Hypoteční mánie je málem srazila, měli moc klientů. Teď Zaloto cílí na půjčky a byty, o nichž se neví
Startup, který propojuje zájemce o finanční produkty s poradci a bankéři, musel loni překopat svůj byznys. Byl totiž zahlcený klienty.
Přestože jim byznys loni v zimě a na jaře doslova padal do klína, moc velkou radost z toho Marek Kříž s Martinem Šetkem neměli. Před třemi roky založili společnost Zaloto, která online propojuje zájemce o různé finanční produkty s poradci a bankéři. Realitní boom, který během covidové pandemie nastal, se samozřejmě odrazil i u nich, takže poptávek po hypotékách výrazně přibylo. Jenže až moc.
„Loňský rok jsme začali naprosto brutálně, v lednu a únoru jsme zpracovali ohromné množství poptávek. Ale nebyli jsme na to připraveni, takže jsme se hodně zákazníkům ozývali pozdě a nedokázali jim nabídnout dobrý servis. Hned v březnu jsme proto zatáhli za ruční brzdu a šli se věnovat investicím do infrastruktury, abychom byli schopni lépe škálovat,“ říká Kříž.
Co to znamená? Vypnuli digitální marketing, omezili příjem nových klientů, překopali interní procesy, ještě víc se zaměřili na hledání nových a osvědčených poradců, aby měli kvalitnější databázi. Promítlo se to ale v tržbách – ty se za rok 2021 ustálily na 26 milionech korun, místo aby překonaly hranici 40 milionů, jak si v Zalotu původně plánovali. Celkem u nich lidé loni poptali hypotéky za 40 miliard korun.
„Nic jiného nám nezbývalo. Riskovali bychom, že sice naženeme obrat, ale ztratíme pověst a zákazníky, protože služba, kterou jim dáme, nebude stát za to. Dnes jsme připraveni na násobky toho, co děláme, ale ve stejném týmu. Takže po otočení tržního prostředí bychom měli být schopni profitabilně vyrůst na dvoj- až trojnásobek tržeb,“ dodává devětadvacetiletý Kříž, který Zaloto rozjel se svým stejně starým kamarádem a oba mají ve firmě rovný podíl.