Finance, koučink i psychologie. Nejen na YouTube si teď lidé kupují online setkání s odborníky
Nová platforma zajistila okolo dvou tisíc seancí. Za možnost promluvit si v soukromí s expertem známým třeba z YouTube lidé dají i 150 dolarů.
Odborná videa jsou na internetu populární, zůstávají ale ve stínu kvant zábavního obsahu. Ať už jde o YouTube, Facebook, Instagram, nebo TikTok, jsou tu skuteční odborníci, s nimiž by stálo za to „dát řeč“ a probrat s nimi jak uvažovanou investici, tak třeba otázky pro osobní růst. S platformou, která přesně tohle umožňuje, přišel teprve nedávno projekt Waylight. Stojí za ním dva Ukrajinci, přičemž jeden z nich má sídlo v Praze, a nabízí možnost dát si s oblíbeným internetovým expertem online dostaveníčko, tedy si rychle objednat a zaplatit soukromou debatu. To zaujalo jak odborníky, tak jejich fanoušky. A nakonec i investory včetně jednoho českého.
Waylight cílí na experty z oblasti marketingu, obchodu, psychologie, umění, ekonomie, ale třeba i na kouče. Tedy na ty, jejichž klíčovým kapitálem jsou znalosti a vlastní zkušenosti. Ať už působí na výše zmíněných platformách, nebo třeba na Twitteru, obvykle mají vlastní publikum s minimálně 10 tisíci sledujícími. Waylight jim dává prostor se zviditelnit a vydělat.
Jeho zakladateli jsou Ukrajinci Sergej Kurstak a Dmytro Kotenok, prvně jmenovaný přitom aktuálně pobývá v Česku, odkud Waylight kormidluje. Kdysi víc než dekádu budoval výzkumné a produktové týmy a s mentoringem se dlouhodobě setkával, takže rozšířit v této oblasti vlastní projekt pro něj bylo jen logické pokračování.
Rozhodl se jen přesunout blíž k lidem, vlastně klidně až domů. Nejdřív chtěl vytvořit něco jako tržiště pro odborné blogery, ale když to chtěl udělat, zjistil, že na ně nedosáhne. „Uvědomili jsme si, že neexistuje způsob, jak přímo kontaktovat odborníka, který má svůj vlastní kanál na YouTube,“ nastiňuje Kurstak. Waylight tak našel lepší prostor.