Estonci posilují v Česku. Ke GoOutu za více než 100 milionů přikupují Ticketstream, vydělá i spolumajitel Dukly

Český GoOut před dvěma lety koupila estonská skupina, jež je největším prodejcem vstupenek ve střední Evropě. Teď kupuje dalšího hráče.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

goout-ticketstream

Foto: PLG

Sven Nuutmann (CEO PLG), Lukáš Jandač (CEO GoOut), Viktor Mastník (CEO Ticketstream)

0Zobrazit komentáře

Ve střední Evropě a v Pobaltí v loňském roce prodala patnáct milionů vstupenek za více než sedm miliard korun. Taková je bilance estonské ticketingové skupiny AS Piletilevi, operující pod značkou PLG, která je od předloňska aktivní také v Česku. Nejprve tu koupila platformu GoOut a teď svou pozici posiluje akvizicí konkurenční společnosti Ticketstream. Za tou vedle výkonného ředitele Viktora Mastníka v posledních letech stál v roli investora také Matěj Turek, mimo jiné minoritní akcionář fotbalové Dukly.

Detaily akvizice oficiálně nebyly zveřejněny. Zástupci GoOutu pro CzechCrunch potvrdili, že částka za akvizici stoprocentního podílu přesáhla 100 milionů korun. Ticketstream za předloňský rok uvádí čistý obrat přesahující 53 milionů korun při zisku ve výši 7,8 milionu korun. Zatímco obrat meziročně vyrostl o 45 procent, zisk byl zhruba o milion korun nižší. Ve dvou předchozích letech byla firma nicméně ve ztrátě, v roce 2021 v desítkách tisíc, rok předtím to bylo necelých deset milionů korun.

„Naší vizí je skloubit lokální znalosti a zkušenosti s možnostmi globální technologické expertízy. Potenciál tohoto spojení je opravdu velký, portfolia obou společností se skvěle doplňují a s Viktorem Mastníkem sdílíme jednotnou vizi ohledně dalšího rozvoje kultury v Česku,“ komentuje akvizici Lukáš Jandač, výkonný ředitel GoOutu, který po předloňském prodeji firmy do rukou estonské skupiny zůstal v v roli CEO i jako minoritní akcionář. Sám drží pětinový podíl, zbytek patří skupině PLG.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Samotný GoOut v roce 2023 vygeneroval čistý obrat 96 milionů korun při necelém dvoumilionovém zisku. Rok předtím tyto ukazatele činily 70 milionů, respektive 17 milionů korun. Spojení s Ticketstreamem má dál posilovat pozici PLG na evropském ticketingovém trhu, kde dnes působí vedle domácího Estonska také v Lotyšsku, Litvě, Rumunsku, Česku, Slovensku a Polsku.

„Mám upřímnou radost, že se nám díky začlenění do struktury PLG otevírá možnost posunout standard služeb na českém trhu na novou úroveň,“ říká Mastník k prodeji Tickestreamu, který na trhu působí od roku 2001. V posledních letech ho pomáhal rozvíjet také investor Matěj Turek, který byl tento týden hostem našeho podcastu Money Maker.

money-maker_turek-mvp

Přečtěte si takéMiliardové portfolio i fotbalová Dukla. Příběh investora Matěje TurkaVybudoval miliardovou skupinu, ve které má Duklu i pivovar. Kdo je pozoruhodný investor Matěj Turek?

V něm popisoval svůj příběh včetně toho, jak do sebe zapadají fotbalová Dukla Praha, algoritmický investiční fond Quant, Vinohradský pivovar a třeba právě online prodejce vstupenek Ticketstream. Všechny tyto firmy má totiž ve svém portfoliu.

Viktor Mastník i Matěj Turek drželi dosud v Ticketstreamu třetinové podíly, zbylá třetina připadala skupině investorů v čele s Leošem Navrátilem a Josefem Soukalem. Ti společně i samostatně investují do řady dalších firem, historicky drželi podíl například ve společnosti Fruitisimo.

Za více než dvacet let na trhu se Ticketstream vyprofiloval i jako prodejce vstupenek na velké sportovní akce, ale jeho největší doménou je česká hudební scéna a letní hudební festivaly. Právě na kulturu se dlouhodobě specializuje také GoOut.

„Naši zákazníci a partneři z řad pořadatelů jsou pro nás vždy na prvním místě. Jsem rád, že se nám tímto otevírá příležitost oslovit ještě větší spektrum českého publika a upevnit pozici GoOut jako místa, kde se fanoušci kultury dozví skutečně o všem podstatném, co se kolem nich děje,“ doplňuje Lukáš Jandač z GoOutu.

Aktualizace 26. 3. 2025 17.45: Do textu jsme doplnili přesnější informaci i výši akvizice, která podle vyjádření GoOutu měla překonat sto milionů korun.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.