Duolingo už v hodnotě vyrostlo na 2,4 miliardy dolarů. V oblíbené výukové aplikaci se učí anglicky stovky tisíc Čechů
Existuje několik cest, jak se učit cizí jazyk. Vedle klasických lekcí, pravidelných konverzací s rodilým mluvčím nebo sledováním filmů v originálním znění je tady i mobilní aplikace Duolingo, která se za posledních několik let stala velmi užitečným nástrojem pro rychlé a zábavné učení. A právě ta nyní nabírá novou investici, díky níž chtějí tvůrci už tak oblíbenou platformu posunout ještě dál.
Duolingu se podařilo uzavřít úspěšné investiční kolo, v rámci kterého nabralo 35 milionů dolarů (přibližně 776 milionů korun) při valuaci v hodnotě 2,4 miliardy dolarů. To bylo vedeno investičními skupinami Durable Capital Partners a General Atlantic, která do aplikace investovala i letos v dubnu, a to 10 milionů dolarů. Hlavní význam nové investice je pak jednoduchý: rozšíření výukových nástrojů.
„Jsme nadšeni z toho, že můžeme prohloubit naše partnerství s Luisem (spoluzakladatelem a šéfem – pozn. red.) a celým Duolingem poté, co jsme do něj v dubnu investovali poprvé. Duolingo vyvinulo fundamentální vzdělávací technologii, jež je zároveň efektivním a poutavým produktem s vášnivou komunitou uživatelů. Věříme, že má příležitost upevnit svou pozici na trhu a službu rozšířit,“ říká Tanzeen Syed z General Atlantic.
Vzhledem k tomu, že Duolingo od svého založení v roce 2011 pravidelně roste, snaží se z tohoto trendu náležitě těžit. Nejen, že rozšiřuje nabídku jazyků a zlepšuje uživatelské rozhraní aplikace jako takové, ale dělá i něco navíc. V březnu proto tým pod vedením spoluzakladatele Luise von Ahna spustil například Duolingo ABC, novou aplikaci učící děti, jak správně číst.