Během loňské pandemie koronaviru tak došlo k aktualizaci systému používaného lékaři a následnému vývoji aplikace, která je nyní dostupná všem klientům Mojí ambulance na zařízeních s operačními systémy Android i iOS. V nové verzi je kladen důraz především na zobrazení dat v reálném čase a na komunikaci s pobočkou.
Konkrétně tak na pár kliknutí nabízí například přehledné informace o osobních údajích a zdravotním stavu včetně možnosti editace nebo žádosti na všechny typy vyšetření, ať už se týkají zdraví, koronaviru, administrativy, očkování či předpisu léků se zobrazením receptu přímo v aplikaci. Díky tomu má klient neustále u sebe aktuální data a zabezpečený komunikační kanál se svou pobočkou.
Veškerá data jsou přitom podle Lukeše zabezpečena na nejvyšší možné úrovni, čemuž odpovídá i proces autorizace klienta. Ten si zažádá o aktivační klíč, vyplní osobní údaje a poté je vyzván k návštěvě pobočky, kde je mu oproti dokladu totožnosti klíč vydán. Pomocí něj a SMS proběhne dvoufázová autentizace, pro přístup do aplikace pak už klient volí pouze PIN. Díky tomuto postupu je vyloučeno, aby ji používaly třetí osoby.
„Zdravotní péči nelze poskytovat jen distančně a poradensky, ale lze ji takto zajistit.“
„Zdravotní péči nelze poskytovat jen distančně a poradensky, ale lze ji v konkrétních případech na dálku zajistit. Není potřeba chodit do ambulance s každou zprávou, naměřenými hodnotami, pro výsledky, sdělit svůj požadavek, poradit se o svém zdravotním stavu a získat rychlou radu,“ je přesvědčený Lukeš.
„Tyto principy vyhovují i současným epidemiologickým trendům, které budou platit vždy. Ambulance bude vždy otevřena pro ty, které je nutné fyzicky vyšetřit. Ale proč chodit mezi potenciálně infekčně nemocné, když nemusím? A přesto vyřeším, co potřebuji,“ doplňuje Lukeš a očekává, že by aplikaci v její plné verzi mohlo do pěti let využívat 78 procent všech klientů Mojí ambulance ve věku mezi 19 a 63 lety.
Logika aplikace, jejího používání a nabízených možností tak stojí na dlouhodobém vztahu registrovaného klienta a ošetřujícího lékaře s tím, že je určena na míru jeho potřebám. Zdravotnický personál i samotní uživatelé se přitom zatím učí, jak aplikaci vytěžit na maximum, aby ve snaze o co největší efektivitu opravdu docházelo k preferování komunikace přes ni místo osobních setkání.
Foto: Moje ambulance
Aplikace OnlineAmbulance
„Všichni na obou stranách barikády se tyto ‚novoty‘ učíme. My zdravotníci uvnitř společnosti diskutujeme, stanovujeme pravidla, sdílíme zkušenosti. Klienti jsou na tom stejně. K tomu mají ještě nás, kdy jim pomáháme využívat aplikaci co nejefektivněji. A stále k dispozici jsou i už zavedené způsoby komunikace. Společně posouváme její možnosti kupředu,“ říká Lukeš.
Předseda představenstva sítě ambulancí zároveň vnímá, že konkurencí k OnlineAmbulanci může být v podstatě jakékoliv řešení, jež umožňuje komunikaci mezi klientem a lékařem. Jako důležité však zmiňuje, že většina současných aplikací je jen platformou nabízející uživatelům jednoduchou komunikaci a objednání, a aktuálně neexistuje na trhu podobný produkt, který by pracoval s reálnými zdravotními daty klienta.
Rozšíření o covid pasy
„Všechna podobná řešení vznikají jako reakce na aktuální covidovou situaci. Zdravotnictví se vyvíjí, přizpůsobuje, stále vznikají nové aplikace, ale o mnohých brzy už není ani slyšet. Nikdo z nás si netroufá ani odhadnout, co bude za půl roku,“ popisuje Lukeš s tím, že myšlenka představení nové aplikace v podání Mojí ambulance vznikla rok před příchodem pandemie.
Také OnlineAmbulance však reaguje na aktuální potřeby, a proto vyvíjí modul očkování, jenž má být klientům k dispozici na konci června. Jeho součástí bude plnohodnotný očkovací průkaz se všemi záznamy, zároveň bude připomínat termíny potřebných přeočkování či nabízet sezónní očkování a další možnosti, které jsou pro danou věkovou skupinu vhodné nebo nutné.
Podle vývoje bude možná využitelný i na tzv. covid pasy, které umožní očkovaným proti covidu-19 jednodušeji cestovat přes hranice. „O covid pasech se nyní aktivně hovoří. Jejich existence bude po jistou dobu žádoucí pro usnadnění běžnějšího života v raně postcovidové době. Jejich forma je zatím neznámá, budeme však do možnosti participace aktivně vstupovat,“ dodává Lukeš.
Partnerem článku a celého CzechCrunche je společnost Moje ambulance. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.