Fanoušek vytvořil v Minecraftu slavný obraz Vincenta van Gogha. Je stejně působivý jako originál
Reprodukce obrazu nebyla jen o nekonečném skládání jedné kostičky za druhou, ale musela překonat také technické limitace oblíbené hry.
Vincent van Gogh stvořil obraz zvaný Hvězdná noc v roce 1889 a patří mezi jeho nejslavnější díla. Olejomalba hvězdného nebe nad jihofrancouzskou vesnicí Saint-Rémy-de-Provence je vystavena v newyorském Muzeu moderního umění a přitahuje pozornost fanoušků umění z celého světa. O více než 130 let později nyní dostalo van Goghovo dílo nový rozměr, a to doslova. Bylo totiž vytvořeno v trojrozměrné podobě ve virtuálním světě hry Minecraft.
Za taktéž velmi unikátním dílem v digitálním světě stojí hráč vystupující pod přezdívkou Chris DaCow, který stavbou z virtuálních kostiček strávil měsíc. O výsledek ve formě osmiminutového videa se podělil s uživateli na sociální síti Reddit a zveřejnil ho na YouTube, kde vysvětluje svou motivaci a využité techniky (video můžete zhlédnout na konci článku).
Chris DaCow v rozhovoru s magazínem PC Gamer uvedl, že reprodukce díla není výsledkem mimořádného talentu, ale vášně pro stavění a roků zkušeností. Krajina zachycená malířem mu připadala tak krásná, že se v ní chtěl projít. Obdivování dvojrozměrného obrazu mu nestačilo, a tak přidal i třetí rozměr.
„Chtěl jsem se podívat do nitra toho města a vidět van Goghovu hvězdnou oblohu. Vtipné je, že než jsem začal, nebyl jsem van Goghovým velkým fanouškem, ale po vytvoření celé stavby to rozhodně můj oblíbený umělec je,“ říká Chris DaCow. Jeho práce přitom nebyla jen o nekonečném skládání jedné kostičky za druhou, což zabralo několik týdnů, ale musel překonat také technické limitace jinak velmi tvárného prostřední Minecraftu.
Ve slavné hře, kterou v roce 2014 získal pod svá křídla za 2,5 miliardy dolarů Microsoft, se dnes již pořádají koncerty, pro mladé lidi se v ní vysvětluje důležitost voleb a vznikla tam také unikátní virtuální knihovna cenzurovaných autorů. Na vytvoření slavného obrazu od Vincenta van Gogha však Minecraft málem nestačil.
„Musel jsem vytvořit nucenou perspektivu, protože Minecraft doslova nebyl dost velký na to, aby načetl skutečnou vzdálenost, která byla potřeba,“ uvedl digitální umělec. „Kdybych velký strom v popředí udělal vzdálenější a menší, potřeboval by vykreslovací vzdálenost více než 64 chunků (jednotlivé stavební bloky herních map Minecraftu, které jsou 16 kostek široké, 16 dlouhé a 384 vysoké – pozn. red.),“ dodal Chris DaCow. I proto zřejmě není mapa s digitální Hvězdnou nocí alespoň prozatím veřejně dostupná.
S přispěním ČTK.