Gándhí, Roosevelt, šéf tech firmy. Komedie Mythic Quest od Applu si dělá legraci ze Steva Jobse

Apple po návratu Steva Jobse v 90. letech přišel s extrémně úspěšnou kampaní „Think different". Komediální seriál Mythic Quest si z ní dělá legraci.

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

mythic-quest-apple-season-3

Reprofoto: Apple TV/YouTube

Seriál Mythic Quest si dělá legraci z legendárních reklam Applu

0Zobrazit komentáře

Když se řekne komedie na Apple TV+, většinou jako první přijde na mysl Ted Lasso. Ještě před ním ale na streamovací službu dorazil seriál Mythic Quest, satira z prostředí vývoje videoher, utahující si z egoistických ředitelů, kreativních šéfů i herního průmyslu obecněji. V listopadu vyjde už třetí řada a nový trailer láká dokonce na legendární marketingovou kampaň samotného Applu.

Seriál od tvůrců kultovního sitcomu It’s Always Sunny In Philadelphia diváky zavádí do studia, které vytvořilo nejúspěšnější MMORPG hru vůbec a pracuje na jejím dalším rozšiřování. Mezi hlavní hrdiny patří kreativní šéf Ian a šéfka vývoje Poppy. Jelikož Ian je megalomanský egomaniak a Poppy velice schopná, ale neprůbojná, panuje mezi nimi neustálá rivalita a neshody. Spolu s dalšími lidmi ze studia pak seriál otevírá mnoho témat typických pro prostředí herního vývoje.

Třetí řada Mythic Questu sleduje novou firmu GrimPop Studios, kterou Ian a Poppy založili spolu – samozřejmě se horko těžko domlouvají na tom, jak ji vést. V původním studiu se mezitím ředitel David snaží o dobrý výkon v roli, jež mu dosud patřila jen teoreticky. Kolem toho se budou točit například otázky, jak videohru adaptovat do filmu nebo jestli velice atraktivní, vysoký a svalnatý Joe Manganiello dokáže uspokojit Ianovy představy o sobě samém.

Asi nejzajímavější moment celého traileru se ale objevuje hned na začátku, když spolu šéfové GrimPop Studios probírají reklamní kampaň. Návrh má mít formu série obrazů, které za sebou do řady stavějí významné vůdčí postavy z dějin – jako Gándhího, Nelsona Mandelu, matku Terezu… a na konci je samozřejmě Ian. Je to další vtip odkazující na jeho sebestřednost, ale zároveň narážka na slavné reklamy Applu.

Technologický gigant měl vždy reputaci spojenou se skvělým marketingem a zásadním důvodem pro to je právě kampaň „Think different“ – volně přeloženo jako Mysli jinak. Ta mezi jinými obsahovala několik sérií plakátů zobrazujících různé důležité postavy dějin: od politických aktivistů přes vynálezce až po umělce.

Sám Steve Jobs se mezi nimi nikdy neobjevil, z reklamy je ale jasné, že Apple a jeho ředitel se snaží s danými osobnostmi identifikovat. Vznikly i televizní reklamy, z nichž ta nejznámější hlasem vypravěče prohlašuje: „Lidé dostatečně šílení na to, aby si mysleli, že mohou změnit svět, ho opravdu změní.“ Kampaň „Think different“ patří k nejoceňovanějším vůbec, je spojená s návratem Jobse do Applu a tudíž počátkem nové éry firmy, která ji nakonec přivedla až na vrchol.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Poznámky o tom, jak je srovnání šéfa technologické firmy s geniálními hudebníky nebo Gándhím poněkud narcistní, v průběhu let zaznívaly mnohokrát. Je nicméně překvapivé, že žert v zásadě na adresu svého spoluzakladatele se tentokrát objevil přímo v seriálu, který jeho společnost produkuje. Něco podobného se nicméně neukazuje poprvé. Třeba mysteriózní sci-fi Odloučení, které Apple na své streamovací službě vydal počátkem letošního roku, silně kritizuje kapitalismus a korporátní kulturu.

Také v komedii Mythic Quest se objevují podobná témata, byť zpracovaná výrazně jiným způsobem. Místo tajemné záhady a futuristické technologie přichází soubor různých zajímavých postav, které se snaží nějak fungovat a posouvat kupředu v rámci náročného světa videoherního vývoje. Kritika přitom u seriálu chválí jak jejich jednotlivé příběhy a emoční oblouky, tak autentické výzvy, jimž čelí.

To se navíc ještě umocnilo v loňské druhé řadě, která si od některých vysloužila označení za jednu z nejlepších komedií z pracoviště. Humorné zápletky totiž doplňuje mnoho chytrých postřehů, ať už o psychologii jednotlivých hrdinů, nebo okolí, v němž se pohybují. Mythic Quest tak představuje nenáročnou zábavu, ale zároveň diváky přiměje se zamyslet. Třetí řada na Apple TV+ vychází 11. listopadu.

Každý pátek vám ukážeme nové filmy, seriály a tipy, co sledovat nejen o víkendu.

