Bance se vize KeepCupu líbila, a proto si objednala rovných pět tisíc kelímků. Díky této objednávce startup vycítil, že se může naplno rozjet masová výroba, kterou tak dlouho plánoval. Forsythová následně přesvědčila i dalšího klienta, který objednal stejný počet kusů, a KeepCup se pustil do velké produkce. Ačkoliv to byl pro firmu důležitý milník, zdaleka to nestačilo. Nechtěla totiž cílit pouze na zaměstnance uvězněné uvnitř obří budovy, ale především na běžnou, městskou veřejnost.

Když prodáte KeepCup, dostanete podíl

„Za kým jít, když potřebujete přesvědčit běžné obyvatele měst k tomu, aby pili kávu z našich kelímků?“ kladla si otázku Forsythová předtím, než se spolu se svým bratrem rozhodla zajít za největšími influencery kavárenského byznysu – samotnými kavárenskými podniky. Ty byly totiž jediné, kdo by dokázal důrazně odpromovat KeepCupy a podbízet je všem svým zákazníkům. Startup si pro ně ovšem připravil speciální nabídku.

Je jasné, že zadarmo se vše dělá o něco hůř, než kdyby za to byly peníze. Proto Forsythová přišla návrhem, že za každý prodaný KeepCup obdrží konkrétní procenta z prodeje. Tím se zvýšila motivace baristů a startup si pomalu zajišťoval unikátní distribuční síť, která je ve výsledku příliš tolik nestála.

barista-keepcup

Foto: KeepCup

Baristé pomohli rozvoji KeepCupů. Na fotce limitovaná edice skleněné varianty

Důležitým aspektem dobrého fungování bylo také proměnění přístupu baristů. Od základu. Není tomu totiž tak dávno, co obsluha protáčela oči, když byla požádána o přípravu kávy do kelímku, který jim předá sám zákazník. KeepCup se proto snažil, aby baristé při těchto situacích projevovali vyšší zájem a naopak preferovali tuto metodu. A podle všeho se to firmě dařilo nastavit – jakmile se zmínila udržitelnost s atraktivním designem, všichni chtěli být součástí.

Velký růst a vstup do zahraničí

KeepCup poměrně rychle ovládl australský kavárenský segment. Nejen v Melbourne, ale v dalších větších městech se KeepCupy, které okolo roku 2015 přicházely v nejrůznějších (a nejšílenějších) barevných kombinacích, těšily velké oblibě. Firma nabrala nové zaměstnance, čímž zvýšila svůj původně skromný počet na 35, začala řešit expanzi do zahraničí a budovala nezapomenutelný brand marketing.

Lidé začali chápat hrozbu, kterou představují vyhozené jednorázové kelímky, a už jim znovupoužitelné nádobky nepřišly tolik extravagantní. KeepCup vše udržoval v normě, negeneroval žádná ohromná čísla, na druhou stranu postupoval svědomitě kupředu. V roce 2017 se ovšem všechno změnilo.

Jakmile totiž australská televize ABC odvysílala epizodu série War on Waste, která pojednávala o problému znečišťování životního prostředí jednorázovými kelímky, tržby KeepCupu vyletěly natolik, že se firma strachovala o to, zda takové tempo dokáže vůbec ustát.

keepcup-2018-05-14_1178

Foto: KeepCup

Elegantní varianty

Poptávka se zvedla až o 690 procent, tržby přesáhly hranici 400 procent nárůstu a návštěvnost webu se zvýšila o více než 205 procent. Taková čísla KeepCup předtím nikdy neviděl, a proto se museli najmout lidi jen na to, aby zvedali telefony nebo řešili požadavky na webových stránkách. Vliv barevných kelímků nabral zcela nových obrátek.

Pro KeepCup to ovšem znamenalo velké problémy. Protože byla poptávka tak vysoká, nestíhal vůbec reagovat a vyrábět. Zákazníkům nebyly jejich objednávky včas doručovány, což vyvolalo vlnu negativních reakcí a nespokojenosti. „Víme, proč si říkáte KeepCup. Protože zadržujete naše peníze (keep) a také kelímky (cup),“ znělo z různých stran.

