Dobrou myšlenku musíte umět i vizuálně prodat. České digitální agentuře MD works se to daří a připravuje se k dalšímu růstu

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

mdworks1

Foto: MD works

Daniel Pech a Martin Jirásek, spoluzakladatelé agentury MD works

Digitální agenturu, která vlastně původně ani agenturou být neměla, založil před pěti lety Daniel Pech. Dnes dvaatřicetiletý marketér, nadšenec do digitálního marketingu a kreativy nyní řídí zkušený tým a vnímá důležitost propojení nápadů, tvorby a výkonu. „Můžete mít sebelepší myšlenku, nicméně zásadní je umět ji i vizuálně ‚prodat‘,“ říká v rozhovoru pro CzechCrunch. I proto se agentura loni rozšířila také o vlastní kreativní studio.

Když v roce 2016 Daniela Pecha oslovilo několik známých, aby jim pomohl s marketingem, představa vlastní agentury ho ještě nijak nelákala. Projekty ale rostly, klientů přibývalo a potřeba týmu byla nevyhnutelná. Z rozcestí ho tehdy postrčil i kamarád ze střední školy, který se kvůli zapojení do rozvoje agentury neváhal vrátit z Dánska.

Dva kamarádi se následně pustili do budování agentury pod značkou #mdworks, ke které postupně přidali také kreativní studio. Dnes poskytují služby jak nadnárodním společnostem, tak středně velkým a menším firmám. Nejvíce je aktuálně slyšet o projektu Odhad-zdarma.cz, což je online kalkulačka, která umí bez nutnosti vkládání kontaktních údajů určit tržní cenu nemovitosti i optimální výši nájmu.

„Před čtyřmi roky jsme na tomto projektu začínali pouze s PPC kampaněmi a nyní zastřešujeme kompletně veškeré marketingové aktivity i vývoj samotné kalkulačky,“ popisuje rozvoj spolupráce Pech. V rozhovoru pro CzechCrunch dále říká, že růst jeho agentury společně s klienty je strategie, na níž dlouhodobě staví, a hovoří také o dalších plánech i samotném vzniku MD works.

První písmena názvu MD works skrývají slova marketing a design. Proč?
Vnímáme jako zásadní mít nápady, tvorbu i výkon pod jednou střechou. Jsou to spojené nádoby. Můžete mít sebelepší myšlenku, nicméně zásadní je umět ji i vizuálně „prodat“. Spojení znalostí a zkušeností z obou oborů nám zkrátka umožňuje dělat lepší službu, doručovat výsledky. Oba obory nás navíc vždycky bavily a velmi brzy jsme zjistili, že je pro naše klienty pohodlné, když v nás mají „parťáka“, který jim dodává kompletní řešení. Vše vedlo k tomu, že se nám i pro kreativu v týmu sešli skvělí lidé po stránce talentu, zkušeností i osobnosti a minulý rok se v rámci agentury podařilo vytvořit i kreativní studio.

Jak vlastně celá agentura v roce 2016 vznikala?
Nejprve to ani agentura být neměla. V roce 2016 jsem měl už zajímavé zkušenosti z obchodu, marketingu i z agenturního prostředí. Cítil jsem potřebu dělat věci po svém a na svoji odpovědnost. Zakousl jsem se do digitálního marketingu. Několik známých mě oslovilo, jestli bych jim pomohl s marketingem. Projekty, na kterých jsem pracoval, začaly růst a na základě doporučení se ozývali další a další klienti.

A tak byl logický krok to celé posunout…
Byl jsem do toho totálně ponořený, pracoval jsem do noci i o víkendech. Krásná doba, ale zároveň mi začalo docházet, že to takhle sám nezvládnu. Mám limity, a pokud chci tu službu dělat co nejlépe, je třeba začít stavět tým. Tehdy se ke mně přidal Martin Jirásek, což byl pro rozvoj agentury zásadní moment.

S Martinem jsme od střední školy velmi dobří kamarádi. V době, kdy bylo jasné, že je pro další rozvoj potřebný tým, zrovna dostudoval marketing v Dánsku. Pravidelně jsme si volali a mnohdy i konzultovali věci k byznysu a marketingu​​, protože už měl ke studiu zkušenosti z několika projektů. Mohl začít po úspěšném ukončení studia pracovat v Dánsku za velmi zajímavých podmínek – místo toho se sbalil, vrátil se zpátky do Česka a rozhodl se, že spolu vybudujeme #mdworks. Ta důvěra, se kterou tohle rozhodnutí tenkrát udělal, mě vlastně do dneška fascinuje a je pro mě závazkem i hnacím motorem.

