Elektromobil od pravnuka Ferdinanda Porscheho je zase blíž. Piëch hlásí velké posily a investici od Petera Thiela

piech-mark-zero

Foto: Piëch

Chystaný elektomobil Piëch Mark Zero

0Zobrazit komentáře

Švýcarská automobilka Piëch Automotive staví nejen na legendárním jménu, ale také na odvážném plánu postavit elektromobil budící velké emoce. Jejich model Mark Zero chce vyzvat na souboj takové hráče jako Roadster od Tesly, ambiciózní Lucid Air či Porsche Taycan.

Jméno rodiny Piëchů se již po několik generací silně angažuje v evropském automobilovém průmyslu. Ferdinand Piëch byl po celý svůj život výraznou tváří automobilky Volkswagen a jeho dědeček byl samotný Ferdinand Porsche, zakladatel stejnojmenné automobilky. Již brzy by navíc na silnice mohl vyjet první vůz, který bude toto slavné příjmení nést přímo ve znaku.

Postarat se o to chce pravnuk Ferdinanda Porsche Anton Piëch se svým obchodním partnerem Reou Starkem. Známých jmen však bude v Piëch Automotive daleko víc. Jedním z nich je nově také Matthias Müller, který dříve působil coby generální ředitel koncernu Volkswagen a také jako ředitel automobilky Porsche. Ten bude v Piëchově společnosti zaujímat pozici předsedy dozorčí rady a měl by při vývoji úzce spolupracovat jak s Piëchem, tak i Starkem.

piech5

Foto: Piëch Automotive

Klaus Schmidt, Anton Piëch, Matthias Müller a Rea Stark jsou novými kolegy v Piëch Automotive

„Okamžitě jsem byl nadšený z plánů obou zakladatelů, protože jsou přesvědčivé a vizionářské, a to dokonce více než všechny nové iniciativy, se kterými jsem se během své práce v automobilovém průmyslu setkal. Jsem hrdý na to, že mohu být zapojen do tohoto projektu, který má potenciál zahájit novou kapitolu moderní mobility a utvářet budoucnost automobilů. Je to snaha, která získala moji srdečnou podporu,“ uvedl Matthias Müller.

Byl to právě Müller, pod jehož vedením začalo Porsche pracovat na elektrické sportovním voze Taycan, který slaví u zákazníků velké úspěchy. Je tak trochu paradoxem, že nyní bude pracovat na projektu, který chce jít proti vozu, za jehož duchovního otce se dá Müller považovat. Tento paradox navíc umocňuje i silný vztah, který existuje mezi jmény Porsche a Piëch.

Šampionem, kterého chce Piëch proti Taycanu postavit, bude elektrický model Mark Zero, a je jasné, že se bude jednat o velice zajímavý souboj. Jeho dojezdové schopnosti by měly být až 500 kilometrů na jedno nabití, přičemž na 400 kilometrů jej půjde nabít za pouhé 4 minuty a 40 sekund.

Ke splnění tohoto odvážného cíle napomůže i know-how dalších zajímavých jmen, které Piëch přijal do svých řad. Do pozice generálního ředitele byl jmenován bývalý hlavní inženýr společnosti BMW Klaus Schmidt, který zároveň v Piëchu zaujímá pozici technologického ředitele.

piech-mark-zero7

Foto: Piëch

Elektomobil Piëch Mark Zero

piech-mark-zero4

Foto: Piëch

Elektomobil Piëch Mark Zero

Druhým generálním ředitelem se nově stává Andreas Henke, který bude mít na starosti marketingovou stránku celého projektu a také PR. Dříve se touto oblastí zabýval nejen u výrobce zvukových řešení Burmester, který dodává techniku například Mercedesu, ale pracoval také na nejrůznějších manažerských pozicích u Porsche. A zaujme i jméno Jochena Rudata, bývalého šéfa Tesly v Evropě, který působil také u karosárny Pininfarina.

Investice od zakladatele PayPalu

K tomu, aby mohly být veškeré plány automobily realizovány, by měly posloužit prostředky získané v rámci investičního kola Series A. Jeho součástí byl i americký miliardář Peter Thiel, tedy muž, který spolu s Elonem Muskem a dalšími v roce 1998 založil internetový platební systém PayPal. Přesná výše investice není známa, podle odhadů by ovšem Thiel a další investoři měli přijít s částkou v řádu nižší stovek milionů dolarů, jak informoval německý list Cleanthinking.

img_2711-1-min

Přečtěte si takéOpustila právo, aby mohla posílat satelity do vesmíru. Chceme na Měsíc a dál, říká Petra Chudíková ze SpacemanicuOpustila právo, aby mohla posílat satelity do vesmíru. Chceme na Měsíc a dál, říká Petra Chudíková ze Spacemanicu

Již dříve se Anton Piëch a Rea Stark nechali slyšet, že pro realizaci projektu Mark Zero bude zapotřebí částka ve výši 500 milionů eur, tedy přibližně 13,5 miliardy korun. I proto již automobilka připravuje další investiční kolo, které by měla vést švýcarská banka UBS.

Projekt elektromobilu Mark Zero tak nyní postupuje do další fáze. Po dokončení designu vozu budou postaveny jeho první testovací prototypy. Automobilka chce zároveň zahájit výstavbu svého vývojového centra Piëch Engineering v německém Memmingenu. Pokud půjde vše podle plánu, bude první automobil značky Piëch Automotive dostupný koncem roku 2022.

piech4

Foto: Piëch Automotive

Vizualizace plánovaného centra automobilky