Po zapojení všech dostupných sil se však krizová situace podařila KeepCupu udržet, byť se pracovalo v noci, o víkendech nebo během plánovaných dovolených. Za pouhých dvanáct měsíců pak firma globálně nabrala 65 nových pracovníků a potvrdila, že už není pouhým ambiciózním projektem, ale legitimní firmou s velkými vizemi.

Úspěch plastového kelímku

Forsythová do dnešního dne nezapomíná na situaci, kdy jeden z výrobců zpochybňoval její plán uspět na trhu s „obyčejným plastovým kelímkem“. Tato kritika ji vrtala hlavou tak dlouho, než začala přemýšlet nad tím, proč se firmě vlastně tak daří a proč do roku 2019 prodala po celém světě více než 10 milionů pestrobarevných modelů.

keepcup-12

Foto: KeepCup

Rodinka znovupoužitelných kelímků

Existuje několik rovin. Tou první je atraktivita produktu. Nepochybně. KeepCup od samotného začátku stavěl svůj úspěch na designových linkách a široké škále barev, které se dnes navíc dají kombinovat podle preferencí zákazníka. Zpočátku jich bylo pět, dnes jich mohou být tisíce. I tato možnost modifikace přispívá k odhadovaným ročním tržbám okolo 15,6 milionu dolarů.

Dále jde o udržitelnost, což je hlavní cíl firmy, na kterém je postavena celá korporátní filozofie a promítá se i do balení produktů. A nebýt KeepCupu, dost možná by vůbec nevznikly (nebo alespoň neměly takový úspěch) další značky znovupoužitelných kelímků včetně těch, které s oblibou nabízí třeba Starbucks, Costa Coffee, McDonald’s a další.

V neposlední řadě zde máme i marketing. Kvalitní, líbivé a fungující metody, jak zasáhnout co nejvíce lidí. Zvládají to perfektně na sociálních sítích, dobře se prezentují také u různých prodejců. Pokud je nějaká značka charakterizovaná jako lovebrand, je to KeepCup.

Dnes si svůj oblíbený model můžete koupit prakticky kdekoliv, a to v různých objemech za pár stovek korun. Sáhnout můžete jak po plastovém, originálním provedení, tak po variantách ze skla, které – stejně jako všechny ostatní verze – odolají horšímu zacházení, dají se umývat v myčce a při správném zaklapnutí víčka neprotečou.

keepcup-starwars

Foto: KeepCup

Limitovaná edice se Star Wars

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Chceme obchodníky vrátit do reality, říká zakladatel Samba.ai. Díky datům a umělé inteligenci pomáhá zlepšovat marketing

Peter BrejčákPeter Brejčák

sambaStory

Foto: Samba.ai

David Vyskočil, zakladatel a ředitel firmy stojící za vývojem Samba.ai

0Zobrazit komentáře

Tuzemská e-commerce konference Shopcamp byla v roce 2018 o malý detail netradičnější než v ostatních letech. Po prostorách Fakulty architektury ČVUT se totiž v tanečním rytmu pohybovaly brazilské exotické tanečnice s obrovskými a pravými ptačími pery. Přesně takovým způsobem se tam prezentoval český startup Samba.ai, pro který to byla vůbec první podobná akce.

Tanečnice tak návštěvníky lákaly na stánek, kde se mohli dozvědět o tom, co vlastně Samba dělá – což se samotným názvem startupu paradoxně nemá nic společného. Jde totiž o nástroj usnadňující práci s daty online marketérům, zejména pak e-shopům.

„Samba umožňuje doručení správných zpráv správným lidem v poměrně masivní škále,“ shrnuje pro CzechCrunch David Vyskočil, zakladatel startupu. Snaží se tak vyřešit problém, kdy marketéři vytvářející kampaně musí složitě pracovat s daty místo toho, aby se soustředili na jejich kreativní stránku či tvorbu celkové strategie.