mdworks2

Foto: mdworks

Daniel Pech, spoluzakladatel agentury #mdworks

Digitálních agentur je přitom na trhu nespočet. V čem se odlišujete?
Za pět let fungování jsme přišli pouze o jednoho jediného klienta. Myslím, že už to na trhu není úplně standard. Jako velkou výhodu vnímáme i již zmíněné spojení digitální agentury a in-house kreativního studia. Náš byznys nicméně nestojí na tom, že se budeme za každou cenu odlišovat nebo vymezovat vůči ostatním společnostem na trhu. V centru našeho zájmu je náš zákazník a kvalita služby. Toho se držíme. Vždyť i současných obchodních výsledků jsme dosáhli díky růstu projektů, na kterých pracujeme, nebo na základě doporučení od naši zákazníků.

Podle referencí se zdá, že se zaměřujete zejména na oblast zdraví a bydlení. Je k tomu nějaký důvod?
Máme sice klienty i z jiných segmentů, nicméně je pravda, že v těchto dvou máme podstatnou část a také už i značné know-how. Nebyl to náš záměr, ale vzájemně si nás v rámci těchto oborů doporučovali, a tak se nám postupně portfolio rozrůstalo. Aktuálně v segmentu bydlení a nemovitostí pracujeme například pro společnosti od správy, realitních služeb a oceňování nemovitostí přes obchodní centra až po developerské projekty, kterých začínáme dělat čím dál více.

Segment zdraví je zase specifický tím, že kromě dobrého know-how v marketingu musíte disponovat i znalostí legislativy, protože jsou zde poměrně přísná pravidla pro komunikaci služeb i přípravků. Máme zde zkušenosti od zdravotnických zařízení včetně estetické kliniky až po známé značky volně prodejných přípravků.

Průběžně ale nabíráme i projekty mimo tyto dva obory. Nikdy nám nešlo o to, „usadit se“ ve vybraných segmentech, jakkoliv jsou perspektivní. Důležité je, abychom si s potenciálním klientem rozuměli a spolupráce nám vzájemně dávala smysl.

Jaké všechny služby svým klientům nabízíte?
Naše úloha často začíná už v přípravě marketingové strategie a následně pokrýváme jednotlivé nástroje. Máme nejraději, když se můžeme do projektu s klientem absolutně ponořit a společně projekt či značku rozvíjet. Pokrýváme aktivity od vývoje webových stránek, online marketingu, PR aktivit až po zmiňovanou kreativu v rámci našeho interního studia.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Kde si můžeme vaši práci prohlédnout?
Ze segmentu bydlení a realit je dobrým příkladem projekt Odhad-zdarma.cz. Je to online kalkulačka, která umí bez nutnosti vkládání kontaktních údajů určit tržní cenu nemovitosti i optimální výši nájmu. Před čtyřmi roky jsme začínali pouze s PPC kampaněmi a nyní zastřešujeme kompletně veškeré marketingové aktivity i vývoj samotné kalkulačky. Spolupracujeme také na developerském projektu Nové Královice nebo s realitní kanceláří Quantum reality.

V oblasti zdraví zase dlouhodobě zajišťujeme nejen aktivity digitálního marketingu pro značky jako známý český Acylpyrin, Valetol nebo Colafit. Zpravidla jsme startovali na menších kampaních a postupně jsme dostávali více a více prostoru, včetně přípravy televizního spotu. Čtvrtým rokem realizujeme i digitální marketing pro kliniku estetické medicíny Be Elite Clinic.

Mimo zdraví a bydlení spolupracujeme například s jógovým studiem Yoga Movement na Smíchově, což byl jeden z prvních klientů. Jsme s nimi od založení studia, kdy jsme před otevřením společně realizovali kampaň, která vedla k více než 800 registracím do kurzů ještě před spuštěním. Uplynulé období pro ně bylo samozřejmě vlivem pandemie náročné, ale skvěle zareagovali a vytvořili sérii oblíbených online kurzů, které jsme podpořili kampaněmi.

Loni jste utržili přes 11,5 milionu korun. Kolik plánujete letos?
Aktuálně letošní rok vypadá ještě lépe než minulý, míříme k 15 milionům korun. Podstatnější nicméně je, abychom odváděli dobrou práci pro naše klienty – pokud se bude dařit jim, úspěch se projeví i u nás, což se dlouhodobě odráží i v našich výsledcích. Většina našich spoluprací začínala drobnými aktivitami, které jsou dnes rozsahem v násobcích, proto se na plánování nekoukáme jen optikou budgetů a tržeb.

