Tahle novinka od Facebooku by mohla, v případě úspěchu, zlikvidovat crowdfunding servery
Před přibližně dvěma měsíci vytvořil Facebook nové oddělení, které by se mělo věnovat veřejně prospěšné oblasti. Tým nazvaný Social Good dostal na starost zejména neziskové a charitativní organizace, kterým by měl pomoci se více zviditelnit. V oddělení očividně nezaháleli, a tak byla včera pro Facebook představena nová funkce, určená právě pro neziskové organizace.
Facebookové stránky těchto neziskovek totiž budou moci nově vybírat finanční prostředky pro potřebné, přímo prostřednictvím největší sociální sítě světa. Tento krok tak usnadní celé miliardě uživatelů denně jednoduše přispět několika dolary na libovolný charitativní projekt.
Stránky vytvořené za účelem vybírání peněz se budou jmenovat Fundraisers, což se dá vyložit jako dobročinnost. Formát Fundraisers bude velmi podobný klasickým facebookovým stránkám – místo určené pro reklamu však nahradí “donate” tlačítko. V současné době už novou funkci používá Světový fond na ochranu přírody, Mercy Corps a Národní společnost pro roztroušenou sklerózu. Během svátků by mělo přibýt dalších 37 organizací včetně UNICEF a water.org.
Z vybraných peněz si však svůj díl ukrojí i Facebook, od roku 2016 by totiž byla být nová funkce zpoplatněna, aby bylo možné pokrýt inkrementální náklady. Organizace tak budou pravděpodobně nuceny platit procentní provizi, dodává Mashable. Facebook začal s experimenty s výběrem peněz už i v minulých letech, kdy tímto způsobem vybíral peníze na pomoc obětem zemětřesení a dalších nepříjemných událostí.
Foto: Facebook