Duolingo už v hodnotě vyrostlo na 2,4 miliardy dolarů. V oblíbené výukové aplikaci se učí anglicky stovky tisíc Čechů

Filip HouskaFilip Houska

duolingo-1

Foto: Duolingo/CzechCrunch

Duolingo

0Zobrazit komentáře

Existuje několik cest, jak se učit cizí jazyk. Vedle klasických lekcí, pravidelných konverzací s rodilým mluvčím nebo sledováním filmů v originálním znění je tady i mobilní aplikace Duolingo, která se za posledních několik let stala velmi užitečným nástrojem pro rychlé a zábavné učení. A právě ta nyní nabírá novou investici, díky níž chtějí tvůrci už tak oblíbenou platformu posunout ještě dál.

Duolingu se podařilo uzavřít úspěšné investiční kolo, v rámci kterého nabralo 35 milionů dolarů (přibližně 776 milionů korun) při valuaci v hodnotě 2,4 miliardy dolarů. To bylo vedeno investičními skupinami Durable Capital Partners a General Atlantic, která do aplikace investovala i letos v dubnu, a to 10 milionů dolarů. Hlavní význam nové investice je pak jednoduchý: rozšíření výukových nástrojů.

„Jsme nadšeni z toho, že můžeme prohloubit naše partnerství s Luisem (spoluzakladatelem a šéfem – pozn. red.) a celým Duolingem poté, co jsme do něj v dubnu investovali poprvé. Duolingo vyvinulo fundamentální vzdělávací technologii, jež je zároveň efektivním a poutavým produktem s vášnivou komunitou uživatelů. Věříme, že má příležitost upevnit svou pozici na trhu a službu rozšířit,“ říká Tanzeen Syed z General Atlantic.

duolingo-abc

Foto: Duolingo

Duolingo ABC nabízí výuku hravou formou

Vzhledem k tomu, že Duolingo od svého založení v roce 2011 pravidelně roste, snaží se z tohoto trendu náležitě těžit. Nejen, že rozšiřuje nabídku jazyků a zlepšuje uživatelské rozhraní aplikace jako takové, ale dělá i něco navíc. V březnu proto tým pod vedením spoluzakladatele Luise von Ahna spustil například Duolingo ABC, novou aplikaci učící děti, jak správně číst.

Velký zájem o nabízené služby, které jsou v drtivé většině zdarma s možností příplatků za verzi bez reklam nebo přísun dodatečných materiálů, podpořilo Duolingo také uvedením služby Duolingo English Test. V rámci ní mohou uživatelé získat certifikát z angličtiny ze výhodnější cenu a na základě meziročního růstu o 1 500 % lze hovořit o tom, že je po ní značná poptávka.

Právě tyto doplňkové funkce se mohou stát ještě důležitějšími prvky Duolinga pro následující růst a novou investici, která navýšila množství nasbíraných investic na 183 milionů dolarů, má startup se sovou v logu využít především na ně. Spolu s tím chce akcelerovat i růst a rozšířit tým pracovníků po celém světě. Podle oficiálních statistik to totiž nejspíš bude potřeba.

anh-duolingo

Foto: Duolingo

Spoluzakladatel startupu Duolingo Luis von Ahn

Duolingo se pyšní tím, že má na své platformě více než 300 milionů uživatelů, kteří mají měsíčně vyplňovat přes 7 bilionů cvičení v rámci 94 různých jazykových kurzů ve 23 dostupných jazycích. Mezi nimi nechybí ani čeština, u které Duolingo pro CzechCrunch potvrdilo, že se ji podle údajů z minulého měsíce učí zhruba 4,3 procenta uživatelů. Největší zastoupení má pochopitelně angličtina (58 %) a následně němčina se španělštinou (po 8 %). Dohromady pak Duolingo uvádí, že má 868 tisíc aktivních studentů, kteří se učí angličtinu z češtiny.

Snad všechny tyto statistiky navíc v posledních měsících rostou, a to především v souvislosti s probíhající pandemii koronaviru, jež lidi uvěznila doma a nabídla jim ideální příležitost, jak se vzdělávat v domácích online podmínkách. Pomohlo to právě i digitální výuce jazyků, které by měla během šesti let vzrůst globální tržní hodnota až na 25,7 miliardy dolarů. Vloni to bylo zhruba 12,5 miliardy.