Jaké máte pro zbytek roku i další roky plány?
V příštích letech se budeme mimo jiné soustředit i na to, aby se o nás dozvědělo více potenciálních zákazníků, rozšířili jsme tým a abychom byli třeba i parťáci pro firmy, které se chystají expandovat do zahraničí. Musím také přiznat, že jsme z pohledu vlastních marketingových aktivit do teď byli tak trochu „kovářova kobyla“. Byli jsme tak zabraní do marketingu pro naše klienty, že jsme úplně zapomněli komunikovat na čem, co a jak děláme. To chceme určitě napravit. A naši komunikaci směrem ven zlepšit. Ve finále to zase může být benefit i pro naše zákazníky.

Partnerem článku je společnost #mdworks. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Blíží se MacBooky Pro s druhou generací výkonných čipů M1? Apple láká na říjnovou prezentaci produktů

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

apple-october-21

Foto: Apple

Apple láká na nové MacBooky Pro

0Zobrazit komentáře

Když Apple loni v létě představil vlastní procesory ARM pro počítače, dodal, že přechod všech Maců na ně potrvá asi dva roky. Prozatím se plán daří naplňovat skvěle – procesor M1 už dorazil do MacBooku Air, Macu mini, třináctipalcového MacBooku Pro i menšího, pestrobarevného iMacu. Teď to vypadá, že další výrazný posun v adopci nastane už ani ne za týden. Apple totiž rozeslal pozvánky na říjnovou prezentaci.

Samotná pozvánka s podtitulem Unleashed (v češtině Nespoutaný) klasicky neříká, jaké produkty se Apple chystá představit, bylo by ale překvapivé, kdyby nešlo právě o nové jablečné laptopy. Přijít by konečně mohl čtrnáctipalcový model s tenkým rámečkem kolem displeje a obnovený šestnáctipalcový model, oba s velice výkonným i úsporným procesorem M1X nebo M2.

Lepší čip by mohl umožnit i výrazný nárůst rozlišení, a to až na 3024 x 1964 pixelů u menší, čtrnáctipalcové varianty a 3456 x 2234 u většího, šestnáctipalcového stroje. To je asi o třetinu více než u stávajících MacBooků.  Analytik Ross Young pak na Twitteru zmínil ještě možná zajímavější předpověď.

Nové laptopy mají totiž podle něj dostat podsvícení miniLED, které se blíží displejům s technologií OLED (stejné, jako mají aktuální iPady Pro), a pravděpodobně také obnovovací frekvenci až 120 Hz, což je opět stejný parametr, jakým se pyšní iPady Pro. I zbytek seznamu očekávaných novinek má poměrně blízko mnoha popisům ideálního MacBooku Pro.

Mimo jiné by se měl vrátit magnetický nabíjecí konektor MagSafe, zdířka pro HDMI i slot pro paměťové karty SD. Po několika letech nepříliš úspěšných snah o dokázání jeho užitečnosti má naopak zmizet dotykový panel nad fyzickou klávesnicí, takzvaný Touch Bar – nahradit ho má klasická řada funkčních hardwarových kláves. 

Vedle MacBooků by Apple mohl uvést ještě jeden produkt, na který se při představování iPhonů 13 zapomnělo. Bezdrátová sluchátka AirPods od příchodu první verze v roce 2016 prakticky nedostala žádnou výraznější obnovu, přitom ale patří k nejúspěšnějším produktům značky. Podle očekávání by se jejich třetí generace mohla designem přiblížit AirPodům Pro, avšak při zachování tvaru pecek a základní ceny.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

sn-14

Přečtěte si takéV Praze otevřela pobočka vídeňské restaurace Seven NorthV Praze otevřela pobočka žádané vídeňské restaurace Seven North. Stojí na středomořské kuchyni a sdílení

Nakonec se nejspíš dozvíme také datum uvedení nové verze macOS s přídomkem Monterey. Ta přinese poměrně výrazné posuny v ochraně soukromí, přepracovaný webový prohlížeč Safari nebo zajímavou funkci s názvem Universal Control. Podzimní prezentace Applu proběhne v pondělí 18. října od 19.00 středoevropského času a bude znovu živě vysílána.

Ačkoliv Apple na procesory M1 přechází relativně rychle a takřka bez zádrhelů, mnozí se dalších počítačů s čipy typu ARM už nemohou dočkat a neřeší nákup aktuálního stroje s čipem od Intelu. Snad také proto se firma rozhodla nové produkty představit ještě v říjnu, což standardně vůbec nedělá. Přesto by zařízení měla stihnout vánoční sezónu, byť bude otázkou, jestli jejich dostupnost neomezí problémy s nedostatkem čipů.