Husité vyplenili Hithit. Česká hra 1428: Shadows over Silesia vybrala přes půl milionu a láká na letošní demo

Michal MančařMichal Mančař

shadows_over_silesia_8

Foto: KUBI Games

Česká hra 1428: Shadows over Silesia je podle svého autora takovým středověkým Falloutem

0Zobrazit komentáře

Ve středověku radikální příznivci husitských myšlenek odevzdávali svůj majetek do velkých kádí, aby takto sesbírané bohatství posloužilo celé komunitě. Nyní komunita dala své jmění dohromady, aby opět pomohla husitům na výsluní. Po šesti stoletích však nemíří na spanilé jízdy proti svým nepřátelům, ale na počítačové obrazovky v nové české hře 1428: Shadows over Silesia. Díky úspěšné crowdfundingové kampani je její vývoj zajištěn a s ním i na příští rok plánované vydání – a dokonce už letošní demoverze pro podporovatele.

Akční adventura 1428: Shadows over Silesia láká fanoušky nejen svým historickým zasazením do doby husitských válek nebo českým dabingem. Zájem vyvolává i odkazem na hádanky a zavařování mozkových závitů známé z adventur jako Broken Sword nebo plížením a plazením připomínajícím třeba Commandos. Její tvůrce se dokonce nevyhýbá ani mimořádně zajímavému přirovnání k postapokalyptické videoherní legendě.

„Je to takový středověký real-time Fallout s náročnějšími souboji,“ řekl v rozhovoru pro CzechCrunch Petr Kubíček, jediný vývojář hry. Není tedy divu, že volání do zbraně na crowdfundingové platformě Hithit vyslyšely stovky fanoušků a půlmilionový cíl byl pokořen ještě před koncem kampaně. Ta poběží do čtvrtečního rána a i pozdní příspěvek může znamenat – kromě možnosti zahrát si demo ještě letos – šanci výslednou hru příznivě ovlivnit.

shadows_over_silesia_6

Foto: KUBI Games

Temná, historická fantasy. To má být 1428: Shadows over Silesia

Vybrané peníze totiž pokryjí nejen náklady na předem plánovaný vývoj, ale příspěvky navíc umožní i přidání dalšího obsahu. „Do hry si díky tomu budu moci dovolit například lepší anglický dabing nebo další hudbu,“ přibližuje Kubíček. Primární cíl kampaně bylo však zajištění vydání hry jako takové, až doposud totiž tvůrce titulu financoval Stíny nad Slezskem, jak zní název hry v češtině, z vlastní kapsy.

„Celou kampaň jsem dělal primárně za jedním účelem. Abych se hře mohl dostatečně věnovat a díky tomu ji dokončil a vydal v roce 2022,“ říká vývojář a současně osamocený člen jednomužného studia KUBI Games. „Aktuálně pracuji pro jednu americkou společnost jako programátor. Kvůli hře mám už asi dva roky zkrácený úvazek, ale to nestačí, potřeboval jsem do toho jít naplno,“ vysvětluje.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jak Kubíček sám přiznává, první dny kampaně přitom nevypadaly zcela růžově. Rozhodnutí obrátit se na komunitní financování se mu ale nakonec vyplatilo, podporovatelé na Hithitu kýžený půl milion korun v době vydání článku překonali o osmdesát tisíc. „Nerad bych říkal konkrétní jména, protože bych na někoho zapomněl. Ale všem lidem, co pomohli, patří velký dík, protože tak velkou podporu jsem nečekal a jsem za ni moc rád,“ dodává.

Dokončení vývoje a následnému vydání hry, které je vytyčené na druhou polovinu příštího roku, tak nic nestojí v cestě. Už letos v prosinci navíc přispívající fanoušci budou mít za odměnu možnost vyzkoušet demo hry. To se široké hráčské veřejnosti odemkne na jaře, s blížícím se datem vydání budou následovat také předběžné verze, k nimž je stejně jako k demoverzi možné získat přístup příspěvkem v crowdfundingové kampani.

Finální podobu 1428: Shadows over Silesia si pak vychutnají pouze majitelé PC s účtem na Steamu, v případě povedené spanilé jízdy by však mohli husité zamířit i na další platformy. A pokud výsledek z crowdfundingu napodobí i při ostré premiéře, je velice pravděpodobné, že se dočkají dalších posil. „Další obsah už mám v plánu. Ale o tom se bude rozhodovat až po případném úspěchu hry,“ uzavírá jejich virtuální hejtman Petr Kubíček.

