Hypersport SSC Tuatara je nejrychlejším sériově vyráběným autem světa. Jel přes 500 km/h a přepsal historické tabulky
Koenigsegg či Bugatti jsou automobilky, jejichž jména zná každý motorový fanda. To ovšem neplatí o společnosti SSC North America, která od roku 1998 působí ve státě Washington. Po událostech, jež se odehrály minulý týden nedaleko Las Vegas, by se to však mohlo zásadně změnit. Právě ona totiž vyfoukla Koenigseggu (a přimhouříme-li oko, tak i Bugatti) rychlostní rekordy stanovené jejich produkčními vozy.
Psal se rok 2017, když se na nevadskou State Route 160 postavil vůz Koenigsegg Agera RS, aby zde stanovil nový rychlostní rekord mezi sériově vyráběnými vozy. Vůz se prohnal tímto kusem dálnice uprostřed ničeho hned dvakrát, vždy v opačném směru. Následně byly dosažené rychlostní hodnoty zprůměrovány a výsledkem byl rekord 447,19 km/h.
O dva roky později, ve zcela jiném koutu světa, byl rekord opět přepsán, když speciální edice Bugatti Chiron Super Sport 300+ dosáhla na trati v německém Ehra-Lessien rychlosti 490,48 km/h. Tento rekord měl však jednu vážnou trhlinu – Chiron prosvištěl dráhu pouze v jednom směru, což celému okamžiku ubralo na vážnosti, tedy alespoň z pohledu sudích z Guinessovy knihy rekordů.
Dvojitá projížďka v opačných směrech a následné zprůměrování rychlosti je prováděno proto, aby došlo k eliminaci případného zvýhodnění větrem opírajícím se do zádě vozu. Důvod, proč tehdy Bugatti neudělalo otočku a nestřihlo si testovací dráhu ještě jednou, prý spočíval v asfaltu. Podle firmy je povrch tratě za roky ježdění vozů natolik specifický, že by jízda v opačném směru mohla způsobovat přehřívání pneumatik a být nebezpečná.