Firmy potřebují peníze, dopisy vládě je nevydělají. Dvojice z OutdoorTripu spouští iniciativu Zachraňme turismus
Málokterý segment zasáhla pandemie koronaviru tak silně jako cestovní ruch a s ním související oblasti od restaurací a hotelů přes různé atrakce a památky až po hudební festivaly či například průvodce. Jednou ze zasažených firem byl také český travel startup OutdoorTrip, který jakožto globální zážitková platforma nabízí outdoorové aktivity a atrakce po celém světě, včetně Česka.
Dvojice z OutdoorTripu – marketingový šéf Tomáš Barčík a výkonný ředitel Zdeněk Blažek – se rozhodla, že nebude spoléhat pouze na podporu státu, a tak na konci dubna spustila projekt Zachraňme turismus. Komerční iniciativa má pomoci přežít firmám v turismu zasaženým následky pandemie COVID-19.
„Byli jsme stejně jako mnoho subjektů v cestovním ruchu postaveni před hotovou věc. Uzavření měst a regionů, leteckého prostoru, strach většiny cestovatelů z nákazy. Všechno se během pár dnů zastavilo. Nechtěli jsme ale jen sedět se založenýma rukama a čekat na to, co se stane, a odkud přijde případná pomoc,“ popisuje pro CzechCrunch motivace k založení iniciativy Tomáš Barčík.
„Prvním krokem pro nás byla změna fokusu na český trh. Možná dočasná, částečně ale možná trvalá změna. Vidíme zde mnoho obchodních příležitostí, jak provázat zdánlivě nespojitelné. Současná situace tomu více než nahrává a trh se nám všem aktuálně výrazně mění přímo pod rukama,“ dodává Barčík.
Zároveň přiznává, že k založení iniciativy vedlo uvažování o nutné změně obchodního modelu OutdoorTripu. „Jsme dostatečně silní a zkušení na to, abychom dokázali pomoci uspět i ostatním subjektům. Proto jsme koncem dubna rozeběhli jednoduchý web a projekt s jasnou misí. Už během května se k nám připojilo přes 100 firem, nyní se blížíme ke dvěma stovkám,“ popisuje Barčík první měsíce.
Sdílení know-how jako klíč k úspěchu
Jednotlivé společnosti se mohou pomocí formuláře zaregistrovat do jedné z patnácti kategorií, následně specifikovat svoje potřeby a nabídnout pomoc. Právě ve výměně potřeb a propojování subjektů vidí zakladatelé hlavní podstatu své iniciativy.
„Nechceme tvořit nějaké tržiště poptávek a nabídek. Naopak chceme slyšet o tom, co firmy trápí, sdílet společně know-how, zkušenosti, data, přemosťovat zdánlivé propasti mezi segmenty cestovního ruchu, které by k sobě za jiných okolností třeba hledaly cestu dlouho a možná ani nenašly, a vytvářet nová partnerství a projekty,“ říká Zdeněk Blažek, druhý ze zakladatelů českého travel startupu.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.