DHL začíná v Česku doručovat balíky nákladním elektrokolem, které na jedno nabití ujede 50 kilometrů

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

dhl-cubicycle-elektrokolo1-min
0Zobrazit komentáře

Nové technologické vychytávky stále více prostupují také do světa logistiky. Firmy zlepšují jak své interní procesy, aby dokázaly uspokojit stále rostoucí poptávku po rychlém doručení balíků, tak zároveň řeší samotný způsob, jakým zásilky doručují. I tady vstupuje do hry elektrifikace vozových parků a DHL Express tak nyní přichází s vlastním nákladním elektrokolem.

DHL patří ke světovým lídrům logistického trhu, na kterém přepraví každý rok zhruba 1,5 miliardy zásilek, a zároveň i k jeho velkým inovátorům. Naposledy začala původem americká firma, kterou dnes vlastní německá Deutsche Post, doručovat v Číně pomocí dronů a inovaci do dopravy nyní přináší také do Česka. V Praze nově operuje s nákladním elektrokolem.

Nový stroj, který začíná v České republice fungovat jako vůbec první svého druhu, nese název DHL Cubicycle a jedná se o speciální kurýrní elektrokolo, které je navrženo tak, aby uvezlo najednou až 150 kilogramů zásilek. Cubicycle je postavený na platformě švédského výrobce Velove a na jedno nabití ujede až 50 kilometrů.

dhl-cubicycle-elektrokolo2-min

DHL s ním prozatím plánuje operovat v okolí administrativního centra The Park na pražském Chodově, kde bude nákladní elektrokolo vyzvedávat a doručovat zásilky. Cubicycle má přes 3 metry na délku, sám o sobě váží 59 kilogramů a přepravní prostor o objemu jednoho metru krychlového pojme až zmíněných 150 kilogramů.

bmw-scooterxx

Přečtěte si takéKoloběžka s logem BMW. Německá automobilka přichází s vlastním elektrickým modelem do městaKoloběžka s logem BMW. Německá automobilka přichází s vlastním elektrickým modelem do města

V Praze půjde o první kompletně čisté řešení pro první i poslední míli, co se týče doručování a přijímání zásilek. DHL má již nicméně s tímto elektrokolem zkušenosti z Německa a Nizozemí, kde jím nahradilo desítky standardních dodávek. Díky tomu jednak ročně šetří miliony korun a zároveň vyprodukuje menší množství emisí CO2. Vedle Prahy nově s Cubicycle vstupuje globální logistický hráč do Vídně a finského Turku a pomalými krůčky míří k cíli, aby do roku 2025 dosáhl ve svém provozu na nulové emise.