Honor of Kings: Jedna z nejvýdělečnějších mobilních her, která jen za únor utržila přes miliardu dolarů
Doby, kdy hernímu průmyslu kralovaly klasické počítače a mezi hráči se v různých generacích střídal nespočet herních konzolí, jsou minulostí a dnes se naplno hraje především na cestách, konkrétně na mobilních zařízeních. Ostatně jen za minulý rok představovaly mobilní hry větší tržní podíl, než v případě všech ostatních platforem dohromady.
A nemusí jít nutně o médii často propírané hity jako Fortnite, PUBG nebo třeba Candy Crush Saga, která je jednou z nejstabilnějších her co se týče aktivity hráčů i příjmů. V roce 2015 totiž vznikla v dílnách čínského investičního giganta Tencent hra Honor of Kings (známá také jako Arena of Valor), která o rok později v ročních příjmech dosáhla na 589 milionů dolarů.
To je na poměry mobilních her velmi slušný výsledek, který představoval zhruba 1,6 milionu dolarů denně, což se může poměřovat s téměř jakoukoliv, do té doby nejlépe vydělávající, hrou. Jenže na necelých 590 milionech se Honor of Kings nehodlalo zastavit a hra po obrovském úspěchu v Číně a postupné expanzi na americký trh za rok 2017 přesáhla 1,6 miliardy dolarů. To navýšilo denní příjmy na bezmála 4,4 milionu dolarů, čemuž se již nedokázal vyrovnat prakticky žádný titul.
Po mírné stagnaci se vstupem do roku 2018 se podařilo loni Tencentu se svým nejlepším herním titulem vydělat 1,93 miliardy dolarů, tedy téměř 5,3 milionu dolarů denně, jak vyplývá ze statistik prestižní analytické firmy Sensor Tower. Zhruba 95 procent všech příjmů plyne z hráčů na iOS v Číně, i proto se rozhodlo herní studio Tencentu zapracovat na dalším obsahu a vydat počátkem letošního roku, konkrétně 17. ledna, obrovskou aktualizaci, která započala nevídanou revoluci a měla hru lépe představit na dalších trzích.
Jen během února totiž hráči v Honor of Kings utratili neuvěřitelnou jednu miliardu dolarů, tedy více než polovinu veškerých příjmů za celý loňský rok. Vyplývá to z analýzy japonské investiční společnosti Nomura. Tencent nad aktualizací strávil více než 88 tisíc hodin práce a předělal všech více než 105 charakterů a vzhledů ve hře, která funguje pouze online a nabízí souboje 5 na 5 hráčů mezi sebou s hrdiny, kteří získávají speciální schopnosti.
Dalším faktorem byl také probíhající Čínský Nový rok, který je standardně žněmi nejen pro prodejce, ale také tvůrce podobných titulů. Jen za poslední kvartál minulého roku denně hrálo hru od Tencentu téměř 54 milionů aktivních hráčů. Nutno dodat, že v Číně prozatím nejsou monetizovány tituly jako výše zmíněný Fortnite, PUBG a PUBG Mobile, které mohou s kartami na poli nejvýdělečnějších her dále zamíchat. Všechny tyto tituly v rámci čínského trhu nicméně distribuuje právě Tencent, takže se o svou tamní dominanci rozhodně bát nemusí.
Výše zmíněná čísla navíc neberou v potaz další neoficiální čínské a další obchody pro androidové aplikace, které mohly tvůrcům generovat další desítky i stovky milionů dolarů v příjmech. Pokud jsou nicméně všechna čísla alespoň zčásti přesná, jedná se o fenomenální úspěch, který naznačuje jednoznačný budoucí trend, ve kterém bude hraní na mobilních zařízeních důležitější než kdy dřív.