Husité vyplenili Hithit. Česká hra 1428: Shadows over Silesia vybrala přes půl milionu a láká na letošní demo
Ve středověku radikální příznivci husitských myšlenek odevzdávali svůj majetek do velkých kádí, aby takto sesbírané bohatství posloužilo celé komunitě. Nyní komunita dala své jmění dohromady, aby opět pomohla husitům na výsluní. Po šesti stoletích však nemíří na spanilé jízdy proti svým nepřátelům, ale na počítačové obrazovky v nové české hře 1428: Shadows over Silesia. Díky úspěšné crowdfundingové kampani je její vývoj zajištěn a s ním i na příští rok plánované vydání – a dokonce už letošní demoverze pro podporovatele.
Akční adventura 1428: Shadows over Silesia láká fanoušky nejen svým historickým zasazením do doby husitských válek nebo českým dabingem. Zájem vyvolává i odkazem na hádanky a zavařování mozkových závitů známé z adventur jako Broken Sword nebo plížením a plazením připomínajícím třeba Commandos. Její tvůrce se dokonce nevyhýbá ani mimořádně zajímavému přirovnání k postapokalyptické videoherní legendě.
„Je to takový středověký real-time Fallout s náročnějšími souboji,“ řekl v rozhovoru pro CzechCrunch Petr Kubíček, jediný vývojář hry. Není tedy divu, že volání do zbraně na crowdfundingové platformě Hithit vyslyšely stovky fanoušků a půlmilionový cíl byl pokořen ještě před koncem kampaně. Ta poběží do čtvrtečního rána a i pozdní příspěvek může znamenat – kromě možnosti zahrát si demo ještě letos – šanci výslednou hru příznivě ovlivnit.
Vybrané peníze totiž pokryjí nejen náklady na předem plánovaný vývoj, ale příspěvky navíc umožní i přidání dalšího obsahu. „Do hry si díky tomu budu moci dovolit například lepší anglický dabing nebo další hudbu,“ přibližuje Kubíček. Primární cíl kampaně bylo však zajištění vydání hry jako takové, až doposud totiž tvůrce titulu financoval Stíny nad Slezskem, jak zní název hry v češtině, z vlastní kapsy.
„Celou kampaň jsem dělal primárně za jedním účelem. Abych se hře mohl dostatečně věnovat a díky tomu ji dokončil a vydal v roce 2022,“ říká vývojář a současně osamocený člen jednomužného studia KUBI Games. „Aktuálně pracuji pro jednu americkou společnost jako programátor. Kvůli hře mám už asi dva roky zkrácený úvazek, ale to nestačí, potřeboval jsem do toho jít naplno,“ vysvětluje.