Ideální propojení s home office. UniCredit ukázal nové pražské kanceláře, které jsou připraveny na budoucnost

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

unicredit-bank-capexus-prague-office-16-2

Foto: Jiří Alexander Bednář

Nové Smart Office UniCredit Bank v Praze

0Zobrazit komentáře

Zrychlený plošný přechod na home office dal ve spojitosti s prací vzniknout zásadní otázce: co udělat s kancelářemi? Odpovědí může být mnoho a jedno z možných řešení ukazují nové pražské kanceláře UniCredit Bank. Důrazem na pohodlí kombinované s efektivitou totiž reagují jak na nároky na komfort, které vychází z práce doma, tak vysokou účelovost prostor, kam je chodit užitečné, nikoliv nutné.

Chytré kanceláře připravené na „post-covidovou“ éru se nachází v centrále banky v budově Filadelfie na pražské Brumlovce. Zatímco dříve byl tamní prostor klasicky rozdělený na otevřený a uzavřený se zvláštními pracovišti, nyní většina zaměstnanců své místo nemá. Předpokladem bylo, že ho jednoduše nepotřebuje. Nové zpracování je místo toho navržené pro práci tak, jak to komu zrovna vyhovuje.

„Koncept má předcházet stresu lidí z toho, že přijdou o svou pracovní židli. Naopak se je snaží inspirovat novými možnostmi pracovních prostor, které budou naplňovat jejich potřeby,“ vysvětluje pro CzechCrunch Kristián Lichtblau z Real Estate & Logistics zajišťující technickou stránku projektu. Sám UniCredit přitom s tímto pojetím „smart office“ má už poměrně bohaté zkušenosti z celého světa, takže ho do Prahy přenášel s určitou mírou sebevědomí.

unicredit-bank-capexus-prague-office-8

Foto: Jiří Alexander Bednář

Centrem nových kanceláří UniCredit Bank je Business Lounge

V centru smart office stojí vysoká flexibilita, která by měla uspokojit takřka jakékoliv nároky na pracovní podmínky. Jedna část kancelářských prostor tak slouží na soustředěnou práci, jiná na telefonování, další na setkávání či spolupráci v týmech a nechybí ani tzv. Flexi Room, určený především pro videohovory.

Celku pak dominuje velký otevřený prostor Business Lounge s kuchyňkou, sdílenými pracovišti a cílem navodit podobnou atmosféru, jako mají lidé u sebe doma. Díky tomu se mohou cítit, jako by pracovali ve vlastním obýváku, na druhou stranu mají po ruce mnohem širší zázemí, které jim pouhý home office se všemi možnými výhodami nenabídne.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Návrh od začátku pracoval jak s předpoklady o vývoji pracovních podmínek, tak s konzultacemi se samotnými zaměstnanci. Nejprve si tedy vedení banky stanovilo, jaká očekávání od předělaných kanceláří má. Ve spolupráci s firmou Colliers pak byl zorganizován dotazník pro více než tisíc pracovníků UniCreditu a kombinací všech podnětů vznikl finální koncept. O samotný design a zpracování nových prostor se postaralo tuzemské studio Capexus.

Výsledek obsahuje větší množství různých pracovišť, největší část plochy ale zabírá Business Lounge. Hlavně proto, že podle ohlasů opravdu funguje. „Cílem bylo vytvořit místo, kde lidé skutečně pracují, nikoli prázdný prostor na efekt,“ poznamenává architekt firmy Capexus Jakub Seči.

unicredit-bank-capexus-prague-office-7

Foto: Jiří Alexander Bednář

Otevřený prostor pro práci v týmech nebo potkávání se

unicredit-bank-capexus-prague-office-11

Foto: Jiří Alexander Bednář

Nové kanceláře mají dostatek technologického zázemí pro videohovory

Jelikož v sobě myšlenka smart office automaticky zahrnuje mnohem volnější definici toho, jak přesně vypadá pracoviště, méně lpí i na jeho prostorovém vymezení. Kancelář může vypadat jako obývák a z obýváku může být kancelář. Zvlášť nyní, kdy každodenní scházení lidí z různých domácností je spíše nežádoucí a home office je nařízením, ne jen luxusem.

