Google tajně pracuje na operačním systému, kterým chce nahradit Android a Chrome OS

Filip HouskaFilip Houska

0814_mp
0Zobrazit komentáře

Spekulace o tom, že technologický gigant z Mountain View pracuje na jistém projektu, který by měl sloučit veškeré jeho operační systémy v jeden, se rojí každým rokem. Na službu GitHub však nyní Google umístil repositář, jenž by mohl tyto spekulace proměnit ve skutečnost. Zveřejnil svůj nový projekt pod názvem Fuchsia s poměrně neobvyklou dokumentací, která odhaluje, že by novinka neměla fungovat na bázi Linuxu.

Nový operační systém od by měl nahradit jeho dosavadní systémy Android a Chrome OS. Proč by se ale Google pouštěl do něčeho, co není poháněno linuxovým jádrem, když jsou všechny jeho operační systémy na tomto kernelu postaveny? Důvodů může být více, ovšem ten nejzásadnější se skrývá v tom, že Linux není vhodným kandidátem pro vestavěné systémy.

A smartphone user shows the Facebook application on his phone in Zenica, in this photo illustration

Přečtěte si takéFacebook začne zobrazovat veškerou reklamu i pro uživatele se zapnutým AdBlockemFacebook začne zobrazovat veškerou reklamu i pro uživatele se zapnutým AdBlockem

Tedy například automobilové palubní desky, GPS navigace či jiná zařízení, která fungují zpravidla jednoúčelově. Způsobuje totiž značné omezení výkonu, a toho se chce Google vyvarovat. I když se na trhu vyskytují vhodné operační systémy pro takové užití (FreeRTOS či ThreadX), tak to podle všeho tvůrce Androidu vezme do svých rukou a přijde s něčím novým. Aplikovat by to mohl i na svém hlasem ovládaném produktu do domácností – Google Home.

0814_2

O novém projektu však příliš mnoho informací zatím není. Údajně by měl být programován v jazyce Dart – doposud ovšem nebyly zveřejněny zdrojové kódy. Jistý náhled do nitra umožňuje zveřejněná dokumentace. Z ní lze vyčíst, že celý systém bude postaven na dvou základních kernelech – LittleKernel (LK) a Magenta. Tato dvě jádra se ve své podstatě liší.

0814_3

LittleKernel cílí na vestavěné (embedded) aplikace v malých systémech a s pomalým procesorem. Oproti tomu Magenta je zaměřena na smartphony a osobní počítače, které jsou poháněny procesorem mnohem rychlejším. Z toho vyplývá, že Google skloubí dva zásadní prvky dohromady a vytvoří systém, který by v budoucnu mohl nahradit jeho platformy jako Android či Chrome OS a nebo půjde cestou Samsungu, kde jeho systém Tizen Samsung využívá pouze pro své chytré televize a hodinky.

Nákupní středisko v USA kvůli „Pokémon mánii“ otevírá bojovou arénu

Filip HouskaFilip Houska

pokemongo_feat-1500×844
0Zobrazit komentáře

Geolokační mobilní hra Pokémon GO si i nadále získává své fanoušky po celém světě. Nejsou to však jen běžní uživatelé chytrých telefonů, ale také obchodní centra, která se snaží poskytnout dokonalé zázemí pro chytače populárních japonských příšerek. Typickým příkladem může být nákupní středisko Colonie Center v americkém státě New York, které se změnilo na arénu, kde mohou trenéři Pokémonů zápasit s ostatními.

Není třeba zdůrazňovat, že Pokémon GO se stala jednou z nejvlivnějších mobilních her vůbec. Miliony lidí napříč celým světem chytají tato kultovní stvoření s cílem „je všechny chytit“ a dosáhnout maximální úrovně. Je tak návyková, že je v denním průměru více využívaná než nejaktivnější sociální síť Facebook.

kingdomcome

Přečtěte si takéČeské Warhorse Studios už stál vývoj hry Kingdom Come: Deliverance téměř 50 milionů korunČeské Warhorse Studios už stál vývoj hry Kingdom Come: Deliverance téměř 50 milionů korun

Na základě výzkumu serveru Sensor Tower ji v průběhu července hrál každý hráč denně průměrně 33 minut a 25 minut, což je o přibližných 11 minut více než jeho aktivita na Facebooku. Nutno však podotknout, že to bylo měřeno jen v rámci operačního systému iOS.

0812_3x

Svá dobrodružství prožívají nejen hráči (přesněji trenéři), ale v jistém slova smyslu i obchodní centra. Konkrétně již zmíněný nákupní dům Colonie Center v newyorském městě Albany. Vedení se totiž rozhodlo, že místo nakupování mohou lidé se svými Pokémony zápasit. V lobby pro ně vybudovalo dočasnou arénu, takzvaný Gym, kde se mohou trenéři se svými želízky v ohni utkat s ostatními.

0812_2x

Uprostřed vyhraněného místa je nakreslen obrovský Poké Ball, který spolu s vylepenými plakáty a vlajkami po stěnách láká příznivce této herní senzace do pomyslného kolosea plného mobilních soubojů.

Nutno podotknout, že Colonie Center není jedinou podobnou lokací. Před nějakou dobou se do této „výstavby“ pustil i manažer pizzerie L’inizio, Sean Benedetti. Pro okolí newyorského Queensu, kde podnik sídlí, nakoupil takzvané Lure moduly, které mají za úkol nalákat Pokémony a poskytnout tak hráči příležitost si je pochytat.

0812_1x

To, co Pokémon GO ve světě způsobuje, je až těžko uvěřitelné. Hráči jsou v euforii pokaždé, co vyjdou ven, a produkční firma Pokémon Company (součást Nintenda) a vývojáři z Nianticu si mnou ruce. Hra jim totiž na platformách iOS a Android denně generuje v průměru přes 10 milionů dolarů.