Newsletter Watch | Poslední vydání

K čemu je fotosyntéza? Přece k tomu, aby bylo krásně, ukáže výstava ze světa jedniček a nul

V pražské Kunsthalle se představí talentovaní mladí tvůrci ze světa digitálního umění. K vidění budou díla Ondřeje Zunky nebo Filipa Hodase.

Luboš KrečLuboš Kreč

hp-1

Foto: Ondřej Zunka

Dílo Ondřeje Zunky ze série Photosystem II

0Zobrazit komentáře

Ve světě digitálního designu a umění patří Ondřej Zunka k osobnostem, které stojí za to sledovat. Ostatně když se v New Yorku loni otevřela první kamenná galerie zaměřená na NFT, byl jedním z těch, jejichž díla byla v prostoru na náměstí Union Square k vidění. Teď se na něj, respektive na jeho tvorbu budou moct fyzicky přijít podívat i zájemci v Praze. A nejen na něj.

Ambicí Kunsthalle, za níž stojí miliardář Petr Pudil se svou manželkou, bylo zřídit v Praze respektovanou, progresivní galerii, která bude umění ukazovat v jeho plné šíři. A výstavou Invisible Forces (česky Neviditelné síly) přesně toto činí – ukazuje díla mladých českých umělců, kteří tvoří primárně v digitálním prostoru.

S dramaturgií výstavy pomáhali kurátorce Kunsthalle Ivě Polanecké také tři odborníci z festivalu Signal, protože exhibice je zahrnuta do programu této přehlídky, která bude v Praze probíhat od 13. do 16. října. Díla vybraných mladých umělců budou v Kunsthalle, konkrétně v jejím experimentálním prostoru Aw! Lab, ale k vidění mnohem déle, a to až do 21. listopadu.

Invisible Forces je rozšířením instalace Photosystem II, kterou tvoří série velkoformátových projekcí Ondřeje Zunky. Jak uvádí propagační materiály, díla „představují fenomén fotosyntézy. Interaktivní dílo reaguje na pohyb návštěvníků. Nahlédnutí do tajů dokonalých systémů, jako je fotosyntéza, dokáže překvapit.“

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Dvaatřicetiletý Zunka, rodák z Boskovic, sice vystudoval informatiku na brněnské VUT, delší dobu už ale žije v Londýně, kde působí jako kreativní ředitel vlastního uměleckého Zünc Studia. V minulosti se coby 3D animátor podílel na reklamních kampaních firem jako Prada nebo Puma, má také solidní základnu více než 100 tisíc sledujících na Instagramu.

Zunkovou specializací jsou realisticky působící animace, které si hrají s barvami, perspektivou a fantazií. Jedním z jeho známějších digitálních děl je obraz chrta, jehož venčí dron. Nebo snímky zářivě pestrobarevného pavouka či velkých hadů. Díla, která převedl do NFT a umístil je na aukční portál Nifty Gateway, se prodala za tisíce dolarů.

Sám Zunka se ale nikdy netajil tím, že mánii kolem NFT, která umělecké kruhy zachvátila loni a předloni, považuje za bublinu a přeceňovaný fenomén. V rozhovoru pro Hospodářské noviny na jaře 2021 mimo jiné uvedl: „NFT byla dlouho pod rozlišovací schopností dobrých umělců a kvalitních kreativců. Ti měli hodně zakázek a práce jinde, takže blockchain a tokeny, kde se donedávna tolik peněz netočilo, je nezajímaly. Vidím to na sobě. Naopak to bylo útočiště pro ty, kteří se v tom normálním světě nemohli moc prosadit.“

1920×1280-1

Foto: Kunsthalle

Experimentální prostor v Kunsthalle

Výstava Invisible Forces ovšem ukáže i další jména než jen Zunku. K vidění bude od 13. října, kdy se přehlídka otevře, například i jeho dobrý kamarád a další přední digitální tvůrce se silnou stopou v NFT Filip Hodas (mimochodem člen našeho výběru Kryptočeši), dále Martin Houra, Johana Kroft, Jana Stýblová a Jakub Špaček.

Cílem pak je představit jednak mladou generaci českých digitálních umělkyň a umělců, jednak je nechat zkoumat různé formy koexistence organických forem života.

„Digitální prostředí je jedním z prostředků pro vytváření komplexních iluzí a simulací, jež nás dokážou přenést do jiného prostředí, těla i času. Fascinace přírodními a fyzikálními procesy, jevy a strukturami je společným tématem šesti vybraných umělkyň a umělců, kteří tak poskytují své vlastní pohledy na rozmanitost života na planetě, avšak v estetice a fungování, jež nutně nepodléhají zákonitostem našeho světa,“ uvádí kurátorka Iva Polanecká z galerie Kunsthalle, jejímž je CzechCrunch mediálním partnerem.

Vstupenky na výstavu Invisible Forces si můžete koupit buď na stránkách výstavní síně, anebo je lze získat v rámci festivalu Signal.