Kanceláře pro práci (jako) doma

Přesto je to ideální příležitost, jak možnosti nové formy pražského ústředí UniCredit Bank i způsob práce otestovat. Zatímco přímo v kancelářích se nyní kvůli nutnosti sociálního distancování zdržuje jen minimum lidí, je jednoduché to kombinovat s prací doma.

„Pandemie u nás způsobila okamžitou digitalizaci určitých procesů – distribuci notebooků, telefonů, navýšení vzdálených přístupů, datových kapacit a podobně,“ zmiňuje mluvčí banky Petr Plocek. Vysoká úroveň digitalizace je přitom pro smart office klíčová, protože umožňuje spolupráci i lidem, kteří nejsou v jedné místnosti.

„I kolegové, kteří si práci z domova uměli představit těžko, najednou pociťovali komfort řešení a více vnímali přínos nového konceptu,“ dodává Plocek. Kanceláře mají reagovat jak na požadavky ze strany zaměstnanců, tak na vývoj společnosti a celého bankovního trhu směrem k rozsáhlejší a rychlejší propojenosti světa.

unicredit-bank-capexus-prague-office-13

Foto: Jiří Alexander Bednář

Konferenční místnost

unicredit-bank-capexus-prague-office-15

Foto: Jiří Alexander Bednář

Konferenční místnost a telefonní budka pro hovory

Podle zakladatelů společnosti Capexus budou firemní prostory důležité i v budoucnu, kdy se home office stane přirozenou součástí života. Ostatně i na toto téma se rozpovídali v našem nedávném příběhu„Kancelář bude nakonec ještě vyhledávaná. Doteď byli lidé z home office nadšení, ale dlouhodobě jim chybí sociální interakce. Home office bude souviset s účelem, nebude brán jako benefit,“ říká spoluzakladatel firmy Karel Konečný.

Jeho aktuální slova jsou velmi blízko tomu, co má naplňovat centrála UniCredit Bank. „Jsme přesvědčeni, že kombinace home office a práce ze smart office bude cesta, kterou se vydá většina firem. Pro naše zaměstnance znamená vyšší flexibilitu, ale zároveň prostor pro kreativitu a spolupráci v týmu,“ popisuje Petr Plocek.

slamahlavenka1

Přečtěte si takéJinej fond dvou podnikatelských generací. Jiří Hlavenka a Jan Sláma startují společné investice do začínajících startupůJinej fond dvou podnikatelských generací. Jiří Hlavenka a Jan Sláma startují společné investice do začínajících startupů

Ze stejných důvodů banka naopak i do budoucna neplánuje následovat jiný trend – coworkingové prostory. Veškeré potřebné zázemí jí poskytnou vlastní kanceláře, kde je důležitá hlavně možnost se scházet a pracovat s ostatními bezprostředně. Pokud to není nutné, lidé mohou zůstat doma a s kolegy komunikovat přes videohovory, pro které vzniklo rozsáhlé technické zázemí.

Jak vysvětluje Kristián Lichtblau dohlížející na technickou stránku kanceláří, banky navíc při používání coworkingů výrazně omezuje nutnost předcházet únikům informací. „Charakter naší práce využití takových prostorů znemožňuje, neboť je pro nás prioritou bezpečnost a ochrana dat,“ říká.

Mluvit o kancelářích pro „post-covid“ éru v případě pražského ústředí UniCredit Bank není přesné, začaly totiž vznikat už koncem loňského roku. Místo toho se jim spíše podařilo naskočit na trend, který pandemie výrazně zrychlila, a po skončení kritického stavu se bude do minulosti vracet už jen těžko. A hlavně zbytečně.

