Fintech služba Revolut, která funguje i v Česku, zvedla objem transakcí na 1,5 miliardy dolarů
Londýnský startup Revolut, který nabízí digitální alternativu k tradičním bankám, dnes zveřejnil své hospodářské výsledky za uplynulý rok. Jedna z nejrychleji rostoucích fintech platforem zvýšila měsíční objem transakcí o 700 procent na 1,5 miliardy dolarů a poprvé dosáhla bodu zvratu (break even). Podle zprávy, kterou zveřejnil server CNBC, navíc chystá i další globální expanzi.
Za slušnými výsledky platformy Revolut, kterou před téměř třemi lety vytvořilo duo Nikolay Storonsky–Vlad Yatsenko, stojí zejména rychlý růst zákaznické základny. Jen v Česku, kde služba funguje od loňského listopadu, přibylo již přes deset tisíc českých uživatelů s tím, že dohromady se počet aktivních zákazníků pohybuje okolo 1,5 milionu (cca o 500 tisíc lidí více než před třemi měsíci).
I když tato náhrada k běžným bankovním službám nekomentovala situaci ohledně příjmů či výdajů, podle všeho měla v prosinci minulého roku dosáhnout break-even pointu. Pro Revolut je to zásadní zejména z hlediska konkurence jako startupů N26 a Monzo, které jsou prozatím stále ztrátové. Podle spoluzakladatele a CEO Storonského však zatím není hlavním cílem, aby byl jejich byznys ziskový.
Namísto hledání způsobů k ziskovosti má Revolut v plánu se soustředit na globální rozšíření. V následujících měsících chce služba, na které lze mimo jiné obchodovat i s kryptoměnami, dostat na trhy Spojených států, Kanady, Austrálie, Nového Zélandu, Indie, Brazílie a Singapuru či Hong Kongu. Nyní je platforma k dispozici jen ve státech Evropského hospodářského prostoru a ve Švýcarsku.
Na Revolut se má denně registrovat až 8 tisíc nových klientů, přičemž měsíčně má platformu aktivně využívat okolo 800 tisíc lidí
Foto: Revolut