Diskuze: Navzdory očekáváním se trh pořád nevzpamatoval. Celkový obrat e-shopů dál rapidně klesá

Zpět na článek

Diskuze (4)

Anonym

Jako další SEO specialista to mohu potvrdit, je to jen mírný pokles. Za dobu 14 let, kdy pomáhám eshopům růst, tak mě to nepřekvapuje. Kdo má žádaný sortiment a nebojí se rozumně investovat, tak může právě v tomto období si připravit dobré základy pro lepší budoucnost.
Jakož to SEO specialista mám na starost prave e-shopy menších a středních rozměrů. Musím obecně s daty souhlasit. Z interních průzkumu vidíme, že se zákazníci nebojí nakupovat, ale hraje roli zajímavá nabídka a také extra hodnota, kterou k nákupu dostanou. Trh se vyvíjí a pro zákazníky je to určitě výhoda, protože se klade větší důraz na péči a každou ač drobnou nesrovnalost e-shopy řeší, protože je každý zákazník důležitější než tomu bylo dříve.
Pohybuju se v oboru (fungující kampaně pro eshopy) a je zajímavé jak reagují někdy majitelé eshopů. Někteří se chtějí asi prošetřit k prosperitě (=někdy pomalá záhuba), jiní vezmou u kvalitního paratnera rozum do hrsti. A až se to zas (nějak) rozjede? Jedni budou šetřit zas, druzí akcelerují na základech toho, co v krizi připravili a vyrostou i násobně. Jací jste VY?
(Mnozí) koncáci peníze mají, ale víc si vybírají, zda to potřebují a kde a za kolik (v jaké kvalitě) to koupí. Na druhou stranu jsou i lidi, kteří mají až neuvěřitelně otevřená stavidla (a utrácejí i za nesmysly a nesmyslné ceny), a pak i ti, co opravdu krom základních věcí, nakupovat nemohou, nic zbytného. Takže kusem je to klasická mediální bublina, a peníze pod polštářem z obav z toho, co bude, anebo že přijde lepší, výhodnější příležitost..