Diablo II vstalo z mrtvých. Remaster pekelného akčního RPG právě vychází na PC i konzole

Michal MančařMichal Mančař

diablo_ii_tyrael_boxed

Foto: Blizzard

Vychází remaster videoherní legendy Diablo II

0Zobrazit komentáře

Starodávné zlo opět ožívá. A spolu s ním desítky, ne-li stovky hodin zábavy v jedné z nejikoničtějších her historie. Když světlo světa – či snad temnotu pekelných propastí – poprvé spatřilo Diablo, pevně určilo pravidla, kterými se žánr akčních RPG řídí doposud. Druhý díl série pak významnou a úspěšnou značku proměnil na pojem, jenž dodnes rezonuje videoherním světem i podsvětím. Nyní bude jméno Diablo II znít stejně hlasitě jako v roce 2000. Právě totiž vychází jeho remaster Diablo II: Resurrected.

Očekávaná modernizace slavné hry studia Blizzard dnes zamířila do online obchodů ve verzích pro všechny platformy. Poprvé tak prolijí nečistou krev pekelných hord nejen hráči na PC, ale i majitelé konzolí Xbox, PlayStation nebo Switch. Okusí díky tomu ďábelsky dokonalý zážitek, který před jednadvaceti lety lámal rekordy prodejnosti a sklízel jednu cenu za druhou.

Zmrtvýchvstání druhého dílu slavné série, jež dostali na starost vývojáři z Vicarious Visions (kteří nedávno zremasterovali například Tony Hawk’s Pro Skater nebo Crashe Bandicoota), je především nesmírně povedeným faceliftem hry. Základní hratelnost Diabla II a jeho rozšíření Lord of Destruction, které je součástí předělávky, nicméně zůstane téměř beze změn.

Stále budete v adrenalinové akci ovládat jednoho ze sedmi hrdinů s rozličnými vlastnostmi – nekromant si na pomoc povolá nemrtvé sluhy, zatímco mocný barbar nepřátele ničí hrubou silou – a probíjet se hordami krvelačných zrůd napříč rozbořenými chrámy, džunglemi i samotným peklem. A opět budete postupně vylepšovat své schopnosti i vybavení ve snaze připravit se na souboj se samotným démonickým pánem Diablem.

Resurrected nicméně dvěma dekádami prověřené jistoty nabídne ve zbrusu novém grafickém enginu, který dvourozměrný originál přenese do 3D zobrazení a do 4K rozlišení. Jak už ale u podobných poct starým ikonám bývá zvykem, remaster vás nepřipraví o možnost přepnout do původního vzhledu hry. Významného vylepšení se dočkají i příběhové animace, které byly zcela nově natočeny, ačkoliv si zachovávají původní scénář.

diablo_ii_andariel

Foto: Blizzard

Diablo II: Resurrected vás zavede na stará místa v novém hávu

Remaster také myslí i na těch pár drobností, které optikou dnešního hráče přece jen zestárly o něco hůř než nehynoucí jádro Diabla II. Pro pohodlnější zážitek do hry přidává například volitelné funkce pro snazší správu inventáře mezi jednotlivými postavami hráče nebo automatické sbírání pokladů, aby se prsty a zápěstí unavené z drcení nepřátel nemusely zaobírat ještě jejich ručním naklikáváním.

Diablo II: Resurrected přináší i multiplayerový zážitek až pro osm hráčů (v případě Switche jen čtyři), kteří se však budou muset dohodnout na stejné platformě, neboť remaster neumožňuje crossplay. Alespoň malou útěchou pro majitele více systémů je pak skutečnost, že se svou postavou můžete příběhem postupovat nezávisle na různých zařízeních. Na uloženou pozici z počítače navážete i na konzoli.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Online obchody jednotlivých konzolí a PC platforma Battle.net od Blizzardu nabízí Diablo II: Resurrected bez jednoho centu za 40 eur, respektive za 999 korun. K mání je také edice Diablo Prime Evil Collection, díky níž za 1 549 korun získáte kromě samotného remasteru navíc Diablo III včetně rozšíření a dalšího bonusového obsahu.

Vydání hry navíc doprovází i neobvyklá „marvelovská“ stopa. Ve dvojici hraných trailerů se ukázali Simu Liu, představitel hlavního hrdiny nejnovějšího hitu od Marvelu Schang-Chi, a Winston Duke alias M’Baku z filmu Black Panther. Ve zpovědnici prozrazují, že se hřešit teprve chystají – chtějí získat moc, podlehnout svodům bohatství, a dokonce se koupat v krvi démonů. Právě to si totiž vyžádá sestup do temnot ve snaze porazit vzkříšené zlo.

Nicméně byť spojení se známými tvářemi superhrdinské franšízy může popularitu Diabla pomoci rozšířit u démony nepolíbeného publika, ty nejoddanější fanoušky do pekelné extáze vyšle především příběhový trailer. Ten je totiž vrací o jednadvacet let a miliony kliknutí myší zpět. Takže tedy: „Stay awhile and listen…“