Disney+ nenaplnilo očekávání, ale chystá velké věci. Loki vyjde dříve a filmové hity tam půjdou po pár týdnech v kině
Kdekoliv se Disney objeví, tam začne rychle vydělávat. Dnes největší hollywoodské studio není neomylné, ale většinou se mu daří zaujmout široké publikum. Platí to i o jeho streamovací službě Disney+, ačkoliv na počátku letošního roku její růst poprvé nenaplnil očekávání. Studio se tak rozhodlo například posunout premiéru Lokiho na dřívější datum (9. června) a do budoucna domluvilo zkrácení exkluzivní doby promítání v kinech.
Obecně se Disneymu pořád dařilo velice dobře, zvlášť vzhledem ke stále omezenému přístupu k jeho obřím zábavním parkům či výletním lodím. Celkové příjmy za první čtvrtletí tohoto roku dosáhly 15,6 miliardy dolarů (necelých 330 miliard korun), přičemž 912 milionů z toho představoval zisk z každodenní operace. Toto číslo se díky uvolňování opatření a rostoucímu vlivu streamování na byznys meziročně téměř zdvojnásobilo.
Přesto byly příjmy o pár stovek milionů nižší, než předpokládali analytici. Podobná situace pak platí i v segmentu streamování. Zatímco úzce profilované služby jako sportovní ESPN+ a Hulu, zaměřené hlavně na dospělé publikum, zaznamenaly zvýšený zájem, Disney+ poněkud zpomalilo. Odhady z Wall Street mu na počátek dubna předvídaly kolem 109 milionů předplatitelů, skutečné číslo se ale zastavilo na 103,6 milionu.
Podle některých odhadů to znamená, že streamování kina jen tak nepohřbí, menší zájem o Disney+ totiž provází otevírání filmových sálů v USA a rychle rostoucí návštěvnost. Například první letošní blockbuster Godzilla vs. Kong v kinech vydělal přes 422 milionů dolarů. Za normálního stavu by se dalo očekávat mnohem více, pořád je to ale obnos na úrovni skutečného blockbusteru, kterému se podařilo se zaplatit. Dokonce se uvažuje o původně neplánovaném pokračování.
Zároveň zpomalující výsledky Disney+ poněkud vyrovnávají dosud propastný rozdíl mezi rychlostí růstu jeho a Netflixu. Největší streamovací služba sice z nástupu karantény kolem poloviny loňského roku výrazně profitovala, v posledních měsících se však četnost přibývání uživatelů výrazně propadla. Současný postup Disney+ i Netflixu tak dává poměrně jasný signál, že lidé rádi vyrazí ven i do kina.