Duolingo už v hodnotě vyrostlo na 2,4 miliardy dolarů. V oblíbené výukové aplikaci se učí anglicky stovky tisíc Čechů
Existuje několik cest, jak se učit cizí jazyk. Vedle klasických lekcí, pravidelných konverzací s rodilým mluvčím nebo sledováním filmů v originálním znění je tady i mobilní aplikace Duolingo, která se za posledních několik let stala velmi užitečným nástrojem pro rychlé a zábavné učení. A právě ta nyní nabírá novou investici, díky níž chtějí tvůrci už tak oblíbenou platformu posunout ještě dál.
Duolingu se podařilo uzavřít úspěšné investiční kolo, v rámci kterého nabralo 35 milionů dolarů (přibližně 776 milionů korun) při valuaci v hodnotě 2,4 miliardy dolarů. To bylo vedeno investičními skupinami Durable Capital Partners a General Atlantic, která do aplikace investovala i letos v dubnu, a to 10 milionů dolarů. Hlavní význam nové investice je pak jednoduchý: rozšíření výukových nástrojů.
„Jsme nadšeni z toho, že můžeme prohloubit naše partnerství s Luisem (spoluzakladatelem a šéfem – pozn. red.) a celým Duolingem poté, co jsme do něj v dubnu investovali poprvé. Duolingo vyvinulo fundamentální vzdělávací technologii, jež je zároveň efektivním a poutavým produktem s vášnivou komunitou uživatelů. Věříme, že má příležitost upevnit svou pozici na trhu a službu rozšířit,“ říká Tanzeen Syed z General Atlantic.
Vzhledem k tomu, že Duolingo od svého založení v roce 2011 pravidelně roste, snaží se z tohoto trendu náležitě těžit. Nejen, že rozšiřuje nabídku jazyků a zlepšuje uživatelské rozhraní aplikace jako takové, ale dělá i něco navíc. V březnu proto tým pod vedením spoluzakladatele Luise von Ahna spustil například Duolingo ABC, novou aplikaci učící děti, jak správně číst.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsVelký zájem o nabízené služby, které jsou v drtivé většině zdarma s možností příplatků za verzi bez reklam nebo přísun dodatečných materiálů, podpořilo Duolingo také uvedením služby Duolingo English Test. V rámci ní mohou uživatelé získat certifikát z angličtiny ze výhodnější cenu a na základě meziročního růstu o 1 500 % lze hovořit o tom, že je po ní značná poptávka.
Právě tyto doplňkové funkce se mohou stát ještě důležitějšími prvky Duolinga pro následující růst a novou investici, která navýšila množství nasbíraných investic na 183 milionů dolarů, má startup se sovou v logu využít především na ně. Spolu s tím chce akcelerovat i růst a rozšířit tým pracovníků po celém světě. Podle oficiálních statistik to totiž nejspíš bude potřeba.
Duolingo se pyšní tím, že má na své platformě více než 300 milionů uživatelů, kteří mají měsíčně vyplňovat přes 7 bilionů cvičení v rámci 94 různých jazykových kurzů ve 23 dostupných jazycích. Mezi nimi nechybí ani čeština, u které Duolingo pro CzechCrunch potvrdilo, že se ji podle údajů z minulého měsíce učí zhruba 4,3 procenta uživatelů. Největší zastoupení má pochopitelně angličtina (58 %) a následně němčina se španělštinou (po 8 %). Dohromady pak Duolingo uvádí, že má 868 tisíc aktivních studentů, kteří se učí angličtinu z češtiny.
Snad všechny tyto statistiky navíc v posledních měsících rostou, a to především v souvislosti s probíhající pandemii koronaviru, jež lidi uvěznila doma a nabídla jim ideální příležitost, jak se vzdělávat v domácích online podmínkách. Pomohlo to právě i digitální výuce jazyků, které by měla během šesti let vzrůst globální tržní hodnota až na 25,7 miliardy dolarů. Vloni to bylo zhruba 12,5 miliardy.