Dobrou myšlenku musíte umět i vizuálně prodat. České digitální agentuře MD works se to daří a připravuje se k dalšímu růstu

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

mdworks1

Foto: MD works

Daniel Pech a Martin Jirásek, spoluzakladatelé agentury MD works

Digitální agenturu, která vlastně původně ani agenturou být neměla, založil před pěti lety Daniel Pech. Dnes dvaatřicetiletý marketér, nadšenec do digitálního marketingu a kreativy nyní řídí zkušený tým a vnímá důležitost propojení nápadů, tvorby a výkonu. „Můžete mít sebelepší myšlenku, nicméně zásadní je umět ji i vizuálně ‚prodat‘,“ říká v rozhovoru pro CzechCrunch. I proto se agentura loni rozšířila také o vlastní kreativní studio.

Když v roce 2016 Daniela Pecha oslovilo několik známých, aby jim pomohl s marketingem, představa vlastní agentury ho ještě nijak nelákala. Projekty ale rostly, klientů přibývalo a potřeba týmu byla nevyhnutelná. Z rozcestí ho tehdy postrčil i kamarád ze střední školy, který se kvůli zapojení do rozvoje agentury neváhal vrátit z Dánska.

Dva kamarádi se následně pustili do budování agentury pod značkou #mdworks, ke které postupně přidali také kreativní studio. Dnes poskytují služby jak nadnárodním společnostem, tak středně velkým a menším firmám. Nejvíce je aktuálně slyšet o projektu Odhad-zdarma.cz, což je online kalkulačka, která umí bez nutnosti vkládání kontaktních údajů určit tržní cenu nemovitosti i optimální výši nájmu.

„Před čtyřmi roky jsme na tomto projektu začínali pouze s PPC kampaněmi a nyní zastřešujeme kompletně veškeré marketingové aktivity i vývoj samotné kalkulačky,“ popisuje rozvoj spolupráce Pech. V rozhovoru pro CzechCrunch dále říká, že růst jeho agentury společně s klienty je strategie, na níž dlouhodobě staví, a hovoří také o dalších plánech i samotném vzniku MD works.

První písmena názvu MD works skrývají slova marketing a design. Proč?
Vnímáme jako zásadní mít nápady, tvorbu i výkon pod jednou střechou. Jsou to spojené nádoby. Můžete mít sebelepší myšlenku, nicméně zásadní je umět ji i vizuálně „prodat“. Spojení znalostí a zkušeností z obou oborů nám zkrátka umožňuje dělat lepší službu, doručovat výsledky. Oba obory nás navíc vždycky bavily a velmi brzy jsme zjistili, že je pro naše klienty pohodlné, když v nás mají „parťáka“, který jim dodává kompletní řešení. Vše vedlo k tomu, že se nám i pro kreativu v týmu sešli skvělí lidé po stránce talentu, zkušeností i osobnosti a minulý rok se v rámci agentury podařilo vytvořit i kreativní studio.

Jak vlastně celá agentura v roce 2016 vznikala?
Nejprve to ani agentura být neměla. V roce 2016 jsem měl už zajímavé zkušenosti z obchodu, marketingu i z agenturního prostředí. Cítil jsem potřebu dělat věci po svém a na svoji odpovědnost. Zakousl jsem se do digitálního marketingu. Několik známých mě oslovilo, jestli bych jim pomohl s marketingem. Projekty, na kterých jsem pracoval, začaly růst a na základě doporučení se ozývali další a další klienti.

A tak byl logický krok to celé posunout…
Byl jsem do toho totálně ponořený, pracoval jsem do noci i o víkendech. Krásná doba, ale zároveň mi začalo docházet, že to takhle sám nezvládnu. Mám limity, a pokud chci tu službu dělat co nejlépe, je třeba začít stavět tým. Tehdy se ke mně přidal Martin Jirásek, což byl pro rozvoj agentury zásadní moment.

S Martinem jsme od střední školy velmi dobří kamarádi. V době, kdy bylo jasné, že je pro další rozvoj potřebný tým, zrovna dostudoval marketing v Dánsku. Pravidelně jsme si volali a mnohdy i konzultovali věci k byznysu a marketingu​​, protože už měl ke studiu zkušenosti z několika projektů. Mohl začít po úspěšném ukončení studia pracovat v Dánsku za velmi zajímavých podmínek – místo toho se sbalil, vrátil se zpátky do Česka a rozhodl se, že spolu vybudujeme #mdworks. Ta důvěra, se kterou tohle rozhodnutí tenkrát udělal, mě vlastně do dneška fascinuje a je pro mě závazkem i hnacím motorem.

mdworks2

Foto: mdworks

Daniel Pech, spoluzakladatel agentury #mdworks

Digitálních agentur je přitom na trhu nespočet. V čem se odlišujete?
Za pět let fungování jsme přišli pouze o jednoho jediného klienta. Myslím, že už to na trhu není úplně standard. Jako velkou výhodu vnímáme i již zmíněné spojení digitální agentury a in-house kreativního studia. Náš byznys nicméně nestojí na tom, že se budeme za každou cenu odlišovat nebo vymezovat vůči ostatním společnostem na trhu. V centru našeho zájmu je náš zákazník a kvalita služby. Toho se držíme. Vždyť i současných obchodních výsledků jsme dosáhli díky růstu projektů, na kterých pracujeme, nebo na základě doporučení od naši zákazníků.

Podle referencí se zdá, že se zaměřujete zejména na oblast zdraví a bydlení. Je k tomu nějaký důvod?
Máme sice klienty i z jiných segmentů, nicméně je pravda, že v těchto dvou máme podstatnou část a také už i značné know-how. Nebyl to náš záměr, ale vzájemně si nás v rámci těchto oborů doporučovali, a tak se nám postupně portfolio rozrůstalo. Aktuálně v segmentu bydlení a nemovitostí pracujeme například pro společnosti od správy, realitních služeb a oceňování nemovitostí přes obchodní centra až po developerské projekty, kterých začínáme dělat čím dál více.

Segment zdraví je zase specifický tím, že kromě dobrého know-how v marketingu musíte disponovat i znalostí legislativy, protože jsou zde poměrně přísná pravidla pro komunikaci služeb i přípravků. Máme zde zkušenosti od zdravotnických zařízení včetně estetické kliniky až po známé značky volně prodejných přípravků.

Průběžně ale nabíráme i projekty mimo tyto dva obory. Nikdy nám nešlo o to, „usadit se“ ve vybraných segmentech, jakkoliv jsou perspektivní. Důležité je, abychom si s potenciálním klientem rozuměli a spolupráce nám vzájemně dávala smysl.

Jaké všechny služby svým klientům nabízíte?
Naše úloha často začíná už v přípravě marketingové strategie a následně pokrýváme jednotlivé nástroje. Máme nejraději, když se můžeme do projektu s klientem absolutně ponořit a společně projekt či značku rozvíjet. Pokrýváme aktivity od vývoje webových stránek, online marketingu, PR aktivit až po zmiňovanou kreativu v rámci našeho interního studia.

Kde si můžeme vaši práci prohlédnout?
Ze segmentu bydlení a realit je dobrým příkladem projekt Odhad-zdarma.cz. Je to online kalkulačka, která umí bez nutnosti vkládání kontaktních údajů určit tržní cenu nemovitosti i optimální výši nájmu. Před čtyřmi roky jsme začínali pouze s PPC kampaněmi a nyní zastřešujeme kompletně veškeré marketingové aktivity i vývoj samotné kalkulačky. Spolupracujeme také na developerském projektu Nové Královice nebo s realitní kanceláří Quantum reality.

V oblasti zdraví zase dlouhodobě zajišťujeme nejen aktivity digitálního marketingu pro značky jako známý český Acylpyrin, Valetol nebo Colafit. Zpravidla jsme startovali na menších kampaních a postupně jsme dostávali více a více prostoru, včetně přípravy televizního spotu. Čtvrtým rokem realizujeme i digitální marketing pro kliniku estetické medicíny Be Elite Clinic.

Mimo zdraví a bydlení spolupracujeme například s jógovým studiem Yoga Movement na Smíchově, což byl jeden z prvních klientů. Jsme s nimi od založení studia, kdy jsme před otevřením společně realizovali kampaň, která vedla k více než 800 registracím do kurzů ještě před spuštěním. Uplynulé období pro ně bylo samozřejmě vlivem pandemie náročné, ale skvěle zareagovali a vytvořili sérii oblíbených online kurzů, které jsme podpořili kampaněmi.

Loni jste utržili přes 11,5 milionu korun. Kolik plánujete letos?
Aktuálně letošní rok vypadá ještě lépe než minulý, míříme k 15 milionům korun. Podstatnější nicméně je, abychom odváděli dobrou práci pro naše klienty – pokud se bude dařit jim, úspěch se projeví i u nás, což se dlouhodobě odráží i v našich výsledcích. Většina našich spoluprací začínala drobnými aktivitami, které jsou dnes rozsahem v násobcích, proto se na plánování nekoukáme jen optikou budgetů a tržeb.

Jaké máte pro zbytek roku i další roky plány?
V příštích letech se budeme mimo jiné soustředit i na to, aby se o nás dozvědělo více potenciálních zákazníků, rozšířili jsme tým a abychom byli třeba i parťáci pro firmy, které se chystají expandovat do zahraničí. Musím také přiznat, že jsme z pohledu vlastních marketingových aktivit do teď byli tak trochu „kovářova kobyla“. Byli jsme tak zabraní do marketingu pro naše klienty, že jsme úplně zapomněli komunikovat na čem, co a jak děláme. To chceme určitě napravit. A naši komunikaci směrem ven zlepšit. Ve finále to zase může být benefit i pro naše zákazníky.

Partnerem článku je společnost #mdworks. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.