Facebook chce s novou funkcí pro Messenger odrovnat klasické webové stránky
Facebook už dávno není jen obyčejnou sociální sítí, které spojuje dohromady kamarády, kolegy nebo zobrazuje fanouškovské stránky. Čím dál častěji se na platformě objevují nejrůznější podniky, které chtějí Facebook využívat jako další nebo dokonce jediný nástroj pro prodej a zákaznickou podporu. K tomu ale potřebují sadu nástrojů, které přicházejí postupně.
Ať už to bylo vytvoření platformy Facebook for Business nebo nyní nová forma reklamy, která je placena ze strany vlastníků stránek a pro uživatele je zásadním přínosem. Při prohlížení facebookové stránky by se mělo objevit speciální tlačítko, které podobně jako u psaní zpráv otevře Messenger a dovolí zákazníkům v reálném čase komunikovat s podnikem.
To by víceméně mělo nahradit rozhodnutí Facebooku o tom, že se nikdy neuchýlí k implementaci reklam do Messengeru, který podle posledních údajů využívá takřka 800 milionů uživatelů z celkových 1,45 miliard. Výhodou pro inzerenty ale bude, že zaplatí pouze za reálné prokliky, nikoliv za zobrazení tlačítka.
Již nyní je na stránkách k dispozici možnost povolit nebo zakázat klasické zprávy, které jsou ale značně pomalejší, než přímá konverzace, ke které bude business připraven. Stejně tak jsou k dispozici speciální tlačítka, která mohou vést na nákup produktu nebo například na rezervaci do restaurace, informoval Andrew Bosworth na probíhající konferenci TechCrunch Distrupt.
Důvodem pro tyto změny je 40% meziroční nárůst využití Pages, tedy platformy pro správu stránek a konstantně rostoucí podíl mobilních zařízení, ze kterých se cílí převážně na rychlost a pohodlnost. Postupné zapojení těchto novinek by mělo začít americkým trhem a postupně se posouvat na východ.
Foto: Messenger Business