Dobrou myšlenku musíte umět i vizuálně prodat. České digitální agentuře MD works se to daří a připravuje se k dalšímu růstu
Digitální agenturu, která vlastně původně ani agenturou být neměla, založil před pěti lety Daniel Pech. Dnes dvaatřicetiletý marketér, nadšenec do digitálního marketingu a kreativy nyní řídí zkušený tým a vnímá důležitost propojení nápadů, tvorby a výkonu. „Můžete mít sebelepší myšlenku, nicméně zásadní je umět ji i vizuálně ‚prodat‘,“ říká v rozhovoru pro CzechCrunch. I proto se agentura loni rozšířila také o vlastní kreativní studio.
Když v roce 2016 Daniela Pecha oslovilo několik známých, aby jim pomohl s marketingem, představa vlastní agentury ho ještě nijak nelákala. Projekty ale rostly, klientů přibývalo a potřeba týmu byla nevyhnutelná. Z rozcestí ho tehdy postrčil i kamarád ze střední školy, který se kvůli zapojení do rozvoje agentury neváhal vrátit z Dánska.
Dva kamarádi se následně pustili do budování agentury pod značkou #mdworks, ke které postupně přidali také kreativní studio. Dnes poskytují služby jak nadnárodním společnostem, tak středně velkým a menším firmám. Nejvíce je aktuálně slyšet o projektu Odhad-zdarma.cz, což je online kalkulačka, která umí bez nutnosti vkládání kontaktních údajů určit tržní cenu nemovitosti i optimální výši nájmu.
„Před čtyřmi roky jsme na tomto projektu začínali pouze s PPC kampaněmi a nyní zastřešujeme kompletně veškeré marketingové aktivity i vývoj samotné kalkulačky,“ popisuje rozvoj spolupráce Pech. V rozhovoru pro CzechCrunch dále říká, že růst jeho agentury společně s klienty je strategie, na níž dlouhodobě staví, a hovoří také o dalších plánech i samotném vzniku MD works.
První písmena názvu MD works skrývají slova marketing a design. Proč?
Vnímáme jako zásadní mít nápady, tvorbu i výkon pod jednou střechou. Jsou to spojené nádoby. Můžete mít sebelepší myšlenku, nicméně zásadní je umět ji i vizuálně „prodat“. Spojení znalostí a zkušeností z obou oborů nám zkrátka umožňuje dělat lepší službu, doručovat výsledky. Oba obory nás navíc vždycky bavily a velmi brzy jsme zjistili, že je pro naše klienty pohodlné, když v nás mají „parťáka“, který jim dodává kompletní řešení. Vše vedlo k tomu, že se nám i pro kreativu v týmu sešli skvělí lidé po stránce talentu, zkušeností i osobnosti a minulý rok se v rámci agentury podařilo vytvořit i kreativní studio.
Jak vlastně celá agentura v roce 2016 vznikala?
Nejprve to ani agentura být neměla. V roce 2016 jsem měl už zajímavé zkušenosti z obchodu, marketingu i z agenturního prostředí. Cítil jsem potřebu dělat věci po svém a na svoji odpovědnost. Zakousl jsem se do digitálního marketingu. Několik známých mě oslovilo, jestli bych jim pomohl s marketingem. Projekty, na kterých jsem pracoval, začaly růst a na základě doporučení se ozývali další a další klienti.
A tak byl logický krok to celé posunout…
Byl jsem do toho totálně ponořený, pracoval jsem do noci i o víkendech. Krásná doba, ale zároveň mi začalo docházet, že to takhle sám nezvládnu. Mám limity, a pokud chci tu službu dělat co nejlépe, je třeba začít stavět tým. Tehdy se ke mně přidal Martin Jirásek, což byl pro rozvoj agentury zásadní moment.
S Martinem jsme od střední školy velmi dobří kamarádi. V době, kdy bylo jasné, že je pro další rozvoj potřebný tým, zrovna dostudoval marketing v Dánsku. Pravidelně jsme si volali a mnohdy i konzultovali věci k byznysu a marketingu, protože už měl ke studiu zkušenosti z několika projektů. Mohl začít po úspěšném ukončení studia pracovat v Dánsku za velmi zajímavých podmínek – místo toho se sbalil, vrátil se zpátky do Česka a rozhodl se, že spolu vybudujeme #mdworks. Ta důvěra, se kterou tohle rozhodnutí tenkrát udělal, mě vlastně do dneška fascinuje a je pro mě závazkem i hnacím motorem.
Digitálních agentur je přitom na trhu nespočet. V čem se odlišujete?
Za pět let fungování jsme přišli pouze o jednoho jediného klienta. Myslím, že už to na trhu není úplně standard. Jako velkou výhodu vnímáme i již zmíněné spojení digitální agentury a in-house kreativního studia. Náš byznys nicméně nestojí na tom, že se budeme za každou cenu odlišovat nebo vymezovat vůči ostatním společnostem na trhu. V centru našeho zájmu je náš zákazník a kvalita služby. Toho se držíme. Vždyť i současných obchodních výsledků jsme dosáhli díky růstu projektů, na kterých pracujeme, nebo na základě doporučení od naši zákazníků.
Podle referencí se zdá, že se zaměřujete zejména na oblast zdraví a bydlení. Je k tomu nějaký důvod?
Máme sice klienty i z jiných segmentů, nicméně je pravda, že v těchto dvou máme podstatnou část a také už i značné know-how. Nebyl to náš záměr, ale vzájemně si nás v rámci těchto oborů doporučovali, a tak se nám postupně portfolio rozrůstalo. Aktuálně v segmentu bydlení a nemovitostí pracujeme například pro společnosti od správy, realitních služeb a oceňování nemovitostí přes obchodní centra až po developerské projekty, kterých začínáme dělat čím dál více.
Segment zdraví je zase specifický tím, že kromě dobrého know-how v marketingu musíte disponovat i znalostí legislativy, protože jsou zde poměrně přísná pravidla pro komunikaci služeb i přípravků. Máme zde zkušenosti od zdravotnických zařízení včetně estetické kliniky až po známé značky volně prodejných přípravků.
Průběžně ale nabíráme i projekty mimo tyto dva obory. Nikdy nám nešlo o to, „usadit se“ ve vybraných segmentech, jakkoliv jsou perspektivní. Důležité je, abychom si s potenciálním klientem rozuměli a spolupráce nám vzájemně dávala smysl.
Jaké všechny služby svým klientům nabízíte?
Naše úloha často začíná už v přípravě marketingové strategie a následně pokrýváme jednotlivé nástroje. Máme nejraději, když se můžeme do projektu s klientem absolutně ponořit a společně projekt či značku rozvíjet. Pokrýváme aktivity od vývoje webových stránek, online marketingu, PR aktivit až po zmiňovanou kreativu v rámci našeho interního studia.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.