„Jen 5 % lidí si myslí, že komunikace od obchodníků je pro ně relevantní. Devět z deseti obchodníků si přitom myslí, že marketing dělají správně.“

„Problém je v tom, že na trhu s extrémním převisem nabídky nad poptávkou se každý obchodník snaží prodávat co nejlépe, jak umí. Spousta marketérů pak kampaně ‚bombí‘, co to dá, a doufají, že něco urvou. Důsledkem je, že jsou všichni přetěžováni reklamou – zhruba jen pět procent lidí si myslí, že komunikace, kterou dostávají od obchodníků, je pro ně relevantní. Devět z deseti obchodníků si přitom myslí, že marketing dělají správně,“ popisuje Vyskočil stav na trhu.

Právě v napravování této mezery vidí Samba.ai svoji příležitost a chce pomoci obchodníky vrátit zpátky do reality, anebo alespoň zvýšit zmiňovaný pětiprocentní podíl. Zákazníci totiž svými nákupy často řeší nějaký problém a komunikace obchodníka může být dobrou radou, pokud je vše nastaveno správně.

david_vyskocil-min

David Vyskočil ze Samba.ai

Jak toho ale dosáhnout? Na základě práce s daty získanými z e-shopů či fyzických prodejen v kombinaci s prediktivními a skórovacími algoritmy umělé inteligence se Samba snaží odhadnout potenciální zájem zákazníků. Marketérovi pak navrhne, jakým způsobem i kterou cílovou skupinu by měl ideálně oslovit, a to i v kombinaci s radou jakým obsahem.

Nakonec Samba umožňuje orchestraci komunikace přes různé kanály od e-mailů přes sociální sítě a SMS zprávy až po push notifikace v aplikacích. „U nás tomu říkáme autopilot, skutečně můžete Sambu nechat běžet a machine learning engine poté rozhoduje o publikování, komponování i hodnocení samotných kampaní,“ hrdě se usmívá Vyskočil. Cílem ovšem není marketéry nahradit stroji.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Marketéry budou firmy potřebovat vždy. My se snažíme vytvořit ideálně automatizovaný návod, jak komponovat kampaně na základě dat, záleží však na člověku, co s ním bude dělat. Jsme jen rádce, chceme kreativním lidem vrátit kreativitu, protože v současnosti jsou marketéři zahlceni daty a grafy. Idea je pořád nosná, systém nikdy nevymyslí dlouhodobou a úspěšnou strategii,“ doplňuje jednačtyřicetiletý podnikatel.

Dvojnásobný meziroční růst

Od doby, kdy se Samba.ai poprvé objevila na oborové konferenci, si pomalu buduje svoje místo na trhu. Aktuálně ji využívá na dvě stovky platících klientů, další část pak pořád funguje na freemium verzi s osekanými možnostmi (a noví zákazníci již tento bezplatný produkt ani nemohou využít).

Nástroj je podle svých tvůrců vhodný spíše pro větší a velké tržní hráče, kteří nejčastěji působí ve čtyřech vertikálách: zdraví a lékárny, FMCG (rychloobrátkové zboží jako potraviny a dětský sortiment), pet (zvířecí potřeby) a cestování. Obecně tak jde o firmy působící v e-commerce sektoru, kde dochází k časté a opakované interakci se zákazníky. Někteří klienti však Sambu využívají také na brandové kampaně.

Díky tomu loni získala mateřská firma DiffSolutions, která vývoj Samby zastřešuje, tržby na úrovni patnáct milionů korun a letos předpokládá růst rovnou na dvojnásobek. Původní odhady sice byly vyšší, kvůli pandemii koronaviru však došlo k výraznému zpomalení zahraniční expanze.

samba_dashboard

Foto: Samba.ai

Dashboard nástroje Samba.ai

Firma zároveň zatím není v zisku a prozatím na tom neplánuje nic měnit. „Když se nám podaří dostat do zisku, tak přibereme nové kolegy, abychom se opět ze zisku dostali pryč,“ směje se Vyskočil. Samba však problémy s financemi nemá a dlouhodobě si udržuje rezervu, kterou získala díky několikamilionové investici od Rockaway v roce 2016.

„Jednorázově nám tržby v důsledku koronaviru a odchodu některých zákazníků poměrně dost klesly, přežili jsme to však bez větších problémů a teď začínáme rezervu opět naplňovat,“ dodává ředitel firmy.

Samba tak pokračuje v naplňování své vize, která je naschvál definovaná utopisticky a reálně tedy nedosažitelná: ideální rozhraní aplikace by mělo obsahovat jen dvě políčka pro údaje z platební karty a pro sumu, kterou chce klient platit, společně s velkým tlačítkem „go“.

zalando-jagr

Přečtěte si takéJaromír Jágr v dresu Zalanda. Módní e-shop bude v Česku propagovat nestárnoucí hokejová legendaJaromír Jágr v dresu Zalanda. Módní e-shop bude v Česku propagovat nestárnoucí hokejová legenda

„Pak by jen zákazník klik a začala by magie,“ směje se Vyskočil. „Samozřejmě to takhle nebude fungovat nikdy, ale narovnává to přemýšlení v rámci usnadňování práce s marketingem. Proporčně se pořád spousta nákladů vynakládá na aktivity, které cílovce nepřinášejí žádnou přidanou hodnotu, jako je management kampaní či tvorba kreativ.“

A i když došlo kvůli koronaviru ke zpomalení mezinárodní expanze, firma na ní postupně pracuje. Aktuálně bojuje zejména s tím, že se potenciální klienti zaměřují na stabilizaci svého byznysu a Sambu považují za tzv. nice-to-have nástroj, jehož implementaci odkládají na později. V pipelině však má desítky klientů na britském či nordickém trhu a postupně si chce pozici vybudovat také na nejdůležitějším trhu pro marketingové nástroje – Spojených státech.

Produktová strategie Samby tak reaguje na fakt, že globální trh marketingové automatizace je extrémně konsolidovaný, kdy 93 procent všech rozpočtů, které firmy v této oblasti utrácejí, teče jen přes deset firem. O zbylých sedm procent se pak dělí dalších 15 až 20 tisíc firem.

Z nouze k většímu byznysu

Příběh Samby jako nástroje pro marketéry však není tak přímočarý, jak se na první pohled může zdát. Firma DiffSolutions před lety začínala jako tým datových analytiků, kteří pro velké klienty vyvíjeli projekty na míru. Jedním z nich bylo řešení pro banku, ve které hledali data o podvodech zaměstnanců, třeba když překračovali své pravomoci.

Od zakázkového vývoje se pak firma k unifikovanému produktu dostala z jednoduchého důvodu – začínali ji docházet peníze a neměla nové projekty. „Z interního ICT jsme se dívali, kde jsou podobná data, se kterými bychom dokázali pracovat. Našli jsme je v online marketingu a pustili jsme se do toho, i když v něm nikdo z nás neměl background,“ vzpomíná Vyskočil.

samba_flowcampaigns

Nástroj Samba.ai

Podobně jako zaměření firmy se měnil i samotný název nástroje. Samba se původně nazývala Yottly (od slova yottabyte), téměř nikdo si však tohle jméno nedokázal zapamatovat a už vůbec ne správně napsat. Po špatných zkušenostech pak firma chtěla název, který si každý zapamatuje i za cenu toho, že to bude až příliš generické jméno – a tím se stala Samba.ai.

Celkově tak Vyskočil se svým týmem překonal již mnoho překážek, ze kterých se snaží do budoucna co nejvíc poučit. „Výzev bylo mnoho. Několikrát jsme měnili strukturu produktu, pozicování, název… Díky neznalosti jsme se stali historicky možná i nepřehlednými,“ přiznává.

„Jsou to nepříjemné dozvuky našich rozhodnutí, teď už je snad vše správně. Když se ale člověk podívá, vidí vždy jen zdárnou budoucnost. Pak si uvědomí, co má za sebou, a ví, že kroky, které dělá, se mohou ukázat jako špatné. Nejdůležitější je mít nadhled a k rozhodnutím zdravý respekt,“ dodává Vyskočil poučení na závěr.