Digitální hry, u kterých se ale děti hýbou. Moderní hřiště je má zvednout od mobilů a počítačů

Řešení studia Initi dokáže v podstatě kteroukoliv stěnu proměnit na interaktivní hrací plochu, na kterou děti třeba hází míček.

initi-playground4

Foto: Initi

Dítě například může házet míče na promítané obrazce

0Zobrazit komentáře

Pokud se má rodič rozhodnout, zda své dítě posadí k herní konzoli, nebo jej pošle ven na hřiště, většinou má okamžitě jasno. Dostat děti z gauče či židle je ovšem někdy nadlidský úkol. Initi Playground přichází s řešením, které spojuje digitální herní prvky s reálným světem, aby nebylo nutné děti do pohybu přemlouvat.

Za interaktivní platformou stojí IT designér Ondřej Průcha, výtvarník Dan Gregor a někdejší pražský primátor Tomáš Hudeček, který řídí obchodní aktivity studia Initi. Jejich řešení, které sami nazývají digitálním hřištěm, v sobě kombinuje technologický modul známý z herních konzolí, k jehož ovládání je nutné, aby se hráč do hry zapojil i fyzicky. Mimo zábavy jej tak lze využívat například během sportovních tréninků, ve vzdělávání, vědě či jako pokročilý infotainment.

Díky tomu o Initi Playground projevily zájem instituce jako Národní Muzeum v Praze, Galerie Harfa i banka ve španělském Bilbau. „Náš koncept je jedinečný tím, že využívá moderní technologie, ale přitom lidi vtahuje fyzicky přímo do děje, kde by měli na technologie zapomenout. Podporujeme tak přirozený pohyb v interaktivním prostředí a dokážeme děti zvednout ze židlí, odtrhnout od mobilů a zapojit je do aktivní hry,“ vysvětluje Dan Gregor.

Dle Gregora dokáže Initi Playground přeměnit na digitální hřiště každou zeď, plátno či LED obrazovku. Vše funguje na principu promítání obrazu na plochý povrch, který se díky laserovému senzoru a media serveru stává multidotykovou oblastí. Zjednodušeně řešeno, technologie dokáže reagovat na stisk virtuálních tlačítek a dalších prvků, které jsou na stěnu promítány.

initi-playground1

Foto: Initi

Díky senzorům je hraní interaktivní

Díky tomu lze vytvořit velkou plochu pro zapojení několika hráčů, kteří se mohou pustit do zdolávání výzev. Studio pracuje na projektu sedmým rokem, přičemž dosud nejčastěji dodávalo řešení vyvinuté přímo na míru dané instituci.

Například pro dětskou expozici v Národním muzeu vytvořilo deset her, které děti zabaví a zároveň je vzdělávají v oblastech jako fosilie, barvy, buňky či hrady. Ve španělském Bilbau v dětském centru banky BBK zase instalace využívá technologii LED stěny.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Asi nejnápaditější a zároveň celkovou plochou největší aplikace našeho řešení byla prezentace slovenského pavilonu na EXPO 2020 v Dubaji. Zde jsme zinteraktivnili celou místnost, ve které bylo možné na dálku ovládat prezentovaný obsah,“ dává studio za příklad další ze svých instalací.

Initi má nyní v úmyslu dostávat své řešení do science či obchodních center, kdy jedno virtuální hřiště již lze otestovat v pražské Galerii Harfa. Mimo řešení na míru studio nabízí také univerzální hardwarový a softwarový set, který si lze koupit či jen krátkodobě pronajmout. Cena se pohybuje od 30 tisíc korun výš, přičemž uživatelé by měli být schopni si vše sami nainstalovat a upravovat si promítaný obsah.

initi-playground2

Foto: Initi

Stěna proměněná v interaktivní hru

Další vývoj individuálního modulu směřuje Initi k využití vzdělávacími institucemi, školami a při tréninku sportovců. Přednastavený balíček Initi Playground má hlavně za cíl zábavu dětí. Initi by v budoucnu rádo vybudovalo i vlastní sportovně-zábavní park pro děti, který by měl být zajímavě pojatý také z výtvarného hlediska. „Zde bychom chtěli využít různé způsoby interakce, které máme vyzkoušené v předchozích projektech, kde jsme vymýšleli i jiné zapojení diváka do interaktivních instalací,“ upřesňuje studio.

