Half-Life po ostravsku. Dva maturanti stvořili střílečku z alternativního Česka se slavnou inspirací
Nejdřív odmaturovali, pak vydali Kvark. „Ale stálo to mnoho sil, dokonce jsme si kvůli učení museli dát od vývoje pauzu,“ vtipkují vývojáři.
Petr Pavlík a Radovan Šťastný jsou dva mladí videoherní vývojáři z Ostravy. Jak mladí? Tak, že před prázdninami odmaturovali. A teď vydali ostrou verzi své střílečky Kvark, která si bere inspiraci z titulů jako Half-Life nebo BioShock. A ještě je zasazená do alternativního Česka.
Akční hru Kvark jste mohli vyzkoušet už loni v létě. Tehdy vývojáři vypustili do světa předběžnou, ale hratelnou verzi. Nyní si Kvark na Steamu za 19,5 eura neboli 500 korun pořídíte už ve verzi plné. „Přidali jsme nové levely, nové nepřátele, vylepšili jsme dosud vydané úrovně, grafiku a spoustu dalšího,“ říká pro CzechCrunch autorská dvojice Radovan Šťastný a Petr Pavlík.
Když Kvark spustíte, objevíte se v podivném výzkumném komplexu, kde se zjevně něco pokazilo. Nejen tím tento titul – který je zasazený do alternativního Česka (skutečně to nemá být Československo) v osmdesátých letech, takže na vás čekají i propagandistické nápisy v češtině a odkazy na domácí kulturu – připomene slavný Half-Life. Kdo tuhle stěžejní střílečku hrál, ihned si vzpomene na kombinaci svižné akce, občasného řešení hádanek a napínavého sci-fi příběhu.
„Právě z Half-Lifu nebo BioShocku jsme si prvně brali inspiraci. Při vývoji jsme jinak na hraní neměli moc času. Určitě bych ale ještě zmínil Atomic Heart, který nás oba strašně bavil a má podobné zasazení jako Kvark,“ popisuje Pavlík. „A já bych přidal Northern Journey. To není inspirace hratelností, ale byla to pěkná motivace, když jsem zjistil, že na celé hře dělal jediný vývojář,“ dodává Šťastný.
Dvojka, jež tvoří tým Latest Past, stojí za drtivou většinou obsahu hry. Výpomoc s audiem oběma mladíkům poskytl Jakub Řehoř ze studia Perun Creative, které můžete znát díky úspěšnému simulátoru bezdomovce Hobo: Tough Life a které aktuálně pracuje na fantasy akci Kromlech. Perun navíc u Kvarku zastával mentorskou a vydavatelskou roli.
Do tvorby hry zasáhl i osobní život autorů. Na Kvarku totiž začali pracovat ještě během střední školy, kterou letos dokončili. „Maturita naštěstí dopadla pro nás oba dobře, možná i výborně. Ale stálo to mnoho sil, dokonce jsme si kvůli učení museli dát od vývoje hry dva týdny pauzu,“ vtipkuje Petr Pavlík.