Humanoidní robot od Boston Dynamics nově zvládne salta vzad

Filip HouskaFilip Houska

DD87FD22-53E7-4467-B33D-FDE2FDAF23CF
0Zobrazit komentáře

Americká společnost Boston Dynamics, která se proslavila kontroverzní spoluprácí s Pentagonem na vývoji robotizovaných vojenských sil a obecně výrobou vyspělých robotů, nově se svým humanoidním robotem Atlas pokořila jednu z nejnáročnějších robotických výzev.

Tento robot, který byl představen před čtyřmi lety jako pouhý prototyp, dokáže udělat salto vzad. Dokazuje to přiložené video , kde Atlas přeskočí pár boxů (mezitím udělá jednu menší otočku), vyleze na poslední překážku a úspěšně provede takzvaný backflip.

Processed with MOLDIV

Přečtěte si takéOblíbenou videohudební aplikaci musical.ly pohltil za miliardu dolarů čínský technologický gigantOblíbenou videohudební aplikaci musical.ly pohltil za miliardu dolarů čínský technologický gigant

Z inženýrského hlediska je něčeho takového s humanoidním robotem extrémně těžké dosáhnout. Ostatně řada podobných robotů stále zápasí s normální chůzí, což Atlas nyní spolu se zvedáním těžkých nákladů, vstávání ze země a dalších specifických pohybů bere jako samozřejmost.

891283CF-DD7A-4E75-9B56-5A3D026BFE26

Roboti od Boston Dynamics, kteří umí i náročné úkoly (například salto vzad nebo vzájemnou spolupráci mezi sebou)

Patrně nejdynamičtější humanoid současnosti

Společnost Boston Dynamics, kterou mimochodem Google (Alphabet), jež ji od roku 2013 vlastnil, v červnu prodal japonskému gigantovi SoftBank, má s Atlasem velké plány. Obecně je tento baterií poháněný humanoid měřící 150 centrimetrů a vážící 75 kilogramů, který je vybaven i senzory LiDAR, určen pro manipulační práci ve venkoních a vnitřních prostorách. Dokáže například zvednout náklad o hmotnosti až 11 kilogramů a v budoucnu by mohl zastávat řadu skladových činností.

Nyní se naskýtá otázka, zdali robot s tímto pracovním předurčením bude někdy potřebovat salto vzad. I tak se však jedná o stylovou třešničku na dortu, díky které dokazuje svou vyspělost, respektive skvělou práci inženýrského týmu z Boston Dynamics.

Foto: Reprofoto, YouTube [1; 2]

Americký obchodní řetězec Walmart si objednal už 15 elektrických kamionů Tesly

Filip HouskaFilip Houska

EB6C46BE-1BA3-44B3-BCE6-A3D7A04F9718
0Zobrazit komentáře

Nejsou tomu ani dva dny od chvíle, kdy automobilová a energetická firma Tesla miliardáře Elona Muska oficiálně odhalila elektrický kamion Semi a již nyní má první vážné zákazníky. Mezi ty největší patří bezpochyby americký obchodní řetězec Walmart, který si jich předobjednal rovnou patnáct.

Jak informuje server CNBC, Walmart, který se svým ročním obratem 485 miliard dolarů patří k největším na světě, chce pět těchto kamionů, které se mají začít vyrábět v roce 2019, pro svůj byznys ve Spojených státech a zbylých deset plánuje dosadit na cesty po Kanadě.

brown

Přečtěte si takéMuž, který si vyrobil vlastní létající oblek Iron Mana, byl zapsán do Guinessovy knihy rekordůMuž, který si vyrobil vlastní létající oblek Iron Mana, byl zapsán do Guinessovy knihy rekordů

Walmart objednávku 15 kusů kamionů od Tesly okomentoval slovy:

„Máme dlouhou historii v testování nových technologií, včetně kamionů na alternativní pohon a jsme nadšeni z toho, že můžeme být mezi prvními, kteří vyzkouší tato elektrická vozidla pro takto náročný provoz. Věříme, že se naučíme, jak tuto technologii dosadit do našeho dodavatelského řetězce, stejně tak jako pochopit, jak by nám mohla pomoci k dosažení našich dlouhodobých cílů, například snižování emisí.“

Rezervace jednoho kamionu přijde zájemce na 5 tisíc dolarů

box

Přečtěte si takéBoj o výdejní boxy: Vydělají čeští miliardáři i běžní klienti?V byznysu s výdejními boxy se rozhořel pozoruhodný souboj. Vydělají čeští miliardáři i běžní klienti?

Vedle tohoto masivního prodejního řetězce z amerického Arkansasu si nespecifikovaný počet kamionů Semi, jenž by měly dojet až 800 kilometrů s plným 40tunovým nákladem a které by se na 640kilometrovou vzdálenost měly dobít za necelých 30 minut, přeodbjednala i logická společnost J. B. Hunt.

Kamiony dokáží také hlídat pruhy nebo automaticky brzdit v případě možného smyku či kolize

Foto: Tesla