Je to týden, co Facebook představil své nové logo, kterým chce ukazovat, že už není jen Facebook jako sociální síť, ale patří mu také WhatsApp, Instagram, Oculus a další platformy. Nyní tuto skutečnost potvrzuje rovněž tím, že v rámci všech svých sítí a platforem zavede i univerzální platební systém – ten se nově jmenuje Facebook Pay.
Facebook Pay je nový platební systém, který bude fungovat v rámci Facebooku, Messengeru, Instagramu a WhatsAppu a má usnadnit platby napříč všemi populárními sociálními sítěmi, jež firmě Marka Zuckerberga patří. Sloužit bude Facebook Pay například k posílání peněz mezi přáteli, nakupování zboží či doplňků v aplikacích nebo darování na různé účely.
Prozatím Facebook vypustí svůj nový platební systém na Facebook a Messenger, kde si již mohli lidé mezi sebou peníze snadno posílat. Klíčové však je, že i nadále se jedná o službu omezenou pro Spojené státy. Do budoucna se platby přesunou i do dalších zmíněných aplikací Facebooku a je možné, že i do dalších zemí, ale o tom zatím největší sociální síť světa nemluví.
Dvanáct dní poté, co na rozpálený trh televizních streamingových služeb vstoupila Apple TV+ s hrstkou originálního obsahu, do něj dnes zamířil další ambiciózní hráč. Není jím nikdo jiný než zábavní gigant Disney, který po dlouhých měsících mediálního lákání spustil platformu Disney+. A už od základní nabídky filmů a seriálů lze očekávat, že si najde velkou základnu diváků. Zatím však bohužel ne těch českých.
Od začátku letošního roku se vědělo, že mezi vlajkovými značkami Disney+ budou Marvel, Pixar, Star Wars, National Geographic a samozřejmě Disney. Široký záběr, který potěší nejen fanoušky superhrdinů a kultovních animáků, ale také milovníky vesmírných bojů z původních dílen George Lucase a často dechberoucí přírody. Zkrátka vše, co má Disney ve svém masivním zábavním portfoliu.
Foto: Disney
Streamovací služba Disney+ na iPadu
Před nedávnem pak firma Boba Igera zveřejnila několikahodinové video s ukázkami veškerého obsahu, který bude předplatitelům nabízen k přehrání. Dohromady až deset tisíc hodin obsahu, který začíná u kultovní Sněhurky a sedmi trpaslíků z roku 1937 a končí u The Mandalorian, novým exkluzivním seriálem ze světa Star Wars. Nepočítaje světoznámé tituly Marvelu, Pixaru a třicet sezón legendárních Simpsonů.
Právě tento obsah se dnes oficiálně zpřístupnil pro zájemce ve Spojených státech, Kanadě a Nizozemsku, kteří si jej mohou užívat za 7 dolarů (160 korun) měsíčně s tím, že postupem času budou přibývat nové tituly, jež teprve musí debutovat v kinech. To je příklad třeba chystaných filmů od Marvelu, na druhou stranu se mají objevovat i další počiny určené výhradně pro Disney+.
Co se dostupnosti týče, pro novou streamovací službu mohou diváci využívat mobilní zařízení, chytré televize nebo třeba herní konzole. Samozřejmostí je možnost přehrávání ve webovém prohlížeči. Prakticky tak neexistují žádné limity a Disney+ míří skutečně na každého, čemuž odpovídá nejen zmíněný obsah, ale právě atraktivní sedmidolarová cenovka, která je o několik dolaryů nižší než u Netflixu.
Pro české diváky si však Disney nepřipravilo příliš pozitivní zprávy. Česko zatím není ani ve třetí vlně globálního rozšiřování, která startuje 31. března 2020 a zahrnuje Velkou Británii, Německo, Francii, Itálii a Španělsko. Očekává se tedy, že do tuzemských luhů a hájů zavítá až ke konci příštího roku, pravděpodobně v říjnu, kdy je na plánu debut ve východní Evropě. Na oficiální termíny si však zatím budeme muset počkat.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.