Důležitá investice, změna názvu i čtyřnásobný růst. Český startup Woltair digitalizuje topenářství a hlásí úspěšný rok

woltair

Foto: Woltair

Daniel Helcl, spoluzakladatel startupu Woltair (dříve Topíte.cz)

Sázka na propojení tradičního řemesla s moderními technologiemi se podnikatelskému triu – zaběhnutým topenářům Karlu Náprstkovi a Jiřímu Švédovi pod vedením Daniela Helcla – od roku 2018 vyplácí. Jejich společnost Woltair dokazuje, že digitalizace není trendem jenom na kancelářských pozicích, a meziročně také s podporou investorů rychle roste. Platforma loni uzavřela smlouvy se zákazníky v hodnotě 330 milionů korun, což je 4,5krát více než rok předtím.

„Rok 2021 byl pro naši firmu klíčový v mnoha ohledech. Kromě obrovského nárůstu provedených montáží, kterých bylo téměř tisíc po celé republice, se nám podařilo do nabídky zahrnout také fotovoltaiku. Netrvalo to ani půl roku a už stojí za polovinou našich příjmů,“ komentuje loňské výsledky spoluzakladatel a ředitel firmy Daniel Helcl.

Společnost původně na trhu působila pod názvem Topíte.cz, ke změně na současný Woltair došlo v srpnu jen několik týdnů poté, co získala finanční injekci od Movens Capital. Tento varšavský venture kapitálový fond ve firmě hraje strategickou roli a startupu má pomoct zejména s expanzí na polský trh, kde Woltair otevřel pobočku v září.

Směr západní Evropa

Celkem už firma od investorů získala přes sto milionů korun a pomalu se chystá na nové investiční kolo, které by jí mělo umožnit plánovanou expanzi směrem do západní Evropy. Dlouhodobým cílem Woltairu je totiž stát se jedničkou v udržitelných technologiích budov na evropském trhu.

„Koncem roku 2020 jsme se začali ještě více přiklánět k využívání solárních energií, konkrétně k unikátní kombinaci tepelných čerpadel a fotovoltaických elektráren – tedy k vlajkové lodi udržitelné a čisté energie, která má potenciál uspět nejen v českých, ale i zahraničních domácnostech a pomoci tak lepšímu životnímu prostředí po celém kontinentu,“ přibližuje Helcl.

V týmu Woltair aktuálně působí 150 expertů na fotovoltaiku a tepelná čerpadla, kteří za loňský rok odbavili celkem 967 zakázek, což v meziročním vyjádření znamená trojnásobný růst. Letos by chtěli tento počet zdvojnásobit.

Využíváním progresivních technologií právě v těchto oblastech přitom firma loni podle vlastních propočtů pomohla uspořit 6 300 tun oxidu uhličitého. Kromě toho loni představila takzvané wallboxy – domácí nabíjecí stanice pro elektromobily, které slibují možnost dobíjení až desetkrát vyšší rychlostí než u standardních řešení.

Jak se růst firmy podepisuje na jejích byznysových ukazatelích, pro CzechCrunch odmítla komentovat. Dle posledních dostupných dat za rok 2020 dosáhla obratu necelých 52 milionů korun s meziročním růstem 265 procent. Hospodařila však se ztrátou 47 milionů korun, která byla způsobená investicemi do rozšíření služeb.

Peter Brejčák

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.