Domácí úspěch Trdlokafe rozšířilo i za hranice. Daří se mu tam ještě lépe než v Česku

Sázka na zahraničí se českému Trdlokafe vyplácí. Loni firma Radka Kleina otevřela v pěti zemích, kde je obratově o 40 procent silnější než doma.

trdlokafe-nahled-1

Foto: Trdlokafe

Trdlokafe v loňském roce v Česku a na Slovensku meziročně zvýšilo obrat o 59 procent

0Zobrazit komentáře

Trdelníky dlouhodobě rozdělují českou společnost. Někteří si je rádi dopřejí zejména během vánočního času, jiní je považují za turistický kýč lákající na staročeskou tradici, který přitom na území dnešního Česka vůbec nevznikl. Nic to však nemění na tom, že jde mezi turisty o jednu z nejoblíbenějších pochoutek, na kterou stojí i dlouhé fronty. I díky tomu se po odeznění pandemie covidu obzvlášť dobře dařilo společnosti Trdlokafe. V loňském roce v Česku a na Slovensku meziročně zvýšila obrat o 59 procent a otevřela pobočky v pěti zemích.

Společnost Trdlokafe založil podnikatel Radek Klein v roce 2014. První stánek s trdelníky otevřel před brněnským obchodním centrem Futurum, kde zákazníkům nenabízel jen klasické trdlo tak, jak ho znají, ale také jiné variace trdelníků a k tomu kávu a zmrzlinu. Postupně začaly přibývat další pobočky, síť se do konce roku 2023 rozrostla na 156 prodejen v sedmi zemích Evropy a Spojených arabských emirátech.

K velkému skoku přitom došlo právě během loňského roku, kdy Klein otevřel 77 nových poboček, z toho 50 jich bylo v zahraničí. „V České republice a na Slovensku jsme meziročně zvýšili obrat o 59 procent. Na prestižních pobočkách ve velkých městech dosahujeme tržeb kolem 350 tisíc korun měsíčně,“ říká zakladatel Trdlokafe. Celkový loňský obrat v Česku a na Slovensku tak vyrostl zhruba na 320 milionů korun.

trdlokafe-1

Foto: Trdlokafe

Trdlokafe loni otevřelo 77 nových poboček

U zahraničních poboček v Rakousku, Maďarsku, Rumunsku, Belgii, Německu a Spojených arabských emirátech jsou pak obraty individuální, v průměru je však společnost v zahraničí obratově o 40 procent silnější, než je tomu na domácích prodejnách. Přitom jsou všechny zahraniční prodejny úplně nové – kromě Rakouska otevřely teprve v loňském roce. I proto Klein chystá zamířit i do Francie a Polska.

V zahraničí funguje Trdlokafe pod názvem Twistcafe a nové pobočky fungují na principu „ready made business“. „Celou pobočku připravíme na klíč, včetně vyškoleného personálu, a navíc poskytujeme maximální podporu při provozování pobočky. Investor nemusí mít znalosti z oblasti gastronomie a díky své investici získá pasivní příjem, který se přibližuje hranici 100 tisíc korun měsíčně,“ dodává Klein.

Nejde tak vždy o klasickou franšízu, protože na rozdíl od ní se firma Trdlokafe může postarat o rozproudění nového podniku. Teprve když vše běží tak, jak má, předá pobočku do rukou nového vlastníka. Když se pak koncept provozovateli kavárny s trdly zalíbí, může si pořídit další. Velká část provozovatelů má tak dvě a více poboček.

Rychlý růst společnosti Trdlokafe přitom původně nevypadal úplně slibně. Magazínu Forbes Radek Klein před lety řekl, že v roce 2018 během pouhých tří měsíců Trdlokafe téměř zdvojnásobilo počet svých provozoven. Klein rychle nabíral nové manažery, ale efektivní řízení se začalo hroutit a situace došla tak daleko, že firma málem zkrachovala. Situace se stabilizovala díky strategickému investorovi a tomu, že byl Klein ochotný začít s franšízovým konceptem. Letos je jeho prioritou především posílení pozice v České republice a expanze na nové trhy.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym