Dubajským hotelem proplouvá skleněný podmořský svět. Hejna ryb a zářící perlorodky vyrobili Češi

Česká sklářská společnost Sans Souci dodala do dubajského hotelu celkem 18 světelných instalací, které jsou plné mušlí, rejnoků či malých rybek.

sans-couci-dubaj12

Foto: Sans Souci

Velký lustr coby středobod instalace Sans Souci v Dubaji

0Zobrazit komentáře

Sklo z Česka má silné jméno po celém světě a jinak tomu není ani v Dubaji. Tamní Five Luxe Hotel se proto rozhodl svěřit tvorbu skleněné výzdoby svých interiérů do rukou české společnosti Sans Souci. Ta propojila design a technologie a v hotelu probudila k životu křehký podmořský svět.

Budova se nachází v Jumeirah Beach Residence, jedné z nejexkluzivnějších dubajských čtvrtí, v těsné blízkosti známých umělých ostrovů ve tvaru palmy Palm Jumeirah. Díky své adrese nabízí výhledy nejen na ostrovy, ale také na západy slunce a moře, které hotel obklopuje. Právě jím se také inspirovaly skleněné instalace zdobící interiéry budovy. O jejich návrhy se postarala česká společnost Sans Souci, která se na tvorbu světelných instalací specializuje od roku 2005.

Podmořský svět postupně proplouvá jednotlivými částmi hotelu, kdy středobod představuje lustr v lobby, který v sobě snoubí designové i technologické know-how sklářů z Cvikova na severu Čech.

Lustr měří na výšku 12 metrů a základem jsou křišťálové koule, okolo kterých se v dynamických hejnech obtáčejí stylizované skleněné kapky připomínající rybky. Autorka designu je doplnila o kovovou spirálu, která má symbolizovat korálový útes a zároveň propojuje veškeré komponenty lustru do jednoho harmonického celku. Objekt navíc efektně pracuje se světlem, které má evokovat vlnění podmořských proudů.

Vzhledem k velikosti a umístění lustru se autoři návrhu také zamysleli nad jeho praktičností. Řešili například, jak bude probíhat údržba celé instalace tvořené mnoha komponenty zavěšenými tak vysoko. Každý z nich proto dostal speciální potah tvořený nanovrstvou.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Tuto speciální technologii rozvíjíme v Sans Souci už téměř 20 let. Nanocoating nám umožňuje vylepšovat estetické i technické vlastnosti skla. V porovnání s jinými metodami využívá minimální množství materiálu, žádnou vodu a umožňuje zpětné získávání kovů a recyklaci skla, což minimalizuje celkový ekologický dopad,“ vysvětluje CEO Sans Souci Martin Cháb.

Interiéry hotelu rozzářilo hned 18 světelných instalací od této firmy. Velký lustr v lobby doplňují menší po celém komplexu, kdy některé z nich jsou součástí i samotných apartmánů, z nichž se každý pyšní svou vlastní tematikou.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Snímky dvou českých fotografů pro 33 milionů diváků. Apple ukázal krásu skla na svém Instagramu

Čeští fotografové Jakub Fišer a Matúš Tóth aktuálně vystavují svá díla na instagramovém účtu Applu, který zaujala hra s barvou a strukturou skla.

apple-2

Foto: CzechCrunch

Jedna z fotek českých fotografů

0Zobrazit komentáře

Českou republiku ve světě nejvíce proslavily dvě komodity – pivo a sklo. Zatímco pivu dělal v minulém roce světovou reklamu hollywoodský herec Orlando Bloom, sklu od českých mistrů sklářů nyní dělá reklamu společnost Apple. Na jejím instagramovém účtu se totiž objevila série snímků fotografů z České republiky, kteří zachytili optikou iPhonu krásu skleněných produktů a procesu výroby skla. Fotografové radí, jak takové snímky zachytit.

I kdyby fotografové Jakub Fišer a Matúš Tóth vystavovali své fotografie v sebelepší světové galerii, jen těžko by se jim podařilo přilákat pozornost 33 milionů diváků. Právě tolik sledujících má instagramový účet Applu, na kterém se fotografie těchto dvou umělců objevily.

Jejich snímky zachycují krásu uměleckých předmětů vyrobených českými skláři. Jedná se o makro snímky a širokoúhlé záběry děl pražské sklářské dílny Pragl, zaměřující se na barevnost a struktury skleněných děl a také na postupy během procesu výroby.

„Při focení skla mě zaujaly detaily a abstraktní obrazce, které se dají ve skle najít. Během fotografování na iPhone jsem zvolil hlavní objektiv, který má podle mého názoru nejlepší světelnost, a moje doporučení je ještě manuálně nastavit expozici, kterou většinou lehce ztmavuji. Jsem nadšený a poctěný, že se moje fotografie uveřejnily na Instagramu společnosti Apple,“ řekl fotograf Jakub Fišer.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený apple (@apple)

Jeden ze snímků zachycuje například skleněného koně vyrobeného Jiřím Pačinkem, který se řadí mezi absolutní špičku ve sklářském oboru, jehož kořeny u nás sahají do 13. století. „Sklo v kombinaci se zajímavými tvary krásně vede světlo, takže už samotné makrosnímky byly krásné a fascinující. Fascinovalo mě, jak Jiří Pačinek vyráběl skleněného koně, aniž bych do poslední chvíle věděl, jaký bude výsledný produkt,“ řekl druhý z fotografů Matúš Tóth.

Na instagramovém účtu Applu nasbíraly jejich snímky za posledních 18 hodin 45 tisíc lajků a přes 150 sdílení. Apple přidává do své instagramové galerie fotografie a videa pořízená na iPhone pravidelně. Mezi nejoblíbenější snímky poslední doby patří nejen záběry spojené s cestováním, přírodou a lidmi, ale také detailní záběry hlavy slepice.