Desítky milionů korun pro obleky na míru. Tomáš Čupr investuje do Le Premier Jakuba Lohniského
Málokterému muži chybí v šatníku oblek. Hned několik jich tam má i zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr, který se však nyní rozhodl, že půjde ještě dál, než je jen tradiční nákup nového oděvu. Spojil se se svým kamarádem a bývalým spolužákem Jakubem Lohniský a investuje do jeho firmy Le Premier, která šije obleky na míru.
Historie značky Le Premier sahá až do roku 2011, kdy dnes šestatřicetiletý Jakub Lohniský začal s obleky podnikat. Začínal s malým obchůdkem, ve kterém se šily obleky na míru, pak k nim přibyly i boty, konfekce a dnes je Le Premier firma, která má sedm obchodů v nákupních centrech, vlastní košilovou dílnu v Prostějově a za loňský rok utržila 108 milionů korun.
Jedná se o tržby, které přicházejí z České republiky, Slovenska a Polska, kde Le Premier svou módu prodává. „Ročně vyrobíme a prodáme přes 11 tisíc košil na míru a téměř 3 tisíce obleků nebo sak na míru,“ hlásí pro CzechCrunch zakladatel Jakub Lohniský, který, jak sám říká, zažil v byznysu s pánskou módou za necelých deset let všechno.
Hodně se toho během let naučil, i proto, že růst firmy byl často překotný, spoustu nových věcí se v Le Premier učili za pochodu, a pořád je na čem pracovat. Ostatně nová investice od Tomáše Čupra je toho důkazem. Šéf největšího českého online supermarketu podle našich informací koupil pětinu firmy za nižší desítky milionů korun, ale o peníze tu možná ani tolik nejde.
„Jedna věc jsou peníze, které nám pomohou hlavně získat seniorní posily, ale druhou částí investice – a pro mě osobně podstatnou – je samotná osoba Tomáše,“ říká Lohniský, který se s Čuprem dlouhé roky dobře zná, jelikož spolu studovali vysokou školu. „Cítil jsem, že sám už Le Premier daleko nedotáhnu,“ přiznává Lohniský, který cítil, že je v podobné situaci, jako byl před pár lety jeho kamarád, když začínal budovat Rohlík a musel jednak postavit nový management a zároveň se sám stát manažerem, který řídí firmu.
S kůží na trh
V jeho případě navíc nešlo o první pokus. Čupr předtím úspěšně rozjel také projekty Slevomat a Dáme jídlo, a tak za ním přišel Lohniský pro radu. „Nejdříve jsem ho požádal o nějaké rady a výsledkem bylo, že se rozhodl pomoci i jinak,“ popisuje Lohniský. Vedle mentorství tak Čupr do Le Premier vkládá i peníze, ale oba potvrzují, že exekutivně i nadále zůstane Tomáš Čupr plně ve svém Rohlíku.
Na Jakuba Lohniského teď vedle využití nového kapitálu na personální rozvoj firmy čeká i hloubková analýza celé firmy, aby mohl rozhodnout, jaké budou další kroky. „Šli jsme s kůží na trh a poslali e-mail na 31 tisíc našich zákazníků s tím, aby nám dali známku a přidali komentář, co se jim líbí nebo naopak nelíbí v Le Premier,“ prozrazuje Lohniský. Aktuálně je tak s kolegy zavalen více než tisícem hodnocení a podobným množstvím detailních komentářů a e-mailů, které zákazníci jen během dvou dnů zaslali.
„Je to mix pochval, nápadů na vylepšení, ostré zpětné vazby, ale i řešení starých reklamací, které jsme třeba nevyřešili z pohledu zákazníka dobře. Musím přiznat, že to je velké zrcadlo a pomůže nám to zásadně uklidit,“ říká Lohniský, který chce letos v tržbách vyrůst o čtvrtinu na 135 milionů korun.
K růstu pomůže i nový obchod ve Vratislavi, který se připojí ke stávajícím pěti polským pobočkám ve Varšavě, Krakově, Katovicích a Poznani. U našich severních sousedů nicméně zatím není značka Le Premier jako taková, ale jen anglické boty Loake, které prodává. Další kroky oblekové firmy by nicméně mohly směřovat také do onlinu, o kterém už Lohniský roky mluví, ale zatím do něj stále nevkročil. S Tomášem Čuprem a jeho zkušenostmi se ale do onlinu konečně naplno pustí.
V kamenných pobočkách se chce i nadále soustředit hlavně na Prahu, kam za obleky na míru od Le Premier jezdí i lidé z regionů, zejména z Plzně či Liberce. Proto pro Lohniského nedává příliš velký smysl významněji expandovat i jinam. Aktuálně má obchody také v Hradci, Brně a Ostravě a na Slovensku v Bratislavě. Obleky pro své klienty nechává Lohniský šít v Třešti z materiálů z Itálie a Anglie.