Díky českému startupu může i malý e-shop čelit Alze. Jeho umělá inteligence řeší zásoby i prodej
Inventoro radší e-shopům, jaké mají mít zásoby, aby se jim vyplatily, ale zároveň aby měly co prodávat. Nyní získává už druhou investici.
Stálo to 67 podpisů u notáře a sklidilo obrovskou radost na obou stranách. Český startup Inventoro, který s daty, matematickými modely i umělou inteligencí dopočítává e-shopům ideální stav zásob a předpovídá prodeje zboží, si vyhlédl fond Presto Ventures. Investoři mladé firmě posílají téměř 20 milionů korun za 14procentní podíl ve společnosti. Peníze mají jít na další expanzi, ale i na nové produkty.
Vznikli 14 dní před prvním lockdownem. V průběhu pandemie stvořili první verzi produktu a zřejmě se trefili do správné doby: při rozvoji online nakupování obchody často zápasily s dostupností zboží. Jenže když si ho pořídily příliš mnoho, skladování firmám vázalo peníze, které by mohly uplatnit jinde. Záměr, který proto projekt Inventoro hned v úvodu hlásil, zněl jasně – umožnit malým firmám čelit třeba Amazonu, Mallu nebo Alze. A to s dovětkem, že diverzita pomáhá zákazníkům i trhu. Jenže bez pomoci IT to menším hráčům tak dobře nejde.
Inventoro začalo jako interní projekt e-commerce holdingu Patero. A za ním stojí pětice kamarádů Tomáš Formánek, David Svatoš, Martin Kment, Jan Jirovec a Marek Šucha. Fond Presto Ventures, který nyní do Inventora posílá téměř 20 milionů korun, už má navíc v oblasti optimalizace dodavatelského řetězce několik investic.
Některé z nich navíc právě společně s Tomášem Formánkem a jeho partnery, kteří společně vybudovali i logistickou firmu Logio a teď investují do technologických startupů. „Inventoro jsme i díky partnerství s Logiem a společným investicím sledovali už od jeho vzniku,“ popisuje Přemysl Rubeš, šéf Presto Ventures.