Herní obchody JRC už patří Smarty. Promění je na showroomy s elektronikou, ale chystá i gamingová centra

Michal MančařMichal Mančař

smarty-jrc-prodejna-1

Foto: Smarty

Prodejna Smarty a JRC v Praze-Štěrboholích

0Zobrazit komentáře

Před měsícem oznámila tržby přes dvě miliardy korun a vyhlásila masivní útok na maloobchodní trh, nyní si společnost Smarty oficiálně připsala první výrazný úspěch své ofenzivy. Antimonopolní úřad posvětil její už dříve oznámenou akvizici největší české sítě videoherních obchodů JRC za blíže nespecifikovanou částku. Ty nyní z původního gamingového zaměření promění na specializované prodejny s elektronikou.

„Trh se po delší době začíná hýbat. Největší hráči se mění v tržiště. My jsme ale přesvědčeni, že tím vyklízejí část hracího pole,“ říká Petr Syrůček, zakladatel skupiny Smarty, do níž patří například obchod s elektronikou Smarty.cz nebo iWant, jenž nabízí produkty od Applu. Nyní k nim přibude JRC, jež doposud patřilo minoritnímu akcionáři ČEZ a expertovi na energetiku Michalu Šnobrovi.

Šnobr jedničku mezi českými herními obchody vlastnil od roku 2015, letos se ale i kvůli dopadu pandemie rozhodl k prodeji. „Pokud má mít JRC budoucnost, potřebuje silnějšího a většího partnera jak v oblasti e-commerce, tak v kamenných obchodech. A takový partner se objevil sám, to rozhodování nebylo vůbec těžké,“ uvedl před několika týdny.

Pod novým majitelem se původně videoherní řetězec výrazně promění a coby síť prodejen Smarty nabídne široký výběr elektroniky. „Nákup nového telefonu nebo počítače je pro lidi pořád výjimečná událost. A tu chtějí lidé absolvovat v odpovídajícím obchodě, který se na elektroniku specializuje a kde má personál odpovídající znalosti,“ dodává Syrůček. První takto transformované obchody by se měly otevřít už příští rok, do té doby mají zůstat v současném režimu.

Zákazníky do nich má nalákat odborný personál a vysoká úroveň služeb, se kterými má podle svého prohlášení skupina zkušenosti díky stávajícímu portfoliu. „Víme, jak má takový prvotřídní obchod a zejména zákaznický servis vypadat, a totéž nabídneme zákazníkům v nové síti obchodů. Chceme prodávat jen to, co známe a čemu rozumíme. Lidé u nás nikdy nekoupí prášek na praní nebo nádobí. Jsme specialisté na elektroniku a těmi i zůstaneme,“ tvrdí Syrůček.

Právě ve snaze poskytnout nejlepší zákaznickou zkušenost nebudou nové obchody Smarty standardní samoobslužnou prodejnou, ale představí koncept showroomu k prohlédnutí či vyzkoušení nejzajímavějších produktů. Vedle běžného osobního odběru poskytnou i možnost doručení zboží domů ještě ve stejný den.

Akvizice JRC je pro Smarty důležitým krokem k naplnění plánů na výrazný růst. Obrat 2,3 miliardy korun z loňského fiskálního roku chce totiž Syrůčkova skupina do roku 2024 více než zdvojnásobit a pomoci jí v tom má i rozšíření sítě získaných kamenných obchodů ze 44 až na 60 během dvou let. Prodejny, které doposud byly zaměřeny na cílovou skupinu hráčů počítačových her, navíc chystané změny o herní kořeny nemají připravit.

Nové obchody tak nabídnou například sestavení počítačů na míru, tedy službu nikoliv exkluzivní pouze pro hráče, ale právě jimi často využívanou. Stejně tak chce Smarty představit vlastní značku počítačových sestav. Herně nejzajímavějším plánem je však spuštění gamingových center ve velkých městech, která zájemcům poskytnou příležitost nejnovější hry pořídit i důkladně vyzkoušet.