Google plánuje pro prohlížeč Chrome spuštění vlastního blokátoru reklam
Když se poprvé ukázalo, že tvůrci populárního blokovače reklam na webových stránkách, AdBlock, nabízejí firmám možnost zaplacení za tzv. whitelist, tedy umožnění zobrazení některých reklam i přes jeho využití, získal nástroj v očích veřejnosti trochu kontroverzní nálepku. Ta umožnila konkurenci a především velkým hráčům se vstupem na trh s vlastním řešením.
Jednou z takových firem je například Opera, která v nové verzi prohlížeče napřímo implementovala jak bezplatnou blokaci reklam, tak VPN. A nyní i Google, který potvrdil, že začátkem příštího roku spustí vlastní komplexní nástroj, přímo integrovaný do prohlížeče Chrome, který bude podobný obsah blokovat.
Vzhledem k tomu, že jde v současnosti o nejvyužívanější prohlížeč, dělá to vrásky mnoha tvůrcům obsahu, kteří by tak potencionálně mohli přijít o značnou část příjmů. Google tak doporučuje optimalizaci reklam dle standardů Koalice pro lepší reklamu (Coalition for Better Ads), která přesně ukazuje, jaké typy reklam a v jaké formě blokátory postihují.
Vlastníci webů tak mají přibližně půl roku na to, aby se na tuto zásadní událost připravili. Naopak u těch, kteří se jednoduše bez jistých formátů reklam obejdou jen těžko, je připraven speciální nástroj Funding Choices, který zobrazí buď hlášku o nutnosti vypnutí blokátoru reklam nebo o možnosti zaplacení za zobrazení obsahu. Tím si mohou stránky vyzkoušet další formu příjmů.
Foto: Google