Facebook představil vlastní marketplace
Facebook je sociální síť se vším všudy. Už dávno neslouží pouze ke sdílení textových příspěvků s fotkami, nýbrž i jako pracovní či marketingový nástroj s rozšířenými možnostmi. Nyní však Zuckerbergova společnost vstupuje do uživatelsky využívaných vod, které však oficiálně nikdy v rámci platformy neexistovaly. Představuje totiž Marketplace, místo pro prodej a nákup.
Marketplace je zcela nová mobilní sekce, kde mají uživatelé možnost rychlého a jednoduchého nakupování nebo prodávání nejrůznějších věcí. Koncept tohoto rozšíření je vskutku velice přímočarý, ovšem lze očekávat, že se stane velice žádanou položkou. Facebook se totiž k těmto účelům hojně využívá.
Rozhraní vypadá velice podobně jako u klasického „feedu“, avšak místo příspěvků přátel se zde nabízí výrobky k prodeji. Nyní je otázka, zdali se dotyčný chce vcítit do role kupujícího nebo prodávajícího. V případě, že má uživatel chuť si pořídit vybranou věc, tak může hledat oblíbené produkty nejen podle kategorií, ale také na základě nejbližšího místa či ceny.
Po kliknutí na vybraný obrázek s požadovanou věcí se objeví relevantní informace a uživatel se následně může spojit s prodávajícím a například mu nabídnout vlastní cenu, za kterou je ochotný utratit peníze. Na druhou stranu má prodávající možnost vyfotit předmět, který chce prodat, stanovit mu cenu, určit místo prodeje a vypsat potřebné informace. Funguje to tedy podobně jako klasická internetová burza (například jako česká platforma Aukro).
Marketplace od Facebook je zatím dostupný pouze v oficiální aplikaci (kde mimo jiné nahrazuje ikonku Messenger) ve vybraných zemích (Spojené státy, Velká Británie, Austrálie a Nový Zéland) a bude k dispozici lidem starším 18 let. Globální expanze se očekává v průběhu času. Stejně tak jako podpora desktopové verze.