Mimo to chce časem svůj projekt upravit tak, aby jej bylo možné aplikovat i v domácnostech, a velké dotykové projekce se tak staly alternativou například k VR setům. Cílem Initi je dostat děti od počítačů a monitorů, a přitom jim nebrat tolik oblíbené hry. Naopak je využít k tomu, aby děli měly i doma dostatek pohybu.

Vydejte se do středověku a do dějiště Kingdom Come. Na zámku v Ratajích začala hrou inspirovaná výstava

Úspěšná česká videohra od Warhorse Studios byla historicky povedeným počinem. Nyní díky ní vznikla expozice v hráčům dobře známých místech.

Michal MančařMichal Mančař

kingdom-come-rataje

Foto: Warhorse Studios

Takhle vypadá ratajský hrad ve hře. Dnes je na jeho místě zámek

0Zobrazit komentáře

Dnes ve dvě hodiny odpoledne se otevřely brány nikoliv hradní, ale zámecké a muzejní. V Ratajích nad Sázavou slavnostně začala výstava Kingdom Come: Deliverance – Rataje od středověku po současnost. Ta i za pomoci hry od Warhorse Studios přinese jak pohled do vrcholného středověku, tak na videohru samotnou.

Výstava míří na hráče i neherní turisty, návštěvníky seznámí s dějinami Ratají na přelomu 14. a 15. století. Porovná tehdejší a dnešní podobu obce, ukáže repliky zbraní i zbrojí a slibuje interaktivní zážitek. Zároveň (vlastně možná především) láká na poodhalení procesu tvorby hry, která představila na videoherní poměry neobvykle autentický zážitek.

„Výstava je zaměřená především na hru, ale tím pádem je i o Ratajích,“ říká pro CzechCrunch ratajský starosta Luboš Kubát. „Turistiku motivovanou videohrou jsme zaznamenali ihned po uvedení Kingdom Come do prodeje a v podstatě ještě neskončila. V průběhu roku u nás stále chodí turisté a ve spolupráci s mobilním telefonem procházejí obcí,“ odpovídá na otázku, jak vydání KCD obec poznamenalo.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Hráči se v Kingdom Come: Deliverance coby mladík Jindřich zapletli do bojů v předhusitském Posázaví zmítaném nájezdy vojsk Zikmunda Lucemburského. Kromě poznávání reálií každodenního života v hradech i podhradí – od soubojů s lapky a zbrojnoši až po návštěvy lazebnic – se protagonista potkával se skutečnými osobnostmi českých dějin. Třeba s Hanušem z Lipé, který před šesti stoletími spravoval ratajský hrad. Dnes tedy už zámek.

Právě ten hostí novou výstavu, která je další z řady hrou inspirovaných akcí, jež se v Ratajích v uplynulých letech uskutečnily. Ta aktuální má nicméně být stálou expozicí na místním zámku. „Její zhlédnutí je možné v rámci prohlídkového okruhu,“ dodává starosta Kubát. Současná barokní podoba zámku je výsledkem několika přestaveb středověkého hradu, jenž jste coby hráči hojně navštěvovali i v Kingdom Come: Deliverance.

asdasd

Přečtěte si takéKingdom Come slaví pět let od vydání. Co se ví o pokračování?Kingdom Come slaví pět let a Warhorse pracují na nové, tajné hře. Ale prý to je slibné pokračování

„Jako Warhorse Studios jsme do výstavy přímo zapojeni jen minimálně, je dílem příznivců naší hry a obce. Ale samozřejmě jí fandíme a ceníme si naší stále nesmírně aktivní komunity a nadšení, které u ní hra vyvolává,“ okomentoval historicko-herní počin Tobi Stolz-Zwilling, PR manažer Warhorse Studios.

Od virtuálního výletu do středověku začátkem letoška uplynulo už pět let. Za tu dobu se prodalo přes pět a půl milionu kopií hry a Kingdom Come: Deliverance stále přináší Warhorse Studios desítky milionů v tržbách. Zároveň si k pátým narozeninám komunita fanoušků nadělila český dabing se známými hlasy. Třeba i s hlavním designérem Danem Vávrou, ale také s profesionálními herci.

Ani příznivá zpráva pro domácí hráče však nemohla nadlouho utišit volání po pokračování úspěšné hry. To sice tvůrci dosud oficiálně nepotvrdili, ale hromada indicií o vydání Kingdom Come 2 dává tušit, že se blíží. Do té doby tak mohou milovníci středověku zavítat alespoň do skutečných Ratají.