Driveto nabírá 125 milionů na vlastní flotilu a ukazuje, že trend cizího vozu ve vlastní garáži je stále silnější
Mít před domem nebo v garáži zaparkovaný vlastní automobil byla ještě před pár lety pro většinu Čechů naprostá samozřejmost. Časy se ovšem mění a s nimi i přístup k vlastnění něčeho tak nákladného, jako je auto. Jednou z odpovědí na otázku, zda ho vlastnit, či nevlastnit, je Driveto a jeho flexibilní pronájem vozů. Až doposud své služby poskytoval tuzemský startup ve spolupráci s leasingovými společnostmi, díky velké investici ve výši 125 milionů korun však začne nabízet i vlastní auta.
Platit za vůz jen určitý měsíční poplatek, nemít s jeho provozem téměř žádné starosti a v případě potřeby ho kdykoliv vyměnit za jiný – to jsou tři benefity, které přináší Driveto v rámci svých služeb flexibilního pronájmu vozů. O tom, že je tento způsob „vlastnění“ vozu stále zajímavější alternativou, svědčí nejen neustále rostoucí základna klientů Driveta, ale také zájem ze strany investorů.
Ke konci minulého roku Driveto oznámilo investici ve vyšších jednotkách milionů korun ze strany Mitonu a jméno tuzemské investiční skupiny se objevuje také v nejnovějším oznámení, ve kterém Driveto ohlašuje nabrání 125 milionů korun na nákup vlastní flotily vozidel. Většina těchto prostředků je zajištěna v rámci dluhového financování, a to díky navázání spolupráce s Českou spořitelnou. Menší část, kterou nechce ani jedna ze stran specifikovat, pak přichází v podobě investice právě od Mitonu.
Střední třída jako základ
„Do této doby jsme nabízeli auta výhradně v rámci spolupráce s partnerskými leasingovými společnostmi. Tyto vztahy nadále rozvíjíme, nicméně vlastní flotila nám umožní být ve výběru vozidel pro naše zákazníky více flexibilní a můžeme tak nabízet i širší portfolio aut na flexibilní pronájem. Vnímáme to jako přirozený rozvoj našeho obchodního modelu, protože stejně postupovaly i společnosti v zahraničí,“ vysvětluje důvod rozhodnutí založit vlastní flotilu vozidel Adam Szabó, CEO Driveto.
Přímé vlastnictví vozidel tuzemského startupu, v němž aktuálně drží Miton přes 80 procent a zbytek připadá zakladateli Františku Peterkovi (po odchodu z Driveta buduje projekt Explorio), umožní mít automobily více pod kontrolou, a tím efektivněji odbavovat požadavky ze strany zákazníků. Dalším benefitem pro firmu sídlící v pražském Karlíně je fakt, že automobil nemá na pevně stanovenou dobu. Díky tomu se může v momentě vrácení vozu od zákazníka rozhodnout, zda si jej ponechá, nebo jej prodá.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs