Facebook začíná po předchozím zákazu znovu povolovat reklamy na kryptoměny

mark2
0Zobrazit komentáře

Po největším kryptoměnovém šílenství, které proběhlo s přelomem loňského a letošního roku, se rozhodla spousta online platforem limitovat jakoukoliv placenou propagaci kryptoměn a potažmo startupů, které vybíraly peníze prostřednictvím ICO (prvotní nabídka digitální měny). Počínaje Facebookem, který zakázal reklamy na kryptoměny, ICO a binární opce, a konče Twitterem či Googlem.

Po posledním oznámení Facebooku ale začíná svítat na lepší časy. Pro vybrané inzerenty, kteří si požádají o schválení, Facebook reklamy na kryptoměnové projekty, nikoliv však ICO a binární opce, znovu povolí. Na největší sociální síť se tak vrátí především kryptoměnové burzy a směnárny, které musely propagaci zastavit. Ty například budou muset Facebooku ukázat jejich licenci.

WWW.MATEJSLADEK.CZ

Přečtěte si takéPrvní seriál Mall Group odstartuje již tuto neděli. Zahraje si v něm i komik Michal SuchánekPrvní seriál Mall Group odstartuje již tuto neděli. Zahraje si v něm i komik Michal Suchánek

Facebook zároveň nikdy neřekl, že bude blokovat reklamy napořád. Šlo o dočasné řešení, které mělo zamezit případné ztrátě prostředků některých uživatelů a také zamezit propagaci klamavých projektů, kterých se na internetu pohybovalo ohromné množství. Nyní, i přestože je kryptoměnový trh na zhruba třetině hodnoty od začátku roku, je to další z možností, která Facebooku může přinést nemalé finanční prostředky od zadavatelů reklamy.

facebook

V případě, že máte zájem o podání žádosti k inzerci kryptoměnových projektů, můžete zamířit přímo na oficiální web.

Online supermarkety Rohlik.cz a Kosik.cz začínají omezovat nabídku vajec z klecových chovů

Filip HouskaFilip Houska

cupr

Tomáš Čupr

0Zobrazit komentáře

Téma živočišných potravin a jejich původu je v dnešní době čím dál aktuálnější. Lidé se postupně, avšak velmi pomalu, začínají zajímat, zdali maso, mléko nebo vejce, které si běžně kupují v obchodech, pochází z ověřených chovů zaručujících co nejmenší utrpení na zvířatech. Nedávno se však na povrch dostala kontroverzní reportáž od České televize, která zachycuje různé klecové velkochovy slepic pro produkci vajec. Na uvedené záběry, jež vyobrazují hrůzné pohledy na zohavené slepice a vejce pokrytá roztoči, začaly ihned reagovat velké supermarkety včetně těch internetových.

Právě e-shopy s potravinami Rohlik.cz a Kosik.cz se rozhodly, že vejce pocházející z chovů v klecích přestanou v následujících letech od příslušných dodavatelů postupně odebírat, respektive přestávat nabízet (alespoň ve větším množství) svým zákazníkům. Namísto toho chtějí do sortimentu zahrnout více takových vajec, které pocházejí z nosnic v halách a z volných chovů.

Optimized by JPEGmini 3.13.3.15 0x9bf27467

Přečtěte si takéAmeričanka vytvořila startup, který využívá technologie blockchainu k zamezení plýtvání jídlemAmeričanka vytvořila startup, který využívá technologie blockchainu k zamezení plýtvání jídlem

Přístup obou internetových supermarketových služeb se však liší. Zatímco Rohlik.cz, za kterým stojí podnikatel a zakladatel Slevomatu nebo DameJidlo.cz Tomáš Čupr, chce do konce roku 2019 ze své nabídky vejce z klecových velkochovů zcela vymýtit, potravinový e-shop pod křídly e-commerce skupiny Mall Group Kosik.cz plánuje sortiment vajec z klecí jen zredukovat. Konkrétně má jít o nadpoloviční snížení do poloviny příštího roku s tím, že si bude důkladněji hlídat podmínky chovů od svých dodavatelů.

062618_rohlikcz1

Podíl vajec z podestýlek, v biokvalitě a z volného chovu má tvořit až 80 % „vaječného“ sortimentu na Rohlik.cz

Čeští spotřebitelé nejsou na změnu připraveni

Minimálně v Česku se běžná veřejnost stále drží pravidla, že „nižší cena je důležitější než vyšší kvalita“. Průměrný Čech totiž raději vždy sáhne po co nejlevnější potravině i přes to, že její původ není úplně optimální. Není to však chybou jen zákazníků, ale také velkých obchodních řetězců, které podle Čupra „tlačí lidem do hlavy, že vejce (potažmo jiná potravina, pozn. red.) musí stát co nejméně a bojí se toto tabu – kvalita versus cena – prolomit“.

„Bez tlaku spotřebitelů na obchodníky a velké řetězce ke změně hned tak nedojde. Jdeme proti trhu, ale pokusíme se být inspirací pro ostatní, že to jde,“ dodává Čupr k uvedené situaci.

cupr

Tomáš Čupr

Ač se tento přístup může jevit jako mnohem ekologičtější a hodný roku 2018, pro běžné zákazníky by to mohlo znamenat, že si za vejce v budoucnu bude muset výrazně připlatit. Aktuálně se cena za klecové vejce pohybuje okolo 1,80 Kč, nicméně vejce od volně žijících slepic mohou stát až trojnásobek.

Na biovejce slyší i zaběhlé supermarkety

Rohlik.cz a Kosik.cz nejsou jedinými potravinovými subjekty, které na trend biovajec pomalu nastupují. Do konce roku 2025 by ze svých nabídek měly vejce z klecových chovů odstranit i řetězce jako Globus, Kaufland, Lidl, Penny Market, Billa nebo Tesco.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Je však nyní otázkou, zdali se v rámci naplnění tohoto scénaře bude na pultech objevovat stále dostatek českých vajec pro uspokojení všech zákazníků. Jak informuje Česká televize, výrobci do roku 2025 nestihnou implementovat nové systémy pro produkci neklecových vajec, a to hlavně z důvodu financí – v roce 2012 totiž do inovací klecí investovaly velké peníze, jelikož původní klece, které byly v Česku používány, byly v celé Evropské unii zakázány.