Dřevěné motýlky přidusil covid. Tak český výrobce doplňků BeWooden spustil e-shop s legínami a opět míří na 65 milionů
Ctirad Sára, zakladatel značky BeWooden
Před téměř třinácti lety se Ctirad Sára se svými společníky pustil do budování firmy BeWooden, která tehdy stála na dřevěných motýlcích. Postupně k nim přidávali další dřevěné produkty, luxusní šperky a hodinky pro ženy. S covidem ale přišli o půlku tržeb, které se odehrávaly hlavně v partnerských obchodech, ovšem místo škrtů a propouštění se tři zakladatelé pustili do vybudování e-shopu s legínami.
„Obchody byly prakticky zavřené od října do jara a osm měsíců bez poloviny obratu bylo znát. Postupně jsme spotřebovávali veškeré finance, které jsme si za poslední roky naspořili. A s vývojem covidu jsme viděli, že čekání na otevření obchodů nemusí mít konce,“ popisuje pro CzechCrunch krušné časy spoluzakladatel BeWooden Ctirad Sára. Ve firmě se dostali do fáze, kdy přemýšleli, jak dlouho ještě vydrží a jak zachránit pracovní místa pro zaměstnance.
„Před propouštěním jsme dali přednost kompletní změně a naše poslední peníze vsadili na nový projekt. Tým, který se několik let zaměřoval čistě na offline, se během pár dnů kompletně přetransformoval,“ říká Sára a naznačuje příchod nového e-shopu. Tím se stala značka Trendly, která má za cíl sdružovat české i evropské výrobce legín a spodního prádla.
I když mají dřevění motýlci, původní symbol firmy, své nejlepší časy zřejmě za sebou, podle Sáry zůstanou mezi doplňky pro plesy a svatby napořád. „Hlavní vlna a popularita začala postupně klesat před pár lety společně s hipsterskou érou. Před covidem nám dřevěný motýlek v setu s knoflíky a kšandami dělal téměř třicet procent obratu firmy,“ vysvětluje.
Devětadvacetiletý podnikatel zároveň dodává, že velká část odběrů dřevěných motýlků byla právě díky kamenným obchodům a síti partnerských prodejen, kterých měli po Evropě přes 250. S příchodem pandemie koronaviru se však kompletně zastavil prodej v obchodech a také nákup doplňků na svatby online.
„Nový projekt pro nás byl prakticky jedinou cestou, jak přežít. A vzhledem k tomu, jak se bude vyvíjet offline trh další měsíce, nebude tento projekt posledním,“ doplňuje Sára. O tom, co nového ještě chystají, ale zatím nechce konkrétně mluvit.