Do školy, do práce i na letiště. Český carsharing Car4Way loni využilo dvakrát více zákazníků

car4way

Foto: Car4Way

Flotila firmy stojí především na vozech značky Škoda

0Zobrazit komentáře

Carsharingových firem dnes v českých městech najdeme několik, přičemž vůbec nejvíce jich operuje v ulicích Prahy a Brna. To platí i o společnosti Car4Way, která na českém trhu působí od roku 2014. Tehdy flotila společnosti spadající pod Louda Holding Pavla Loudy nabízela dvanáct vozů. O téměř deset let později jich jezdí v barvách společnosti přes tisíc a uživatelská základna se pohybuje v řádu desítek tisíc zákazníků.

Carsharing je stále oblíbenější formou řešení mobility. V porovnání s vlastněním vozu se často jedná o ekonomičtější a mnohdy i pohodlnější cestu, jak mít vždy po ruce automobil, který vás odveze na potřebné místo, aniž by bylo nutné stavět garáž a platit poplatky za pojistky a povinné ručení. Proto se portfolio zákazníků carsharingových služeb rok od roku rozšiřuje, a to jak počtem, tak i pestrostí klientů.

V případě carsharingové společnosti Car4Way se jen za minulý rok rozrostly řady zákazníků o sto procent. „To se pozitivně projevilo i na využití našich vozů, kdy jeden vůz Car4Way v roce 2021 nahradil pět soukromě vlastněných. Velkou měrou k nárůstu uživatelů přispělo, když jsme před prázdninami zprovoznili odemykání mobilem,“ vysvětluje Josef Ciglanský, marketingový manažer firmy, která díky tomuto růstu navýšila svůj obrat v meziročním porovnání o polovinu.

car4way1

Foto: Car4Way

Obliba Car4Way narostla díky možnosti otevírat a zavírat vůz telefonem

Mezi nejčastější klientelu carsharingové společnosti patří spíše mladší řidiči mezi 18 a 44 lety. V minulém roce se Car4Way podařilo výrazně posílit zejména u studentů vysokých škol. Podle Ciglanského však mezi časté klienty Car4Way patří i zaměstnanci velkých korporací či živnostníci, kteří vozový park využívají nejčastěji k cestám z a do práce, na nákupy, případně k víkendovým výletům po celé České republice.

I proto se Car4Way snaží držet v nabídce dostatečně pestrou modelovou paletu, aby si mohl vybrat každý dle svých aktuálních potřeb. Portfolio startuje na modelu Fabia a přes Scalu a Octavii se dostává až ke Karoqu či užitkovějšímu Volkswagenu Caddy, který je vhodný pro převážení objemnějšího nákladu a je oblíbený především u živnostníků vykonávajících řemeslo. Společnost nyní plánuje postupně přidávat i další modely.

Nemělo by se přitom jednat jen o vozy značky Škoda, kterou Auto Louda zastupuje v rámci 14 dealerství po celé České republice. Kdo se však těší na velká SUV jako Kodiaq či elektrický Enyaq, bohužel u Car4Way příliš nepochodí. Jak Ciglanský vysvětluje, po vozech této velikosti není u zákazníků dostatečná poptávka, což si společnost již dříve ověřila právě na Kodiaqu a prozatím neplánuje ani nasazení elektromobilů.

„V carsharingu s ohledem na pohodlí našich uživatelů, co nejkratší dobu strávenou doplňováním pohonných hmot a dostupnost čerpacích stanic budeme v nejbližší době pokračovat s klasickými automobily, které plní nejnovější emisní normy EURO 6. V klasické autopůjčovně uvažujeme o rozšíření flotily o další elektrické volkswageny,“ vysvětluje Ciglanský.

Vlastní flek na letišti

Samotné zapůjčení vozu je relativně jednoduché. Zákazník v mobilní aplikaci provede online rezervaci a zároveň s její pomocí může vůz odemknout. Po výběru vozu a provedení rezervace má 30 minut na to, aby se k vozidlu přesunul. Následně může vůz využívat bez omezení, a to i mimo Prahu či Brno.

Vrácení vozu však musí proběhnout v těchto městech, přičemž parkovat lze zcela zdarma na všech placených zónách, stejně tak jsou v ceně i pohonné hmoty. Ukončení rezervace a zamčení vozu opět probíhá prostřednictvím telefonu, a to třeba i na Letišti Václava Havla, kde má Car4Way jako jediný carsharing v České republice vlastní parkovací stání.

car4way1

Foto: Car4Way

Díky vlastnímu parkování na letišti není potřeba tahat kufry příliš daleko

„Můžete si půjčit auto ve městě a nechat ho v těsné blízkosti Terminálu 1. Nebo na vás každý den čeká třicet aut připravených k cestě z letiště do města. Ideální forma přepravy, když nechcete přestupovat, máte pozdní let a nechce se vám tahat s kufry,“ vysvětluje benefity vlastních stání přímo na letišti Ciglanský.

Všeho všudy zákazníci společnosti ve vozech, jejichž staří nepřekračuje jeden rok, najezdili v minulém roce čtyři miliony kilometrů. Ty vozy, které dosáhnou svého carsharingového důchodu, se nejčastěji přesouvají do zmíněné flotily určené na delší zápůjčky, v níž společnost nabízí i některé elektromobily jako Volkswagen ID.3 či hybridní Škodu Superb iV.