Hyperinzerce se budí ze spánku. Noví majitelé z ní chtějí do pár let udělat jedničku mezi online bazary
Jaroslav Holý, provozní ředitel Hyperinzerce
Když chcete v Česku prodat nebo koupit něco z druhé ruky na internetu, jdete na několik osvědčených adres. Mezi nimi byla dosud tak napůl Hyperinzerce. Přestože se její návštěvnost dle provozovatelů pohybuje kolem milionu lidí měsíčně, v posledních letech dost strádala a rozhodně nepatřila mezi první adresu, kam lidé mířili. To chtějí nyní změnit společnosti BigZoom a Inveo, které Hyperinzerci přebraly a plánují z ní udělat tuzemskou jedničku.
„Chceme být jedničkou v inzertních portálech v Česku a do roku 2023 předběhnout Bazoš i Sbazar,“ hlásí zcela bez okolků hned na úvod Jaroslav Holý, který Hyperinzerci od loňského září řídí jako provozní ředitel. Za sebou má zejména marketingové štace ve společnostech jako AXA, Imper, CzechInvest nebo Natland a nyní bychom i díky jeho práci měli vidět v reklamě o dost více než dříve také Hyperinzerci.
Do čela inzertního portálu dosadili jednačtyřicetiletého Jaroslava Holého šéfové z BigZoomu a Invea, jejichž firmy na restartu Hyperinzerce od loňska pracují. Plány mají smělé a na první pohled mohou znít poněkud bláhově, ale Holý věří, že se mu podaří maximálně zužitkovat expertizu a zkušenosti, které do projektu jeho současní majitelé přináší. BigZoom jakožto součást outdoorové skupiny BigBoard přinese velký reklamní zásah, digitální agentura Inveo Michala Menšíka zase potřebné internetové technologie.
„Když jsme loni v září Hyperinzerci přebírali, chtěli jsme ji jen resuscitovat, ale pak jsme zjistili, že to není možné. Za 14 let se vystřídalo ve vývoji několik desítek lidí a nešlo to jen přepsat. Proto jsme se rozhodli, že Hyperinzerci vytvoříme znovu od začátku,“ popisuje Jaroslav Holý misi, která po téměř tři čtvrtě roku skončila spuštěním nového inzertního portálu a mobilní aplikace.
Být dobří online i offline
Na první pohled bude pro uživatele nová Hyperinzerce dobře rozpoznatelná, ale z technologického hlediska nabízí mnohem více možností než dosud. I v posledních letech, kdy o službě nebylo tolik slyšet, na ni údajně přicházel milion lidí měsíčně. „Potenciál je obrovský,“ přitakává Jaroslav Holý, který své optimistické plány opírá právě o to, že Hyperinzerce nezačíná od nuly, ale má za sebou solidní historii a věrné uživatele.
Poslední roky přitom byly pro Hyperinzerci turbulentní zejména v její majetkové struktuře. Před dvěma lety ovládl provozovatele inzertních a srovnávacích webů HyperMedia, pod něhož spadala i Hyperinzerce, BigBoard, což je pro změnu největší český poskytovatel billboardů. Zakladatel HyperMedie Petr Beneš si tehdy nechal ve firmě pětinu a sliboval si od spojení mimo jiné pomoc s vyřešením finančních problémů, jež na firmu dolehly.
Po manažerských sporech o dalším směřování firmy nakonec začátkem loňského roku Petr Beneš HyperMedii definitivně opustil. BigBoard ji následně přejmenoval na BigZoom a stejný název dostal i původní portál Hyperslevy, nabízející poukazy na ubytovací služby a zážitky. Naopak inzertní portál Hyperinzerce se oddělil a v BigZoomu se nakonec rozhodli, že se do jeho restartu pustí s Inveem.
„Spojení BigZoomu a Invea dává smysl, protože mají velké synergie offline a online. Ani jedna firma by to nedokázala udělat v takové škále sama, a tak nám dávalo smysl jejich kompetence spojit. Inveo umí dobře dělat digitální produkty, ale mnoho zákazníků je pořád v offlinu, kde je dokáže oslovit BigZoom,“ popisuje novou strategii Jaroslav Holý. V nově vytvořené společnosti drží BigZoom 70 procent, Inveo má zbylých třicet.
Spojenectví mezi oběma firmami, jimž nyní Hyperinzerce patří, je především o know-how a odvedené práci. Zatímco BigZoom přináší mimo jiné doménu či administrativní zázemí, Inveo dodá technologie a zastřeší všechny online aktivity. Převážně finanční parametry měla již zmíněná předchozí transakce, kdy původní HyperMedii kupoval BigBoard, o detailech tohoto obchodu však jeho aktéři hovořit nechtějí.