Facebook investuje do virtuální reality dalších 250 milionů a představil několik novinek
Není pochyb o tom, že virtuální realita je důležitou kapitolou pro společnost stojící za největší sociální sítí světa – Facebook. CEO Mark Zuckerberg se již několikrát nechal slyšet, že virtuální a rozšířená realita je technologie budoucnosti a snaha o její rozvoj se mu rozhodně nedá upřít. Ostatně to potvrdila i konference Oculus Connect 3 v minulém týdnu.
Právě v rámci této konference, která se konala v kalifornském San José, Zuckerberg odhalil mimo jiné zcela nový prototyp speciálního headsetu určeného pro virtuální realitu od Oculusu, tedy od společnosti, kterou Facebook kdysi koupil za miliardu dolarů. K plnohodnotně funkčnosti není potřeba žádného počítače nebo smartphonu. Dokonce ani kabelů. Funguje totiž samostatně a bezdrátově.
Nová helma Oculus Rift, která je zatím ve fázi vývoje, ke své činnosti využívá primárně kameru a specifické softwarové zázemí. Na základě těchto dvou parametrů zařízení dokáže určit, kde se uživatel nachází, a to až s milimetrovou přesností. Pomocí softwaru se reálný svět v jistém slova smyslu obohatí o prvky virtuální reality a je tak možná interakce nejen s různými předměty, ale také s lidmi, kteří stejný headset taktéž využívají.
To jen ukazuje směr, kterým se chce virtuální realita v nejbližší době vydat. Díky prvkům v reálném nebo plně virtuálním prostředí tak lze například sledovat společně videa a fotografie, hrát hry, sledovat přesné gestikulace připojených lidí nebo pracovat. A že to Facebook s technologií myslí vážně, dokazuje i další 250milionová investice do Oculusu.