Do Česka vstupuje módní e-shop About You. Nabízí dopravu zdarma a vrácení zboží do 100 dnů

aboutyoucz
0Zobrazit komentáře

Je to sotva pár měsíců od vstupu německého fashion e-shopu Zalando do Česka, který začal nabízet dopravu zdarma pro jakoukoliv výši objednávky, a už do tuzemska expanduje další hráč. Tím je e-shop About You, který je také z Německa a bude na českém trhu konkurovat mimo zmíněného Zalanda především dlouhodobě ztrátovému Zootu či původem polskému e-shopu Answear.

About You spustil svůj e-shop v úterý a v Česku nabízí kolem 70 tisíc produktů od bezmála 500 různých značek. E-shop je po čtyřech letech dvojkou mezi online prodejci módy na německém trhu s obratem přesahujícím 283 milionů eur, respektive více než 7,3 miliardy korun ročně. V rámci Evropy online obchod funguje také v Polsku, Švýcarsku, Maďarsku, Holandsku, Belgii nebo Rakousku.

Online obchodům s oblečením se v Česku sice daří zvyšovat obrat, ale jen málo z nich je v dlouhodobém zisku. About You chce vsadit čistě na online prodej, bez jakýchkoliv fyzických poboček, s možností vrácení do 100 dnů od zakoupení a s doručením zdarma, podobně jako Zalando. Ke startu si pak připravil promo akci s až 25% slevou na různé zboží.

aboutyououtfit

About You využívá k prodeji outfitů influencery

„Vstup na druhý trh ve východní a střední Evropě během pouhých tří měsíců je pro nás velkým krokem. Český trh pro nás představuje obrovský potenciál a doufáme, že porosteme opravdu rychle. Chceme být jedním z největších hráčů na poli módy v České republice,” říká k expanzi spoluzakladatel About You Tarek Müller.

Jednotlivé produkty jsou většinou řazeny do kompletních outfitů a lze si je prohlížet přímo na stylizovaných fotografiích, podobně jako příspěvky na Instagramu. About You navíc pro Česko spouští také samostatnou mobilní aplikaci a chce postupně učit zákazníky nakupovat módu na mobilu.

ikea

Přečtěte si takéIKEA v Česku do dvou let skončí s prodejem plastových výrobků. Přidají se i Lidl nebo StarbucksIKEA v Česku do dvou let skončí s prodejem plastových výrobků. Přidají se i Lidl nebo Starbucks

Nejsložitější je pouze přesvědčit potenciální zákazníky o tom, že si vždy pro oblečení nemusí chodit do kamenných poboček, kde si vše zkusí, ale mohou pohodlně zkoušet také doma a některé zakoupené kusy bezplatně vrátit. About You například i vrácení takových kusů nabízí prostřednictvím PPL bezplatně, podobně je na tom i konkurenční Zoot, jež umožňuje bezplatné vrácení do 90 dní (mimo outletového zboží). Naopak nedávno spuštěná česká verze Zalanda má dobu pro vrácení zkrácenou na 30 dní.

Český Miton prodává po pěti letech rezervační službu Restu. Kupuje ji provozovatel sítě Makro

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

milan-zemanek-miton1
0Zobrazit komentáře

S rezervačním službou Restu přišla jablonecká investiční skupina Miton v roce 2013. Jejím hlavním cílem bylo usnadnit zákazníkům a provozovatelům restaurací správu rezervací. Nyní z tohoto byznysu po pěti letech Miton vyskakuje a rostoucí startup prodává digitální divizi německé společnosti Metro, která v Česku provozuje síť obchodů Makro.

Restu se během let vypracovalo v úspěšnou rezervační platformu, přes kterou se ročně zpracuje více než půl milionu rezervací. Aktuální počítadlo na webu Restu ukazuje, že ke stolům bylo díky němu usazeno přes 9 477 000 hostů. Restu se navíc nevyužívalo jen k rezervacím, ale také jako průvodce restauracemi po celé zemi, protože v databázi má téměř 17 tisíc podniků.

Po čtyřech letech však nyní Restu mění majitele, od Mitonu ho za blíže nezveřejněnou částku kupuje HOSPITALITY.digital, což je digitální divize německé společnosti Metro. Tu mohou Češi znát jako provozovatele tuzemských velkoobchodů Makro. Pro Metro jde o další krok v rámci jeho strategie ohledně podpory digitálních a moderních obchodních modelů, které nezávislým restauracím umožňují navyšovat příjmy.

restu-web

„Naše klienty z řad majitelů a provozovatelů nezávislých restaurací podporujeme nabídkou digitálních řešení, jako je Restu, a umožňujeme jim tak další rozvoj,“ uvedl generální ředitel společnosti Metro AG Olaf Koch. „Mnoho restauratérů rezervační systémy nepoužívá, neboť to s sebou nese značné náklady. Na druhou stranu jsou však dnes mnozí hosté zvyklí vyhledávat si restaurace přes internet a očekávají, že si restauraci online nejen vyberou, ale že si také budou moci rovnou zarezervovat místa.“

kellner

Přečtěte si takéŽebříček nejbohatších Čechů znovu ovládl Petr Kellner. Jeho majetek činí 310 miliard korunŽebříček nejbohatších Čechů znovu ovládl Petr Kellner. Jeho majetek činí 310 miliard korun

Proto se Metro rozhodlo pro akvizici českého Restu, které je podle Olafa Kocha v obou zmíněných ohledech na špici. Klíčové je, že stejně jednoduchá je jak rezervace ze strany hostů, tak také správa ze strany provozovatelů. To byl ostatně jeden z hlavních záměrů, s jakým začal Miton Restu vyvíjet.

„Vývojem námi vytvořené platformy Restu jsme nadšeni a nepochybujeme, že budeme svědky dalšího úspěšného rozvoje našich digitálních služeb,“ řekl zakládající partner společnosti Miton Milan Zemánek (na úvodní fotce). Právě on se na Restu od začátku podílel a v české investiční skupině pracuje také na dalších projektech jako Driveto či Ulovdomov.

olaf-koch-metro

Olaf Koch, generální ředitel Metro AG

Metro se nyní chystá rezervační platformu dál rozvíjet a zároveň ji nabídnout svým odběratelům. „Tým, který stojí za platformou Restu, vytvořil skvělý soubor rezervačních řešení pro nezávislé restaurace a malé řetězce. Tato akvizice pomůže zajistit našim 50 000 odběratelům v oboru pohostinství v České republice jednodušší přístup k řešením, jež Restu nabízí,“ uvedl provozní partner společnosti Metro Miles Graham.

Miton prodává i nakupuje

Pro českou investiční skupinu Miton je to za poslední měsíc již třetí významný obchod. Nejprve v září oznámil prodej svého podílu v polském módním e-shopu Domodi, za který utržil celkem 700 milionů korun, a minulý týden investoval dva miliony dolarů do jiného polského startupu Displate. Tentokrát tak přichází další úspěšný exit, jehož výši však Miton na dotaz CzechCrunche odmítl komentovat.

Neméně zajímavý je ale také kupující. Do německé firmy Metro totiž rovněž v posledních týdnech významně investoval český miliardář Daniel Křetínský. Spolu s Patrikem Tkáčem nejprve v srpnu za zhruba 8,2 miliardy korun koupil 7,3% podíl v Metro AG, aby o měsíc později dokoupili dalších 3,6 procenta. Celkově navíc mají opci až na téměř 32 procent v celé skupině, která patří mezi nejvýznamnější e-commerce hráče v Evropě.

miton-app