Dračí doupě moderně. Český startup Fireball chce dostat kultovní hru na telefony a věří mu i investor Jiří Hlavenka
Jan Roose, spoluzakladatel a CEO herního startupu Fireball
Dungeons & Dragons je nejslavnější hrou na hrdiny a od roku 1974, kdy poprvé vznikla, definuje segment papírových, nepočítačových her s fantasy tematikou. Formát tvorby vlastních postav ve fiktivním světě, v němž skupinka hráčů plní příběhové úkoly, se uchytil také v Česku pod názvem Dračí doupě. Nyní Češi ze startupu Fireball tento koncept opět posouvají a vytváří moderní verzi pro telefony, které věří i tuzemští investoři.
Ačkoliv tradiční stolní hry vzhledem k růstu propracovaných digitálních počinů ztrácí svůj vliv, nelze jim upřít jejich sociální rozměr, v rámci něhož se okolo stolu sejde rodina nebo přátelé a čekají na první tah. Bez nutnosti internetu nebo průběžných aktualizací. Na druhou stranu jim chybí flexibilita a nejdou hrát na dálku, což v dnešní hektické době mnoho věcí komplikuje. Proto se nabízí myšlenka elegantního kompromisu.
S ní přišel před zhruba dvěma lety český designér a vývojář Jan Roose, který mimo jiné pracoval v analytickém startupu SpaceKnow a od svých útlých studijních let byl velkým fanouškem popkulturního hitu Dungeons & Dragons. „Už tehdy jsme vytvářeli světy, příběhy a charaktery. Měli jsme desítky sešitů popsaných od začátku až do konce. Byly plné map, monster, itemů a kouzel s obrázky a statistikami,“ říká pro CzechCrunch.
Protože se ale během svého dospívání začal soustředit na profesní dráhu v podobě designování aplikací a hodně cestoval, jeho herní vášeň trochu opadla, byť na stolní dobrodružství ve fantasy světě nikdy nezapomněl. Naopak začal vymýšlet cesty, jak tzv. role-playing, tedy hraní na hrdiny, lépe přesunout na telefony a zajistit sobě, svým přátelům a prakticky komukoliv jinému podobné zážitky z hraní, jako kdyby seděli fyzicky v jedné místnosti.