Do Beat Saberu dorazila Billie Eilish. Na hity mladé popové hvězdy se těší i Mark Zuckerberg

Filip HouskaFilip Houska

beat-billie

Foto: Beat Games

Do Beat Saberu dorazil soundtrack od Billie Eilish

0Zobrazit komentáře

Videohra Beat Saber je mezi hráči oblíbená nejen pro své zpracování, kdy musíte virtuálními meči rozsekávat létající krychle do rytmu hudby, ale také pro svou databázi hudby, která se navíc neustále rozšiřuje. Nyní do soundtracku jednoho z nejoblíbenějších titulů pro virtuální realitu dorazila devatenáctiletá popová megahvězda Billie Eilish.

Česko-slovenský tým z Beat Games, který od roku 2019 spadá pod Facebook, příchod songů v podání americké interpretky Billie Eilish avizoval už před několika dny. Až dnes ovšem rozšiřující balíček se soundtrackem zpřístupnil zájemcům na Oculus Store, Playstation Store i na platformě Steam.

Po zakoupení balíčku za cenu necelých třinácti eur (přibližně 330 korun) se hráčům otevře deset nových skladeb, které jsou fanouškům mladé umělkyně dobře známé. Herní výzvu si tak vyzkoušíte v rytmu písniček jako All the Good Girls Go to Hell, Bad Guy, Bellyache, Bury a Friend, Happier Than Ever, I Didn’t Change My Number, NDA, Oxytocin, Therefore I Am nebo You Should See Me In a Crown.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Sestava je to natolik silná, že si ji na svém profilu v rámci Beat Saberu sdílela nejen samotná Billie Eilish, ale okomentoval ji i Mark Zuckerberg, a to vcelku jednoznačným komentářem pod příspěvkem zpěvačky: „Na to se těším!“ Nejnovější přírůstek do hry tak byl „oficiálně“ posvěcený od šéfa Facebooku.

Po úspěšné edici s legendárními Linkin Park, výběrem hudebního nakladatelství Interscope a balíčku skladeb od korejských BTS jde o další zásadní hudební rozšíření, které může přitáhnout další náruživé hráče a navýšit tak počty prodaných kopií Beat Saberu.

Tvůrcům hitu pro virtuální realitu se navíc důraz na přidávání dalšího hudebního obsahu vyplácí. Jen za loňský rok totiž studio, za nímž stojí trio Vladimír Hrinčár, Ján Ilavský a Jaroslav Beck, utržilo 1,44 miliardy korun.

Kdo se vleče, neuteče. Modernizovanou verzi kultovní hry Bulánci byste si mohli zahrát už na jaře

Filip HouskaFilip Houska

bulanci20

Foto: SleepTeam

Krvelační Bulánci se po 20 letech vrací

0Zobrazit komentáře

Jsou to už čtyři měsíce, co tvůrci legendární české hry Bulánci zahájili novou kapitolu. Rozhodli se totiž vydat modernizovanou verzi svých krvelačných polštářů, kterou během měsíce podpořili fanoušci částkou přes sedm milionů korun. A vzhledem k tomu, jak kultovními se Bulánci za dobu svého působení především na školních počítačích stali, je logické, že se lidé ptají, jak jejich vývoj pokračuje. „S prvním vydáním míříme na jaro,“ říká na úvod gamedesignér Jaroslav Wagner.

Takzvaní Bulánci 2.0 přinesou hned několik změn. Hra, která byla dlouhé roky známá jako jednoduchá 2D střílečka, ve své nové verzi změní nejen podobu polštářů, jež budou plastičtější, ale na herních mapách se také objeví více funkčních prvků a interaktivních detailů. Chystají se také nové herní módy včetně dobývání, nový arzenál i speciální fotbalová minihra.

„Vývoj postupně pokračuje,“ říká pro CzechCrunch Jaroslav Wagner, který je hlavním designérem hry. „Máme za sebou výrobu prvních funkčních prvků v oblíbené mapě Pohádka, jako jsou keře, stromky, kameny, můstek a proslulá muchomůrka. U ní jsme úspěšně dokončili testování takzvaného damage systému, což je oblíbená kratochvíle všech hráčů,“ doplňuje.

Tvůrci legendárních Bulánků mají velkou zodpovědnost za to, co hráčům doručí. Přece jen modernizování kultovních her, které jsou silně oblíbené napříč věkovými kategoriemi, vyžaduje speciální péči. Hranice mezi dobrou a špatnou aktualizací je totiž velmi tenká. A vývojáři barevných polštářů to nepochybně vědí. I proto řeší ty nejmenší detaily.

bulanci-2

Foto: SleepTeam

Detailnější vykreslení získají i zbraně

„Naprosto klíčový je pro nás i pohyb Bulánka po scéně, proto ladíme jeho potenciální rychlost běhu, otoček a samozřejmě střelby. Zatím tedy bez animací, takže to vypadá, jako by jezdil na segwayi. Spolu s tím jsme už vytvořili i editor map a aktuálně již máme jeho třetí verzi. Také probíhají testy více hráčů na jedné klávesnici,“ dodává Wagner.

Zatímco hraní na jedné klávesnici bylo mezi hráči původních Bulánků velmi populární, modernizovaná verze půjde o něco dál. Tvůrci totiž nasazuji i takzvaný crossplatformní multiplayer, což znamená, že zájemci budou moci hrát proti sobě na různých zařízeních. Ať už na počítačích, telefonech, nebo konzolích včetně Nintenda Switch.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Registrace nové hry na konzoli a ostatní zařízení není úplně jednoduchý proces. U Nintenda Switch, kde bude titul také dostupný, však byla nejrychlejší,“ zmiňuje Wagner jednu z komplikovaných činností, se kterou se vývojáři během tvorby potýkají. „Třešničkou na dortu jsou mimo jiné grimasy jednotlivých bulánků, což z nich dělá o něco živější stvoření,“ říká.

Hotovo ale ještě zdaleka není. Velkou péči vyžaduje i testování animací, hledání nových terénů a prvků pro další mapy i ladění nejrůznějších kolizí, které ve hře mohou nastat. Například při průchodu bulánka kolem keře. I tak ale Wagner se svým týmem míří na vydání během jara příštího roku, alespoň v takzvané early access verzi.

„Připravujeme i historii a texty pro dabing, který by měl probíhat na podzim. Ve volných chvilkách se potíme nad dalšími příspěvky do sbírky poezie. Jednáme s předními osobnostmi českého esportu, abychom hru co nejlépe optimalizovali. Je toho hodně, takže pracujeme i o víkendech, mnozí z nás letos neměli vůbec dovolenou. Je to velmi intenzivní období, ale nestěžujeme si,“ popisuje aktuální stav Kamila Hurníková, která v týmu řeší mimo jiné finance.