unicredit-bank-capexus-prague-office-12

Foto: Jiří Alexander Bednář

V nových prostorech UniCredit Bank to vypadá jako v obýváku

unicredit-bank-capexus-prague-office-9

Foto: Jiří Alexander Bednář

Zvláštní místnost umožňuje do práce rodičům vzít i dítě

unicredit-bank-capexus-prague-office-2

Foto: Jiří Alexander Bednář

Malé zasedačky připomínají vlakové kupé

unicredit-bank-capexus-prague-office-6

Foto: Jiří Alexander Bednář

Flexibilní kanceláře nabídnou i tradičnější pracovní stanice

unicredit-bank-capexus-prague-office-14

Foto: Jiří Alexander Bednář

Uzamykatelné skříňky pro zaměstnance

Heureka chce vytěžit silný rok. Největší emisi dluhopisů české e-commerce navyšuje na 3,2 miliardy korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

tomas-braverman-heureka2

Foto: Heureka

Tomáš Braverman, CEO Heureky

0Zobrazit komentáře

Stejně jako celý e-commerce trh i největší skupina cenových srovnávačů Heureka Group těží z pandemie a na svých webech vítá návaly nakupujících ze zavřených kamenných prodejen. Právě tuto příznivou situaci chce Heureka využít k dalšímu růstu, a tak se rozhodla navýšit svou emisi dluhopisů o dalších 650 milionů. Celkem to s původně oznámenou emisí ze začátku roku dělá 3,2 miliardy korun.

Na přelomu listopadu a prosince si budou moci další čeští investoři nakoupit dluhopisy s nominální hodnotou 10 tisíc korun, úrokem 5,25 % p.a. a splatností v roce 2025. Na trh se budou umisťovat prostřednictvím J&T Banky a PPF banky, v budoucnu se plánuje jejich obchodování i na pražské Burze cenných papírů.

Celková výše emise dluhopisů Heureky dosáhne 3,2 miliardy korun, což je v české e-commerce historicky nejvíc. Pro srovnání, například Tomáši Čuprovi investoři ve formě dluhopisů půjčili na vykoupení původních akcionářů a další růst online supermarketu Rohlik.cz dohromady téměř 1,2 miliardy korun a nedávný a velice úspěšný vstup internetové lékárny Pilulka na burzu firmě vynesl 300 milionů korun.

Heureka Group aktuálně působí na devíti evropských trzích, za loňský fiskální rok vykázala provozní zisk 19,9 milionu eur, tedy více než 500 milionů korun. Meziročně přitom zaznamenala 20% růst. „Průměrná měsíční návštěvnost webů Heureka Group rostla v prvním pololetí letošního roku o 10 % a ještě před hlavní sezonou tak dosáhla průměrného ročního růstu z minulých let,“ říká Tomáš Braverman, CEO Heureka Group.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jak prozradil na naší nedávné konferenci CzechCrunch Onlajn, Češi nakupují online jako nikdy předtím a celý trh čeká neuvěřitelné období – vládní opatření totiž mají dopad na nákupní chování zákazníků. Ti, co na internetu nakupovali letos poprvé, byli obecně s fungováním e-commerce spokojeni a plánují takto nakupovat i nadále. Doba přitom nahrává velkým hráčům, v souvislosti s probíhajícími trendy proto chce Heureka posílit své aktivity.

„Interně pracujeme například na sjednocení tří platforem na mezinárodní jednotnou platformu nebo vývoji jednotného marketplace, který e-shopům jediným kliknutím umožní nabídnout své produkty napříč všemi zeměmi Heureka Group,“ popisuje Braverman. V rámci externích aktivit pak Heureka portfolio svých služeb rozšiřuje pomocí akvizic.

V září se skupina poprvé v České republice rozhodla vstoupit do dalšího projektu, konkrétně šlo o společnost Testuj.to, jež provozuje marketingový nástroj pracující se zákaznickými komunitami. Díky tomu byl cenový srovnávač schopný získat ještě více recenzí.

Samotná Heureka byla před rokem vyčleněna ze ztrátové Mall Group, její vlastníci však zůstali stejní – po 40 procentech drží skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, EC Investments podnikatelů Daniela Křetínského, Patrika Tkáče a Romana Korbačky, přičemž zbylých 20 procent drží Rockaway Jakuba Havrlanta.