Efektivní kombinace MHD a taxíků pro lepší dopravu ve městech. Juraj Atlas má na svůj nový startup prvních 10 milionů korun
Pokračující růst velkých měst bude nadále zvyšovat potřebu dojíždění, což ve spojení s pomalou reakcí rozvoje veřejné dopravy pravděpodobně v budoucnu povede k ještě většímu růstu objemu individuální automobilové dopravy. V začátcích rozvoje služeb sdílení vozidel se zdálo, že právě nástup tohoto trendu může přeplněným městům pomoct. V mnoha evropských i amerických městech však nastal pravý opak.
V ulicích je často ještě více minimálně obsazených aut, a to hlavně v lukrativních oblastech centrech, což přispívá k zhoršování jejich průjezdnosti. Právě tak nedávno pro CzechCrunch popsal současnost i budoucnost dopravní situace Juraj Atlas, odborník na téma městské mobility a jeden ze zakladatelů přepravní služby Liftago. Situaci se proto rozhodl řešit a přeplněným městským silnicím chce pomáhat s novým startupem.
Cílem Mileusu je přinést celkové zlepšení dopravní situace ve velkých evropských městech. Na své platformě chce lidem umožnit snadnější cestování díky kombinaci hromadné a návazné smluvní osobní dopravy. Pražané by se měli pilotního programu dočkat již na jaře a k jeho spuštění pomůže i nově získaná investice od fondu Nation 1 ve výši deseti milionů korun.
„Prakticky vás například na poslední možné zastávce MHD cestou domů vyzvedne řidič taxi. Nemusíte tak čekat desítky minut na autobus a taxi vás odveze až před dveře, kam bude potřeba. Podle průzkumu je 70 % cest, které obyvatelé měst absolvují, z nebo do jejich bydliště,“ popisuje Atlas.
O tom, jaký druh dopravy při této cestě využijí, se přitom lidé nejčastěji rozhodují již ráno, a to i v návaznosti kdy a odkud pojedou večer zpět domů. Po práci preferují komfort a chtějí se vyhnout zdlouhavému cestování – takže i když by ráno volili cestu MHD, kvůli večerní pohodlnosti raději sednou do auta.